12

مهر

1403


اجتماعی

15 اردیبهشت 1397 08:01 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: بیشترین درآمد را در استان هرمزگان داریم اما اکثر آسیب های اجتماعی هم در بندرعباس بروز می‌دهد.

به گزارش هرمز؛ اسلام باوقار،در پنجاهمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس، اظهار کرد: بیشترین درآمد را در استان هرمزگان داریم اما اکثر آسیب های اجتماعی هم در بندرعباس بروز می‌دهد.

رئیس شورای شهر بندرعباس،فقر را ریشه اکثر مشکلات امروز مردم بندرعباس خواند و افزود: اگر سمن‌ها نبودند امروز وضعیت به مراتب بدتر بود و باید اقدامات فرهنگی گسترده‌تری صورت پذیرد.

باوقار با اشاره به این مساله که همه مسئول هستند و باید هم‌افزایی صورت بگیرد، گفت: استاندار در بافت فرسوده ورود کرده اما اگر این طرح صحیح اجرا نشود بر معضلات افزوده خواهد شد.

وی اظهار کرد: دینداری باید در عمل دیده شود وگرنه افراد دیندار مآبی که با جای مهر و چفیه پول مملکت را غارت کردند، کم نبودند.رئیس شورای شهر بندرعباس خدمت به مردم را وظیفه‌ اصلی مسئولان دانست و گفت: مدیرانی که با وابستگی به گروه های سیاسی سر کار آمده اند در مدت خدمت شأن به دنبال پر کردن جیب خود هستند نه گره گشایی از مشکلات مردم.

جولان دوجنسییتی ها در بندرعباس

کیانوش جهانبخش، عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه، افزود:مردم بندرعباس هزینه‌ زندگی در نیویورک را پرداخت اما در شِعب ابی‌طالب زندگی می‌کنند.

عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه اظهار کرد: بندرعباس باید بر اساس گردشگری توسعه می یافت اما شتابان به سمت صنتعی شدن رفته است.عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه دوجنسه و ترانس ها در سطح شهر بندرعباس جولان می دهند و کسی فکر درمان آنان نیست، تصریح کرد: بندرعباس شلخته توسعه یافته است و باید در سیاست ها تجدید نظر شود.

درد بی‌دینی را در شهرداری بندرعباس می‌بینم

حجت الاسلام و المسلمین احمد عامری سیاهویی، عضو شورای شهر بندرعباس هم در این جلسه، گفت:اگر فکری به حال درد بی دینی برخی مسئولان نکنیم مشکل ساز می شود.

عضوشورای شهر بندرعباس با بیان اینکه درد بی‌دینی را کم و بیش در شهرداری بندرعباس می بینم، افزود: باید توجه به تربیت دینی را برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار دهیم و مدیران فرهنگی و اجتماعی در قبال وضعیت موجود باید پاسخگو باشند.

برخوردهای کم سابقه گشت ارشاد در بلوار ساحلی

اسماعیل بواشه، عضو شورای شهر بندرعباس ضمن تشکر از حضور دیوان محاسبات در شهرداری بندرعباس، اظهارکرد: امیدواریم دیوان محاسبات بررسی کند که دستگاه های دولتی در آستانه‌ انتخابات در حمایت از نمایندگان مجلس بودجه ای را خرج نکرده باشند و اگر خرج نکرده اند در این باره اطلاع رسانی کند.

عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: برخوردهای گشت های ارشاد در شهر بندرعباس و در بلوار ساحلی کم سابقه است.بواشه ادامه داد: به من گزارش داده اند که خانم ها را در حضور همسر یا به صورت انفرادی از خودروها خارج می کنند و برخورد بدی صورت می پذیرد و در ضمن فردای آن روز باید مراجعه کنی، تعهد بدهی و به فرد اعلام می کنند که از دستگاه برخورد کننده هم به صورت تلفنی در سامانه های نظارتی تشکر کند و این برخوردها برخوردهای کم سابقه ای است و باید چرایی آن مشخص شود.فرزانه آرامش، عضو شورای شهر بندرعباس در جلسه شورای شهر، گفت:برخورد با قلیان متختص یک دستگاه نیست و همه باید در این حرکت سهیم باشند.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: درگیری بین مامور شهرداری و یک قلیان فروش باعث پارگی تاندون های دست یک مامور شهرداری شد.آرامش خاطر نشان کرد: باید برنامه جامعی با حضور تمام دستگاه ها برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر تدوین شود.

بندرعباس رتبه نخست کشور در خودکشی

فاطمه جراره، عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه، بیان کرد: مشکل جامعه ما این است که مسلمانی با ایمان به اسلام اشتباه گرفته می شود و برخی به آبروی دین لطمه زده اند و به صرف این که فردی به صورت شناسنامه ای مسلمان باشد نباید به او لقب دیندار داد.عضو شورای شهر بندرعباس گفت: بندرعباس بعد از گذشت ۲۱ سال همچنان رتبه اول کشور در آمار خودکشی است.جراره در ادامه تصریح کرد: توجه به معنویات می تواند وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر را تغییر دهد.

با کارگران مجرد مهاجر چه کار کنیم

مجید عسکری زاده، عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که این آماری که در رابطه با طلاق، ایدز و خودکشی ارائه می شود ممکن است دامان خانواده خود ما را هم بگیرد و مسئولان فرهنگی نباید نسبت به این آمار بی تفاوت باشند.

عضو شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه مراکز فرهنگی استان تبدیل به مراکز سیاسی شده اند و کارکرد خود را از دست داده اند، افزود: با هر باد سیاسی، لرزه به تن مسئولان فرهنگی می افتد و آنان را جابجا می کنند.

عسکری زاده اضافه کرد: این تعداد کارگر مجردی که راهی بندرعباس شده اند چه میزان آسیب اجتماعی ایجاد خواهند کرد؟وی اضافه کرد: چه کسی پاسخگوی تبعات اجتماعی ایجاد صنایع در بندرعباس است، در حالی که ابتدا باید تبعات آن و راه های کاهش این تبعات سنجیده می شد.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: در کلاس های درس مدارس بندرعباس به جای ۱۸ نفر ۵۵ نفر درس می خوانند و در این شرایط توقع دارید دانش آموزان دست به خودکشی نزنند؟عسکری زاده خاطر نشان کرد: مسئولان کشوری در نظر داشته باشند که هر معضلی که در هر کجای ایران اتفاق بیافتد، به دلیل محرک های اقتصادی بندرعباس این معضلات به بندرعباس منتقل می شود و  زلزله، سیل، خشکسالی، مشکلات اقتصادی و … همه بر سر بندرعباس خراب می شود.

تخلف در یکی از نواحی شهرداری بندرعباس

فیصل دانش، عضو شورای شهر بندرعباس هم در این جلسه ، گفت: دریافت عوارض از تابلو سردر مغازه ها خلاف قانون است و نمی دانم یکی از نواحی شهرداری بندرعباس به استناد چه قانونی این عوارض غیرقانونی را دریافت کرده است.عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: این تذکر را به شهرداری می‌دهم تا هرچه زودتر جلوی این تخلف گرفته شود.

دیدگاه ها (0)
img