12

مهر

1403


سیاسی

12 مهر 1403 21:39 0 کامنت

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد  به حامیان رژیم اسرائیل توصیه کرد: وارد تقابل رژیم اسرائیل و ایران نشوند و خود را از این معرکه کنار بکشند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایمنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات پیرامون کانال‌های ارتباطی کشورمان با ایالات متحده، و همچنین ابعاد پاسخ مجدد ما به شرارت جدید رژیم اسرائیل گفت: «تنها کانال انتقال پیام رسمی ایران، سفارت سوئیس در تهران به‌عنوان دفتر حفاظت منافع آمریکا است.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: «پاسخ ما صرفاً به تجاوزگر خواهد بود. چنانچه در این میان کشوری به تجاوزگر کمک کند، آن کشور هم شریک جرم و هدف مشروع تلقی خواهد شد.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: «توصیه ما این است که وارد تقابل رژیم اسرائیل و ایران نشوند و خود را از این معرکه کنار بکشند.»

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست اضطراری شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه در سخنانی گفت: حملات موشکی جمهوری اسلامی ایران پاسخی ضروری و متناسب به اقدامات تجاوزگرانه و تروریستی رژیم اسرائیل در دو ماه گذشته بوده است. این اقدامات شامل نقض حاکمیت ایران، ترور رهبر سیاسی حماس در تهران و شهروندان ایرانی، هدف‌قرار دادن و زخمی‌کردن سفیر ایران در لبنان، و ترور اخیر سید حسن نصرالله، رهبر مقاومت و دبیرکل حزب‌الله و سردار عباس نیلفروشان، مشاور نظامی ایرانی در بیروت است.

ایروانی تصریح کرد: استناد جمهوری اسلامی ایران به حق دفاع مشروع آن‌هم پس از یک دوره طولانی خویشتن‌داری، بیانگر رویکرد مسئولانه ایران در قبال صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است؛ درست در زمانی که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کشی این رژیم اشغالگر آپارتاید علیه مردم فلسطین، و همچنین تجاوزات نظامی مکرر آن علیه لبنان و سوریه همچنان ادامه دارد.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به‌دنبال صلح و ثبات برای منطقه بوده و خواستار آتش‌بس فوری و توقف تلفات غیرنظامیان شده است؛ موضعی که بیش از یک سال است حفظ کرده‌ایم. با این حال، تجربه نشان داده که رژیم اسرائیل تنها زبان زور را می‌فهمد. دیپلماسی بارها شکست خورده است، زیرا رژیم اسرائیل خویشتن‌داری را نه به‌عنوان نشانه حسن نیت، بلکه به‌عنوان ضعفی برای بهره‌برداری تلقی می‌کند.

وی افزود: هر اقدام خویشتن‌دارانه‌ای که توسط ایران صورت گرفته، تنها رژیم اسرائیل را وقیح‌تر کرده تا جنایات و اقدامات تجاوزگرانه بیشتری مرتکب شود. در نتیجه، پاسخ ایران برای بازگرداندن تعادل و بازدارندگی ضروری بود. رژیم اسرائیل باید درک کند که هر اقدام تجاوزکارانه‌اش بی‌پاسخ نخواهد ماند و با پیامدهایی مواجه خواهد شد. این بهایی است که این رژیم باید بپردازد.

دیدگاه ها (0)
img