12

مهر

1403


ورزشی

05 خرداد 1397 07:58 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - محمودرئیسی کمیته فوتسال هیات فوتبال هرمزگان دست خوش تغیرات شد و پس از این که محمد کارگران به عنوان سرپرست جدید هیات فوتبال شهرستان بندرعباس انتخاب شد ازسوی هیات استان عباس غیبی به عنوان رئیس جدید کمیته فوتسال معرفی شد.

 در پی این انتخاب غیبی دبیر جدید کمیته خودش را معرفی کرد و مهدی ربیع پور که بیش از این مسوول کمیته مسابقات فوتسال بود به عنوان دبیر جدید کمیته فوتسال فعالیت خودش را شروع نمود.

ربیع پور پس از انتخابش به عنوان دبیر کمیته فوتسال به صبح ساحل گفت:  درسال 97 برنامه هایی زیادی داریم و  از برگزاری مسابقات گرفته تا کلاس مربیگری فوتسال که همه آنها طبق تقویم به اجرا در خواهد آمد.

وی بیان داشت:امسال برای برگزاری مسابقات رده هایی پایه طبق برنامه بازی ها از  شهریور ماه شروع  خواهد شد و در ادامه هم مسابقات لیگ برتر بزرگسالان با حضور 8 تیم از دهه دوم شهریور به صورت رفت و برگشت استارت خواهد خورد.  

دبیر کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی استان هرمزگان اظهار داشت: مسابقات لیگ دسته اول استان  با حضور قهرمان شهرستان ها به صورت رفت و برگشت و متمرکز از دهه سوم آذرماه برگزار می شود  و بازی های رده زیر 21 سال  هم با حضور هشت تیم لیگ برتر  و قهرمان شهرستان ها به صورت رفت و برگشت و متمرکز در دهه اول شهریور برگزار  خواهد شد. 

وی در خصوص بازی های  جوانان هم بیان داشت: این مسابقات  با حضور چهار تیم اول مسابقات سال گذشته و قهرمان شهرستان ها به صورت رفت و برگشت متمرکز در دهه سوم شهریور برگزار می شود.

ربیع پور گفت: مسابقات رده سنی  نوجوانان هم  با حضور دو تیم اول و دوم مسابقات سال گذشته و قهرمان شهرستان ها و تیم هایی لیگ برتر به صورت متمرکز در دهه اول مهرماه برگزار می گردد وبازی های رده سنی  نونهالان هم  با حضور 6 تیم سال گذشته و قهرمان شهرستان ها به صورت رفت و برگشت در دهه دوم مهرماه برگزار خواهد شد .

وی  در خصوص کلاس های آموزش مربیان  هم گفت: امسال دو کلاس سطح یک ایران و یک کلاس سطح یک آسیا و یک کلاس سطح دو آسیا در نظر گرفته‌ایم که با همکاری کمیته آموزش این کلاس ها برگزار می شود و امیدواریم با این کار  سطح دانش  مربیان فوتسال استان  را بالاتر ببریم. 

دبیر کمیته فوتسال هرمزگان گفت: طبق هماهنگی که با کمیته داوران استان انجام داده ایم امسال را سال آموزش داوران نام گذاری کرده ایم و با همکاری هیات‌های شهرستان برای هر شهرستان یک کلاس داوری درجه سه برگزار خواهیم کرد ودر بندرعباس هم یک کلاس ارتقا سه به دو خواهیم داشت.

  وی از تفاهم نامه هیات فوتبال و کمیته فوتسال  با آموزش و پرورش استان خبر داد و بیان کرد: رشد هر رشته ورزشی به دانش آموزان و آموزش و پرورش بستکی دارد و هرچه که ارتباط ما با آموزش و پرورش بیشتر باشد یقینا موفقیت های ورزشی ما بیشتر خواهد شد.

 وی در خصوص مسابقات سال گذشته هم گفت:  در سال گذشته تمام بازی ها در تمامی رده های سنی  برگزار شد.

