13

مهر

1403


اجتماعی

24 اردیبهشت 1397 08:15 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی -  محمدخداکریمی//بیستمین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه‌ساز هرمزگان در بندرعباس برگزارشد.

استاندار هرمزگان در این جشنواره گفت: امسال 140 میلیارد ریال برای بازسازی، تجهیز و ساخت مدارس در استان اختصاص یافته است.

فریدون همتی ابراز  امیدواری کرد با این اعتبارات حرکت خوبی درجهت  توسعه مدارس استان انجام شود.وی با اشاره به این که نیازی نیست رقم زیادی به امر مدرسه‌سازی کمک شود، ادامه داد: این اقدام و حرکت حسنه مهم بوده که هر کس بنا به توانش در این اقدام پسندیده مشارکت داشته و واسطه کار خیر شده است.

همتی بیان کرد: بایستی از اقدام پسندیده و ارزشمند شما خیرین استفاده دیگری نیز برده شود و آن این است که موجب تشویق دیگران هم شویم.وی اضافه کرد: شما خیرین نقش مهمی در تربیت فرزندان و فراهم کردن امکانات مطلوب برای آن‌ها داشته و باعث می‌شوید که نوجوانان و جوانان با خیالی آسوده به تحصیل بپردازند.

استاندار هرمزگان در ادامه از اختصاص منابع مالی برای مدارسی که توسط خیرین ساخته شده است خبر داد و افزود: به شما خیرین  این اطمینان را می دهیم که با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سازمان مرکزی نوسازی مدارس و منابع مالی استان حرکت شما را سرعت بخشیده تا بتوانید کارهای جدید دیگری را نیز آغاز کنید.

همتی با تاکید بر این که در امر مدرسه‌سازی خیرین و مشارکت با آن‌ها در همه زمینه‌ها تلاش می کنیم، تصریح کرد: امیدوارم امسال در کنار شما سال پر تحرکی در حوزه کارهای خیر داشته باشیم.

استاندار هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از خیرین که به کمک دولت، نوجوانان و جوانان این مملکت آمدند، اظهار کرد: اعتقادمان این است که آینده مملکت در آموزش نسل جدید است و با مشارکت شما در امر مدرسه‌سازی آینده‌ای پربار در انتظار فرزندان این مملکت خواهد بود.در ادامه رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: خیرین افرادی دلسوز و وظیفه‌شناس بوده که تعامل خوبی با مسؤولان داشته و دارند.

احمد مرادی اظهار کرد: خیرین در تمامی نقاط دورافتاده و روستاهای استان وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند و با ساخت مدرسه شادی ونشاط را به دانش‌آموزان هرمزگانی هدیه داده اند.

وی با اشهره به اینکه بیشترین  خیرین مدرسه‌ساز در استان هرمزگان هستند؛ افزود: در استانی که تعداد مدارس تخریبی زیاد است و استرسی در وجود دانش‌آموزان و خانواده‌ها است؛ می‌بینیم که خیرین اندیشه نیک دست به کارهای بزرگ و ماندگاری زده‌اند.

مرادی از آمادگی نمایندگان  مجلس برای جذب اعتبارات  مدرسه‌سازی خبرداد.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز گفت: یکی از اهداف جشنواره افزایش مشارکت‌های مردمی برای برطرف کردن مشکلات است.علی شهری افزود: سرانه مطلوب فضای آموزشی ۸ متر مربع برای هر دانش آموز است در حالی که میانگین کشوری اندکی بیش از ۵ متر مربع است.

وی گفت: برای رسیدن به استاندارد لازم به ۴۰ میلیون متر مکعب فضای آموزشی نیاز است.شهری با اشاره به اینکه ۲ و نیم درصد از خیران کشور هرمزگانی هستند افزود: ۶ درصد از طرح‌های ساخت و تکمیل مدارس درکشور را خیران هرمزگانی اجرا کرده اند.

نوید احمدی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان نیز  در این مراسم گفت:  ۵۰ درصد مدارس و ۴۰ درصد کلاس‌های استان هرمزگان توسط خیرین ساخته شده است.

وی اظهار کرد: در جشنواره‌های گذشته خیرین  تعداد ۲ هزار و ۲۵۵ پروژه در قالب ۶۳۰ هزار متر مربع فضای آموزشی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان را متعهدشدند که تاکنون حدود ۳۲۰ میلیارد تومان تحقق یافته است.

مدیرکل نوسازی استان هرمزگان با اشاره به این که تعداد ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در استان وجود دارد، ادامه داد: ۴۸۵ مدرسه دولتی و غیردولتی با ۱۶ هزار کلاس درس در این استان وجود دارد.احمدی همچنین افزود: در چهار سال دولت تدبیر و امید ۹۱۸ مدرسه، یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس با ۲۷ هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال ساخته شده که تعداد ۴۵ هزار دانش‌آموز از این فضاهای آموزشی استفاده می‌کنند.

به گفته وی، خیرین استان هرمزگان ۳۲۴ پروژه مدرسه سازی  با اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد تومان با مشارکت دولت به سرانجام رساندند.مدیرکل نوسازی استان هرمزگان به وضعیت پروژه‌های موجود اشاره کرد و افزود: در هرمزگان ۲۹ پروژه نیمه تمام وجود دارد و ساخت ۹۵۵ کلاس درس با ۱۵۸ هزار مترمربع نیاز به ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

احمدی تصریح کرد: حدود ۸ پروژه ناتمام در استان وجود دارد که نیاز به ۱۶۶ میلیارد اعتبار نیاز بوده که با پیگیری‌های استاندار هرمزگان ۹۰ میلیارد تومان به بخش آموزش و پرورش اختصاص یافت که ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲۳۸ کلاس درسی تحقق یافت و ۱۵ میلیارد تومان امسال و مابقی برای سال آینده تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر این که یک سوم مدارس تخریبی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در استان ۶۰۰ کلاس درس صددرصد تخریب شده است و ۴ هزار کلاس درسی نیز باید تخریب و سپس بازسازی شود که با کمک شما خیرین این راه ادامه خواهد یافت. رئیس مجمع خیران مدرسه ساز هرمزگان گفت: از سال ۷۸ تاکنون که مجمع خیران مدرسه ساز استان تشکیل شده ۲۲۳ مدرسه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان از این طریق ساخته شده است.

عبدالله هاشمی افزود: تعهد امسال خیران مدرسه ساز ۲۳ میلیارد تومان است.

دیدگاه ها (0)
img