13

مهر

1403


اجتماعی

19 اردیبهشت 1397 08:40 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی -  بخشدار هرمز گفت: با توجه به ظرفیت بالای جزیره هرمز در حوزه تجارت در راستای ساماندهی فروشندگان سیار بازارچه کالاهای ملوانی در این جزیره راه‌اندازی می‌شود.

رضا میر حسینی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این جزیره ، تجاری و گردشگر پذیر بودن آن است بیان داشت: ظرفیت تجاری و اقتصادی جزیره هرمز  باید در راستای برطرف شدن مشکلات اقتصادی و اشتغال  اهالی این جزیره  به‌کار گرفته شود.

بخشدار هرمز با اشاره به ظرفیت‌های جزیره هرمز  در زمینه توسعه دریا محور اظهار داشت: با توجه به عنایت ویژه دولت به ارتقای وضعیت معیشتی ساکنان مناطق ساحلی و ضرورت تثبیت جمعیت در این مناطق و همچنین ارتقای شاخص‌های بومی منطقه، اقدامات قابل توجهی را در این جزیره  در دست اقدام داریم.

وی افزود: با پیگیری و رایزنی‌های استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و به استناد مصوبه ۵/۳۱ هیئت وزیران در خصوص بار ملوانی، بازارچه ملوانی در جزیره هرمز  راه‌اندازی می‌شود.

بخشدار هرمز با بیان اینکه مصوبه هیئت وزیران در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی ظرفیت خوبی ایجاد کرده است، تاکید کرد: می‌توانیم شاهد ایجاد بازارچه ای توانمند از لحاظ تجاری در قالب بازارچه ملوانی در این جزیره باشیم.

میر حسینی  بیان کرد: با فعال شدن این بازارچه علاوه برایجاد اشتغال،تاثیرمثبتی در فعالیت اقتصادی این جزیره  داشته وما باتوجه به محرومیت این منطقه که کاملا محسوس است می طلبد که تمام دستگاه های اجرایی همکاری لازم داشته تا شاهد راه اندازی بازارچه ملوانی در زمان کوتاه مدت باشیم .

نماینده دولت در هرمز بیان داشت : بازارچه‌ کالای ملوانی، بستر مناسبی برای عرضه کالاهای ملوانی جهت تامین مایحتاج عمومی مردم و رونق بخشیدن به اقتصاد جزیره ه هرمز  است و با ایجاد بازارچه‌ کالای ملوانی در این بخش  می‌توان به اشتغالزایی و ایجاد فرصت تجارت‌های کوچک برای مردم هرمز  کمک کرد.بخشدار هرمز  از تعاونی مرزنشینان  خواست اگر زمینه حضور در بازارچه  و ورود کالای ملوانی فعالیت نماید آمادگی کامل خود را اعلام  کنند.

وی اظهار داشت : در جهت راه اندازی هر چه سریع این بازارچه    سالن بازارچه مرزی که در محوطه اداره بندر هرمز قزار دارد بعنوان مکان ساماندهی و ایجاد بازارچه ملوانی  آماده  و به غرفه داران  تحویل داده خواهد شد .میر حسینی  در پایان  از دستگاه های نظیر گمرک و اداره بنادر  خواست که رسما در جزیره هرمز حضور داشته باشند ودر رونق این بازارچه  مانند یک موتور محرک عمل کنند ./مهر

دیدگاه ها (0)
img