در رده فستيوال زیر 9 سال که با حضور 8 تیم انجام شد و تیم یاران شهسوار قهرمان مسابقات شد. 

در رده فستيوال زیر 11 سال که با حضور 10 تیم برگزار گردید تیم نبرد بندرعباس جشن قهرمانی گرفت.

 در رده سنی نونهالان که با حضور 10 تیم  انجام شد  تیم یاران شهسوار قهرمان مسابقات شد. بازی های رده سنی  نوجوانان با حضور 17 تیم برگزار  شد و  تیم سرخ آبی پوشان دو هزار عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در رده سنی جوانان تیم یاران شهسوار در بین 10 تیم قهرمان شد. در رده سنی زیر 21 سال که مسابقات آن  با حضور 8 تیم برگزار  شد تیم نريمان بندرعباس قهرمانی را از آن خودش کرد.

در مسابقات لیگ دسته اول بزرگسالان که مسابقات آن با حضور سه تیم انجام شدو تیم علم و ادب رودان قهرمان شد. در مسابقات لیگ برتر فوتسال استان که 8 تیم با هم به رقابت پرداختند تیم سرخ آبی پوشان دو هزار قهرمان شد و به عنوان نماینده هرمزگان به مسابقات زیرگروه لیگ دسته سوم رفت اما این تیم نتواست توفیق چندانی در این رقابت ها کسب نماید.

مهدی ربیع پور دبیر کمیته فوتسال استان در خصوص آذرخش تنها نماینده استان هرمزگان در مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه های ایران گفت: متاسفانه خبرهای خوبی از این تیم ندارم .

آذرخش سال گذشته با غیرت بازیکنانش و تا حدودی هم با حمایت مسوولان در لیگ برتر ماند و سهمیه هرمزگان را در لیگ برتر فوتسال کشور حفظ  شد.

این تیم نیاز به حمایت جدی تری دارد و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.وی در مورد مدارس فوتسال هم گفت:  در تابستان امسال برای مدارس فوتسال با همکاری کمیته استعدایابی برنامه ریزی انجام شده است و چند  مجوز مدرسه فوتسال صادر  شده است.

ربیع پور اظهار داشت:   در استان مدرسه فوتسال زیادی داریم ولی  متاسفانه  بیشتر آنها مجوز فعالیت ندارند و بدون مربی مدرک دار هستند که در همین خصوص با برنامه‌ریزی و ناظرین که کمیته استعدایابی دا رد مدرسه فوتسال غیر مجاز را شناسایی کرده ایم و با آن ها  برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت: فوتسال در چند سال گذشته رشد فوق العاده داشته است و  فوتسال در بندرعباس فعالیت  بیشتری دارد ولی  با برنامه ریزی که داشتیم فوتسال در شهرستان‌های دیگری رشد زیادی پیدا کرده است  ودر حال حاضر  در شهرستان های حاجی آباد،   میناب ، رودان ، سیریک ، قشم  و پارسیان شاهد فعالیت تیم های فوتسالی هستیم .

دبیر کمیته فوتسال استان در پایان مهمترین مشکل فوتسال استان را  کمبود سالن  برای اجرای مسابقات دانست و گفت : در بندرعباس سالن فجر تنها سالن استاندارد مسابقات است و با همکاری خوبی که امین رئیسی ،رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان با ما دارد هر موقع سالن خواسته ایم در اختیار ما گذاشته شده است اما این کافی نیست و فوتسال استان نیاز به یک سالن یا خانه فوتسال مجزا دارد که امیدوارم با همت مسوولان اداره کل ورزش و هیات فوتبال این ورزش که علاقه مندان زیادی دارد و می تواند افتخارات زیادی برای ورزش هرمزگان به ارمغان بیاورد صاحب یک سالن اختصاصی شود.

دیدگاه ها (0)
img