عضو شورای شهر بندرعباس:

خیرین باید نگاه خود را به سمت توانمندسازی نیازمندان تغییر بدهند



صبح ساحل ، اجتماعی -  عضو شورای شهر بندرعباس گفت: ساختن مدرسه و بیمارستان کار خیرین نیست بلکه این وظایف دولت است درواقع خیرین باید نگاه خود را به سمت توانمندسازی نیازمندان در جامعه تغییر دهند. 

کیانوش جهانبخش در پنجاه و سومین جلسه شورای شهر بیان داشت: بسیاری از خیرین فکر می‌کنند باید مدرسه و درمانگاه بسازند غافل از اینکه می‌توانند با استفاده از امکانات خود زمینه خودکفایی نیازمندان و فقرا را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه فقر حاصل زیاده‌خواهی برخی از افراد در جامعه است گفت: زمانی که عدالت از بین برود و افرادی زیاده‌خواه در جامعه رشد کنند فاصله‌ای بین اقشار جامعه به وجود می‌آید که نتیجه آن فقر و افزایش آن است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نباید کشوری با این غنای منابع درگیر فقر باشد که همه این‌ها نتیجه سوء مدیریت، رانت و پارتی‌بازی‌های برخی از افراد است.

عضو شورای شهر بندرعباس با تأکید بر اینکه جامعه فقیر هیچ‌گاه توسعه پیدا نمی‌کند افزود: در شهر بندرعباس به دلیل افزایش فقر شاهد زیادشدن سکونت‌گاه‌های غیررسمی، متکدیان و آسیب‌های اجتماعی دیگری مانند دزدی و اعتیاد هستیم که باید برای آن فکری کرد.

جهانبخش تأکید کرد: در گذشته شرایط در شهر بندرعباس بهتر بود زیرا افراد به شغل آبا و اجدادی خودشان می‌پرداختند و از دریا روزی خود را در می آورند اما با قاچاقچی شمردن همین افراد و مبارزه با آنها فقر نیز افزایش یافت توصیه می‌کنم بگذارید مردم به حرفه‌ گذشته خود برگردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها