12

مهر

1403


اجتماعی

19 اردیبهشت 1397 07:47 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - مدیر کل کمیته امداد استان گفت :پیش بینی می شود امسال ۱۰ میلیارد تومان صدقات مردمی در استان جمع آوری شود.

علی الهیاری در همایش زکات در بندرعباس افزود: پارسال ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شد که از میزان ۹۲ درصد به نیازمندان و ۸ درصد هم با نظر شورای زکات در زمینه طرح‌های عمرانی هزینه شد.

به گفته وی امسال در همه روستا‌های استان شورای‌های زکات تشکیل شده است.معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی هم گفت: پارسال دو هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در کشور جمع آوری شد که ۳۷ میلیارد تومان آن زکات مردمی بود.

علی محمد ذوالفقاری افزود: برنامه‌های امسال کمیته امداد امام گفتگو‌های اجتماعی برای ترغیب مردم به انفاق واستفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی برای پرداخت کمک‌های مردمی است.

وی گفت: کمیته امداد برای اشتغال، جهیزیه، تحصیل، بهداشت و درمان و معیشت مددجویان مشترک با خیریه‌ها ۳۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

ذوالفقاری افزود: جهت دهی کمک‌های مردمی و خیران متناسب با نیازمندی‌های واقعی مددجویان از اولویت‌های دیگر کمیته امداد است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت:آیات بسیاری در قرآن در فضیلت پرداخت زکات آمده و ۸۰ درصد کلمات تشویق قران برای انفاق به کار رفته است.

سید عبدالباعث قتالی افزود:باید زکات به نیازمندان واقعی پرداخت شود تا فقر از جامعه ریشه کن شود.

دیدگاه ها (0)
img