13

مهر

1403


ورزشی

23 اردیبهشت 1397 08:55 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - حسین نارنجی نسب :جلسه هماهنگی پیش از فصل لیگ برتر ، لیگ یک و لیگ دسته دوم فوتبال هرمزگان با حضور نمایندگان تیم ها در محل هیات فوتبال استان برگزار شد . 

در این جلسه قاسم رنجبریان دبیر هیات فوتبال استان گفت:هیات فوتبال استان یک برنامه چهارساله را تدوین کرده و برای رسیدن به اهداف آن با کمک کمیته ها و باشگاه های استان می خواهد هر ساله 20 تا 25 درصد آن را اجرایی کند.  وی افزود: در فصل 96 -97 توانستیم با همدلی و همکاری کمیته ها و باشگاه ها این برنامه  را به ثمر برسانیم.دبیر هیات فوتبال استان بیان کرد :باشگاه های هرمزگان مشکلات زیادی دارند و ما از وضعیت باشگاه ها اطلاع  داریم و مشکلات اقتصادی سدی برای اجرای برنامه ها است اما با همکاری و همدلی می توان از مشکلات کم کرد.

دبیر هیات فوتبال استان ادامه داد: در فصل جدید برای برگزاری مسابقات برای  ورودیه مسابقات هیچگونه مبلغی اضافه نشده و ورودیه مانند سال قبل دریافت می شود ،تا فشاری بر باشگاه ها تحمیل نشود .

رنجبریان در رابطه با قضاوت مسابقات هم  گفت: داوران استان سال گذشته همکاری لازم در برگزاری  بازی ها  داشتند  و هیات  هم تلاش  زیادی در پرداخت حق الزحمه داوران به خرج داد و  توانست حق الزحمه داوران را به موقع پرداخت کند تا از این نظر هیچ دغدغه ای برای داوران باقی نمانداما اشتباهاتی در داوری گاها پیش می آیدکه سرپرستان و  مربیان باشگاه ها باید کمی صبور و بردبار باشند چرا که اگر داور  در جریان بازی سوت را به اشتباه یا درست بزد ،برگشت ندارد.

رنجبریان اظهار داشت :تیم شهرداری 12 سال در لیگ یک و دو فعالیت  دارد  و هزینه های زیادی در این مدت برای حضور در لیگ های کشور کرده است اما نتیجه ای که باید بگیرد نگرفته است و یکی از اشتباهاتی که در تیم شهرداری وجود دارد دنبال نکردن نقاط ضعف خود در هر  سال بوده است . 

آمار فصل گذشته نشان می دهد از 38 نفر بازیکن تیم شهرداری 25 نفر خارج از استان و 17 نفر از استان که از این 17 نفر فقط 5 نفر توانستند در ترکیب تیم حضور پیدا کنند . 

وی افزود : در استان 45 باشگاه فعالیت دارند و اگر تیم شهرداری یک نفر از بهترین بازیکنان این باشگاه ها را به تیم خود دعوت کند قول می دهم بهترین تیم از این نفرات دعوت شده برای تیم شهرداری ساخته شود .

رنجبریان با اشاره به فعالیت فوتسال و فوتبال ساحلی در استان گفت : فوتسال را سال گذشته از فوتبال جدا کردیم و روال خوبی را در پیش گرفته و خوشبختانه سال گذشته 5 نفر به تیم ملی فوتسال در رده های مختلف دعوت شدند و  فوتبال ساحلی نیز در سال گذشته موفق ظاهر شد و فوتبال ساحلی بانوان شهرداری توانست قهرمان کشور شود و تیم شهرداری پارسیان نیز به لیگ یک راه یافت . 

وی خطاب به مدیران باشگاه ها گفت : این روزها با ترفندهایی بازیکنانی که شما زحمت آموزش آنها را می کشید به راحتی از چنگ شما در می آورند و با مبلغی ناچیز سر  از تیم‌های بزرگ در می آورند و باید از بازیکنان حتی نونهال تعهد بگیرید تا حق رشد به شما تعلق بگیرد . 

رنجبریان گفت : سال گذشته مبلغی در حد توانمان به باشگاه ها کمک کردیم و اگر وضعیت مالی اجازه بدهد سعی‌مان در کمک کردن بیشتر به باشگاه ها خواهد بود. وی در پایان گفت : مسابقات لیگ های استان از نیمه دوم خردادماه شروع خواهد شد  و امسال سعی مان در بهتر برگزاری مسابقات  و کیفیت بخشی لیگ ها خواهد بود .

در ادامه محمد بارانی رئیس کمیته اجرایی مسابقات گفت: توسعه فوتبال مدرن و کلاسیک بستگی به افراد تحصیل کرده دارد و فوتبال امروز باید از افرادی تشکیل گردد که از توان اجرایی بالایی برخوردار باشند و این کار شدنی نیست مگر با داشتن سطح تحصیلات بالا و آگاهی از فوتبال روز دنیا .

وی بیان کرد : اهداف هیات فوتبال استان ساماندهی به ساختار باشگاه هاست  و قطار فوتبال دائما در حال حرکت است و کسانی می توانند در این قطار جایی داشته باشند که علم و آگاهی شان به روز باشد و اگر غیر از این باشد از قطار باید پیاده شوند .

بارانی گفت:با همه سختی هایی که در برگزاری لیگ های استان داشتیم با سرافرازی آن را به پایان رساندیم و ما دست کسانی که می خواهند به فوتبال استان کمک کنند را می‌بوسیم و تقاضا داریم با حضورشان در میادین  فوتبال ما راهمراهی نمایند چرا که اگر فوتبال استان موفق شود این موفقیت برای همه خواهد بود و اداره کل ورزش  جوانان استان ،باشگاه ها و بازیکن همه از آن سود خواهند برد .

عارف دریس گفت:   برگزاری کلاس های مربیگری رکن اصلی پیشرفت فوتبال استان است چرا که وقتی تیمی  یک مربی آگاه با علم روز فوتبال در اختیار داشته باشد همیشه موفق خواهد بود. 

 رئیس کمیته آموزش مربیان هیات فوتبال هرمزگان با اشاره به برگزاری کلاس مربیگری فوتبال در سال جاری گفت : بر اساس دستور العمل فدراسیون و سند چشم انداز 1402 مربیان لیگ برتر باید مدرک A کنفدراسیون آسیا داشته باشند .وی افزود: به همین منظور تیم های لیگ برتر استان باید از مربیانی استفاده کنند که دارای مدارک لازم مربیگری باشند .دریس بیان کرد : ما ناچاریم خود را به هم پای  استان‌های دیگر برسانیم  به همین خاطر  امسال دو  کلاس C آسیا و B کنفدراسیون آسیا می خواهیم برگزار کنیم که همت همه را می طلبد. در ادامه نقی صیاد گفت: برای پیشرفت فوتبال استان باید سه آیتم را دنبال کنم. نخست تشکیلات باشگاه ، دوم کانون هواداران و اساسنامه باشگاه است که اگر توانستیم این سه آیتم را در باشگاه ها به اجرا درآوریم موفقیت فوتبال را در بر خواهد داشت.

دیدگاه ها (0)
img