12

مهر

1403


اقتصادی

10 اردیبهشت 1397 08:17 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان در همایش گرامیداشت روز معمار، از شهرهای ساحلی به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل برای احیاء و ارتقای معماری بومی یاد کرد.

ابراهیم رستم گورانی افزود: شهرهای ساحلی یک ظرفیت و پتانسیل برای احیاء و ارتقای معماری بومی و منطقه ای در استان هرمزگان به شمار می روند که استفاده از این قابلیت نیاز به ارتقاء دانش و آگاهی مدیران شهری، مشاورین و همچنین دانشجویان است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش گفت: با توجه به اهمیت و استحكام رابطه با نیروهای متخصص كشور، دستیابی به دانش روز در زمینه معماری و شهرسازی و تجارب نوین مرتبط با حوزه های هدف، برگزاری همایش، كارگاه و نشست های تخصصی در دستور كار این مدیریت قرار گرفت و در این راستا همایش روز معمار با همكاری اداره كل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دانشكده فنی و حرفه ای سما بندرعباس برگزار شد.

گورانی با بیان اینکه این همایش با محوریت « معماری اقلیمی هرمزگان» و « معماری مساجد اسلامی» برگزار شد، افزود: در این راستا دو کارگاه برای مدیران شهرسازی و دانشجویان و علاقه مندان به موضوعات مربوطه برگزار شد که هدف آن ارتقاء سطح دانش و همچنین ارائه ایده های جدید در حوزه های مختلف معماری است و علاوه بر مباحث تخصصی در حوزه معماری خراسانی و معماری بومی هرمزگان، مسائل، مشكلات و دیدگاه های مدیران شهری در این همایش به بحث و بررسی گذاشته شد.

گورانی ضمن تشكر از همه اساتید، دانشجویان و تمام دست اندرکاران حوزه مدیریت شهری، اظهار امیدواری كرد، با برگزاری چنین نشست ها و همایش هایی بتوانیم در راستای ارتقاء دانش معماری و همچنین تبادل اطلاعات، گامهای اساسی را در حوزه مدیریت شهری جهت رسیدن به معماری پایدار برداریم.

دیدگاه ها (0)
img