کارگردان تئاتر مینابی عنوان کرد:

تئاتر هرمزگان دوران خوبی را طی می‌کند



صبح ساحل ، هنری - کارگردان نمایش «رمان سم پاشی» با بیان اینکه مسئولان با نمایش صلح کنند و حامی و پشتیبان خلق آثار نمایشی باشند، گفت: مسئولان، کارشناسان فرهنگی و هنری، اداره تحت تصدی خود را بیشتر و بهتر از قبل دخیل و تشویق به همکاری با خالقان آثار نمایشی کنند.

 «رمان سم پاشی» نوشته رضا گشتاسب به کارگردانی حسن ذاکری از گروه تئاتر ماچینا هرمزگان به ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثارکه ۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت در کرمانشاه برگزار می شود راه یافت.

حسن ذاکری، کارگردان نمایش «رمان سم پاشی» در گفتگو با فرهنگ کده، با اشاره به موضوع نمایش، اظهار کرد: نمایش رمان سم پاشی روایت افسانه کارگر دانشجوی ترم آخر مهندسی سیالات است که شروع به خواندن کتابی با عنوان (رمان سمپاشی) می کند که موضوع آن مربوط به عملیات کربلای چهار است.

 نمایش «رمان سم پاشی» روایتگر عملیات کربلای

چهار است

کارگردان نمایش «رمان سم پاشی» به خلاصه ای از موضوع نمایش اشاره کرد و گفت: افسانه در هنگام خواندن رمان آنقدر محو داستان می شود که برای باز کردن موضوع و به نتیجه رسیدن و کنجکاوی بیش از حدش در تخیلات خودش با شخصیت های رمان، شروع به بازی می کندو شخصیت های رمان یکی یکی وارد زندگی او می شوند تا اینکه بفهمد عملیات کربلای چهار چگونه لو رفته است.

ذاکری گفت: در این نمایش جعفر قاسمی، ابوالقاسم احدیان، شیوا قاسمی، طاهره آزادی، طیبه جوکار شهرستان، فرنگیس لرستانی پور، سکینه باشنده، حسن ذاکری، سیاوش یاری، محمد اسدی، ابوذر ذاکری و امیر علی فرزام مقام ایفای نقش می کنند.

وی به سایر عوامل این اثر اشاره کرد و افزود: داود پارسا  طراح صحنه، طراح لباس  راضیه فصیح ، آهنگساز، داود پارسا ، اپراتور (اجرای نور و صدا) امیر صومعه از دیگر عوامل «رمان سم پاشی» هستند.

کارگردان نمایش «رمان سم پاشی» به مقام های کسب شده در عرصه هنری خود پرداخت و گفت: شرکت در ده ها کار نمایشی در کسوت بازیگر ، کارگردان ، نویسنده و طراح صحنه در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره تئاتر استانی ، جشنواره منطقه ای، جشنواره سوره ، جشنواره سراسری ماه ، جشنواره بین‌المللی مریوان، جشنواره بین‌المللی فجر، جشنواره دفاع مقدس، جشنواره مقاومت، جشنواره بسیج و جشنواره ملی ایثار و کسب ده ها عناوین مختلف بازیگری ، کارگردانی و نویسندگی کسب کرده ام.

ذاکری به مشکلات این اثر نمایشی اشاره کرد و افزود: تولید یک اثر نمایشی خوب ، در برگیرنده وقت ، نیروی پر انرژی و خلاق ، هزینه و حمایت است که طبیعتا فقدان هرکدام می تواند مانع و سد راه تولید اثر باشد لذا باید به این مهم اهتمام ورزید.

 مسئولان پشتیبان خلق آثار نمایشی باشند

وی با بیان اینکه مسئولان با نمایش صلح کنند حامی و پشتیبان خلق آثار نمایشی باشند ، تصریح کرد: مسئولان، کارشناسان فرهنگی و هنری اداره تحت تصدی خود را بیشتر و بهتر از قبل دخیل و تشویق به همکاری با خالقان آثار نمایشی کنند.

این بازیگر تئاتر مینابی در ادامه اظهار کرد: نمایش هایی تولید می‌شود که حماسی و ملی، مذهبی اند و اجتماعی اند درخواست من از مسئولان صلح با نمایش است هم خود و هم کارکنان خود را تشویق به دیدن حداقل نمایش های همسو و مطابق با آرمان و ائیدولوژی شان کنند.

ذاکری به تاثیرات تئاتر اشاره کرد و گفت: تئاتر یک هنر پویا ، زنده و گویا و در واقع رساترین و شیواترین زبان برای انتقال تفکر ، اندیشه ، آرمان و ائیدولوژی است.ذاکری به تاثیرات تئاتر اشاره کرد و گفت: تئاتر یک هنر پویا ، زنده و گویا و در واقع رساترین و شیواترین زبان برای انتقال تفکر ، اندیشه ، آرمان و ائیدولوژی است.

وی ادامه داد: اگر تئاتر و نمایش مسلح و ملبس به اندیشه و آرمانهای انقلاب و هنر انسان سازی و تعهد باشد می تواند در مخاطب نهادینه شود و در پیشبرد اهداف انقلاب و انتقال آن به جامعه نقش به سزایی داشته باشد و میسر شدن این مهم دست بهاء و حمایت مسئولان از این هنر قالب پذیر را می طلبد چرا که حضرت امام(ره) فرمودند هیچ اندیشه‌ای اگر در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست.

   تئاتر هرمزگان در حال حاضر وضعیت خوبی را می گذارند

کارگردان تئاتر مینابی با بیان اینکه تئاتر استان در حال حاضر وضعیت خوبی را میگذارند، افزود: شرکت مرتب گروه های مختلف نمایشی در جشنواره های متعدد، اجراهای عمومی منظم و دنباله دار و ارتباط و برقراری و رابطه تنگاتنگ مخاطبین با نمایش ها ، همگی گواه بر این ادعا در استان است.

  میناب قطب تئاتر هرمزگان

ذاکری خاطر نشان کرد: شهرستان میناب از دهه ۳۰ قطب تئاتر استان بوده و تئاتری فعال با حضور اساتیدی چون حسین احمدی نسب و ایرج احمدی داشته و اکنون نیز نخبگان فعال، درخشان و با اقتداری چون«حسن سبحانی مینایی» دارد که سرمایه تئاتر استان است./هرمز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها