13

مهر

1403


ورزشی

26 اردیبهشت 1397 08:19 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - یوسف ملایی  موسس و مالک باشگاه آذرخش سرخون بندرعباس درگفت‌وگوی اختصاصی ضمن بیان فلسفه نامگذاری باشگاه، به فراز و نشیب‌های آن پرداخت و  از ناگفته های تیم فوتسال آذرخش در لیگ برتر پرده برداری کرد. دغدغه هایش را روی میز ریخت و از رسیدن به انتهای خطی گفت که قرمز است. 

 همزاد باشگاه

 اول آذرماه، مصادف است با زاد روز موسس باشگاه پر افتخار آذرخش. حسین احمدی سرخونی در 39 سالگی اش در اولین روز از آخرین ماه پائیز سال 1379 یکی از آرزوهای دیرینه اش را محقق ساخت و این باشگاه را کلید زد.

به واسطه آغاز به کار در آذر ماه، آن را آذرخش نامید و بر این باور بود که چنان صاعقه در ورزش کشور بدرخشد و ورزش هرمزگان را جهشی پیش ببرد. 

این اتفاق افتاد و تیم فوتسال بزرگسالان آقایان در یک سال با همت بلند از لیگ دو و یک گذشت و نهایتا در 14 اسفند ماه 1393 جواز حضور در بالاترین سطح فوتسال ایران را کسب کرد و سپس رودروی غول های قاره کهن آسیا و فوتسال جهان ایستاد.

بخشی از افتخارات سال 1388 با حضور 4 تیم فوتبال بانوان، فوتسال امیدهای آقایان، دو ومیدانی نوجوانان و شطرنج در لیگ های برتر درخشید.عنوان خانم گلی رقابت های لیگ یک فوتبال بانوان کشور به فاطمه یگانه از آذرخش رسید.

سال گذشته نیز بانوان دراگون بوت این باشگاه قهرمان استان شدند.

بانوان هندبالیست آذرخش با کسب عنوان سوم لیگ دسته دوم کشور به لیگ دسته یک صعود کردند. 

شیرین سالاری از تیم دو ومیدانی باشگاه در لیگ طلایی ایران، بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

در فوتسال آقایان در چهار  رده سنی فعالیت دارد. اما شوربختانه تیم کشتی آزاد باشگاه که با 50 ورزشکار در سرخون فعالیت می کرد و دو سال متوالی قهرمان استان شد و در بعضی از اوزان در کشور صاحب سکو بود سال گذشته به دلایل مشکلاتی، از ادامه فعالیت باز ماند.

دغدغه های بزرگ علی رغم همه بی مهری ها و ناملایمات، لب به گلایه نمی گشاید.

با صراحت از احسان و پشتیبانی بی‌دریغ مسئولان می گوید و اذعان می دارد همین حالا هم همه مسئولان پای کار هستند.

دغدغه از دست رفتن امتیاز لیگ برتری فوتبال، فوتسال و والیبال بانوان در کشور دارد و می گوید اگر سد مشکلات اقتصادی باشگاه نبود دوست داشتم آذرخش این امتیازات را برای هرمزگان حفظ کند. احمدی گفت: پیشنهاد داده‌ام آذرخش به صورت هیات امنایی اداره شود زیرا معتقدم این باشگاه متعلق به استان است. حتی تلاش دارم تا عنوان هرمزگان هم در انتهای اسم آذرخش بیاید. 

وی بیشترین تمرکز سال های پیش روی باشگاه را سرمایه‌گذاری روی رده های پایه عنوان کرد. دیگر دغدغه بزرگ مالک باشگاه انتخاب یک مدیرعامل توانمند برای باشگاه است تا خودش بتواند علاوه بر کار شناسی مدیریت حسابداری، رشته تربیت بدنی را به صورت آکادمیک در سطح بالا ادامه دهد و به یاد سال های قهرمانی در دوران جوانی، رشته پینگ‌پنگ و دو ومیدانی را در رده سنی پیشکسوتان دنبال کند.کناره گیری از هیات شطرنج موفق ترین رئیس هیات ادوار شطرنج هرمزگان، پس از 8 سال طلایی، 20 اردیبهشت، به ماموریت خود در این هیات پایان داد. 

حسین احمدی، زمانی که مسئولیت این هیات را برعهده گرفت با احتساب ورزشکاران جزیره کیش، تنها 9 شطرنج باز ریتینگ دار داشت اما اینک هرمزگان 300 ورزشکار ریتینگ دار دارد. با برگزاری نوزدهمین دوره جام کشوری ساحل با 200 شرکت کننده، یک رکورد از خود بر جای گذاشت. 

عملکرد درخشانش موجب شد که به عنوان رئیس کمیته استان های فدراسیون شطرنج باشد. میزبانی از رقابت های معتبر کشوری، انجام فعالیت های فرهنگی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی مربیگری و داوری از دیگر افتخارات هیات شطرنج طی این سال ها است.

پایه گذاری یک سالن اختصاصی دیگر علاوه بر خانه شطرنج و حضور تیم آقایان و بانوان استان در لیگ برتر کشور از عملکردهای عالی این هیات است اما وی به دلیل تمرکز بر باشگاه آذرخش در مجمع پیش روی هیات نام نویسی نکرده است و ضمن سپاس از همه شطرنجبازان و همکارانش در این هیات، همه موفقیت ها را محصول همدلی و تلاش خود شطرنجبازان دانست.

 پا جای پای پدر 

مسئول دفتر نمایندگی اداره کل ورزش و جوانان در سرخون و مشاور ارشد ورزش و جوانان شهرستان بندرعباس، پا جای پای حاج حسن، پدرش در امور خیر دارد. اگر پدرش از خیرین دفاع مقدس محسوب می شود وی را باید خیر عرصه ورزش نامید. حاج حسن در سرخون علاوه بر اهدا زمین مخابرات، درمانگاه، خانه بهداشت، بهشت زهرا،مسجد و ... بیشترین مساعدت را به رزمندگان در جبهه می رساند. 

مثلا وقتی از اخبار می شنید که در جبهه نیاز به گونی هست، سفارش می داد تا یک کامیون گونی دراسرع وقت به جبهه برسانند یا در فصول مختلف، با کامیون میوه فصل به جبهه ارسال می کرد و جالب است که از هیچ امتیازی در قبال این امور خیرخواهانه اش استفاده نکرد. 

حاج حسین نیز دقیقا راه پدر را پیش گرفت اما به قول خودش دیوانه وار و تمام دارایی هایش را برای ماندگاری آذرخش، فروخت. می گوید در آخرین تلاشم، خودرو ام را فروختم.  برای اثبات این مدعا می توان گفت که سهام شرکت حمل و نقل «اتحاد نیکو بندر» را پس از 33 سال فعالیت، آپارتمان در بهترین جای شهر بندرعباس، مغازه در مجتمع تجاری ستاره شهر، زمین در بهترین موقعیت شهر و حتی خودرو شخصی اش را فروخت تا ورزش هرمزگان جان تازه ای بگیرد ولیکن به قول خودش حالا دیگر چیزی برای فروش ندارد. 

 هزینه میلیاردی

 موسس خوش نام و نیک اندیش، برای ماندگاری این باشگاه، تاکنون بیش از 5 میلیارد هزینه کرده است، می‌گوید: سال های گذشته ما شروع می کردیم و در ادامه راه به پشتیبانی نیاز داشتیم اما امسال حتی امکان آغاز به کار را نیز نداریم زیرا بیش از یک میلیارد تومان بدهکار هتل ها، فیزیوتراپی، فروشگاه های ورزشی و ... هستیم. 

 شروع سخت لیگ پانزدهم 

پنجم خرداد ماه پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال کشور قرعه‌کشی می شود و از نیمه خرداد مسابقات برگزار می شود اما هنوز نه تیم بسته شده و نه تمرینات آغاز شده است.

شواهد نشان می دهد آذرخشی ها سال سختی پیش رو دارند زیرا 4 نفر از بهترین بازیکنان بومی شان به نام های عارف شبگرد، عارف محمدی، محمد رضا دهقانی و سعید رضوانی، سرباز هستند. میثم خیام نیز سرباز است. چند تن از بهترین بازیکنان این تیم نظیر مسعود محمدی و امین نصرا... زاده از سایر تیم ها پیشنهاد دارند و میلاد چراغی نیز در لیگ چین توپ می زند.

 سخت گیری های فدراسیون 

احمدی از سخت گیری فدراسیون برای واریز ورودی 40 میلیون تومانی گفت که بدون پرداخت این مبلغ، تیم را در قرعه کشی نمی پذیرند و آن را حذف می کنند. این در حالی است که باشگاه آذرخش از ورودی سال گذشته هنوز 23 میلیون و 500 هزارتومان بدهکار است و بیشتر مبالغ قرارداد بازیکنان بومی اش را پرداخت نکرده است.نشست هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال با حضور علی کفاشیان، برای برگزاری مسابقات لیگ برتر در سال ١٣٩٧ را مشکل دیگر تیم ها ذکر کرد.

زیرا بعد از مسابقات دور رفت و برگشت ٨ تیم صدر جدول، مجددا به صورت پلی آف و حذفی رفت و برگشت مسابقات را ادامه خواهند داد تا قهرمان رقابت‌های فصل ٩٧ مشخص شود. 

همچنین با تصویب هیات رئیسه سازمان لیگ مقرر شده تا جلسه آموزشی از طریق کمیته آموزش برای سرپرستان(مدیران) باشگاه های لیگ برتر برگزار و چنانچه افراد حاضر در جلسه آموزشی، نمرات قبولی را کسب کنند، می‌توانند روی نیمکت حضور داشته باشند.

موضوع حرفه ای سازی باشگاه ها نیز مبحث دیگری است که تیم فوتسال تاسیسات دریایی که در چند سال اخیر به قهرمانی های زیادی در سطح ایران و آسیا با سرمربیگری وحید شمسایی رسیده بود، چند روز قبل به بهانه بی مهری فدراسیون، اعلام انحلال کرده است.

دیدگاه ها (0)
img