13

مهر

1403


حوادث

01 خرداد 1397 08:41 0 کامنت

صبح ساحل ، حوادث - اعظم رام :اعضای یک باند اینترنتی 4 نفره در هرمزگان  شناسایی و دستگیر شدند، در این رابطه  یک هزار و 480 میلیارد ریال از کلاهبرداری آنلاین کشف شد.

امروزه استفاده از فضای‌مجازی و اینترنت در کارهای روزمره به یک روال عادی تبدیل شده است و  به شدت رو به رشد است به نحوی که اکثر کارهای عموم از طریق اینترنت انجام می‌شود و جامعه همگی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با فضای مجازی و اینترنت سر و کار دارند، در همین رابطه نیز شاهد رشد جرایم در فضای مجازی هستیم و   افراد سودجو و کلاهبردار  از غفلت ،خوش‌باوری و بی‌اطلاعی افراد استفاده و به هر ترفندی می خواهند به نیت شوم خود برسند.

در این سالهای اخیر فعالیت غیرقانونی سایت‎های شرط‎بندی و قمار، رشد روزافزونی نیز داشته‌اند،این سایتها معمولا یا از کاربران خود کلاهبرداری می کنند یا آنها را وارد قماربازی می کنند... 

اواخر سال گذشته بود که پلیس فتا  هرمزگان از کلاهبرداری آنلاین یک باند اینترنتی باخبر شدند.بلافاصله پس از دریافت خبر صحت این موضوع، تحقیقات لازم برای شناسایی این باند شروع شد. 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در مدت کوتاهی این باند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند گفت: در پی رصد لحظه ای شبکه های اجتماعی توسط كارشناسان پليس فتا، مشخص شد در فضاي مجازي و پیام رسان های خارجی، افرادي اقدام به راه‌اندازي سايت‌هاي شرط بندي و پولشويي به صورت گسترده کرده اند كه رسيدگي به اين موضوع، به صورت ويژه در دستور كار اين پليس قرار گرفت. 

4 نفر در دام پلیس 

سردار « عزیزاله ملکی « ادامه داد: با انجام اقدامات فني و تخصصي، ابتدا  2 نفر در این رابطه شناسايي كه با هماهنگی مقام قضائي در یک عملیات ، متهمان در مخفیگاهشان در بندرعباس دستگیر و به همراه ادله جرم، به پليس فتا انتقال داده شدند؛ وی این را هم افزود که همچنین طی تحقیقات بیشتر، 2 متهم اصلی دیگر نیز در یکی از استان های کشور شناسایی و دستگیر شدند.

اعترافات متهمان 

به گفته سردار ملکی،متهمان در بازجويي های انجام شده و در مواجهه با مستندات و مدارک موجود، معترف شدند براي كسب درآمد، با همكاري یکدیگر اقدام به راه‌اندازي سايت هایی براي شرط‌بندي و همچنین درگاه های پرداخت آنلاین جعلی در سایت های فیشینگ کرده اند.این مقام انتظامی با بیان اینکه  در بازرسي از مخفيگاه متهمان، تعداد زيادي كارت بانكي و همچنين تجهيزات جعل، شامل مُهر، اوراق و مدارك هويتي افراد مختلف كشف شد تصریح کرد: در بررسي تراكنش حساب‌هاي متهمان، مشخص شد مبلغ یک هزار و 480 میلیارد ريال گردش حساب داشته‌اند كه مبلغ 12 ميليارد ريال در حساب آنان مسدود شده و رسیدگی به پرونده اعضای این باند، همچنان ادامه دارد.

قاطعیت برخورد با اعمال مجرمانه 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: پليس با عاملان اينگونه اعمال مجرمانه به هرشکل ممکن با قاطعیت برخورد می کند و شهروندان نیز باید هوشیاری لازم را داشته باشند و توجه کنند که فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی خارجی، به هیچ عنوان محیط امنی به منظور انجام اینگونه فعالیت ها و مبادله پول نیست .وی در پایان از عموم مردم استان خواست: درصورت مواجه با موارد مشكوك در فضاي مجازي از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوريت‌هاي سايبري و گزارش های مردمي اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن، نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دیدگاه ها (0)
img