13

مهر

1403


اجتماعی

05 خرداد 1397 08:41 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - فرماندار بندرعباس با اشاره به این‌که 41/2درصد از سکونت‌گاه‌های شهر بندرعباس از بافت فرسوده و حاشیه‌نشین است گفت: بزهکاری در بافت ناهمگن و درهم تنیده بروز می‌کند.

احمد پویافر در بندرعباس اظهار داشت: چندین طرح برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاه‌های مختلف استان هرمزگان درحال اجرا است.

وی افزود: می‌بایست در این طرح که با هدف کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به استان‌ها ابلاغ شده است بکوشیم تا آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را تا حد امکان کاهش دهیم.

فرماندار بندرعباس با بیان این‌که برخی از مناطق شهر به معضلات و آسیب‌های اجتماعی مبتلا شده‌اند تصریح کرد: حدود 41/2 درصد از سکونت‌گاه‌های شهر بندرعباس از بافت فرسوده و حاشیه‌نشین هستند که رقم بالایی است.

پویافر با تاکید بر این‌که بزهکاری در بافت ناهمگن و درهم تنیده بروز خواهد کرد، ابراز داشت: نگرانی در برخی مناطق شهر بندرعباس جدی است، بنابراین همه مسؤولان باید برای بهبود وضعیت کنونی همکاری کنند.وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی در محلات شهر بندرعباس گفت: نخستین اقدام را سپاه بندرعباس در قالب طرح تحول محلات در سال گذشته در دستورکار قرار داده و مقرر شد در هر محله با محوریت مسجد و با مدیریت امام جماعت اجرایی شود.

فرماندار بندرعباس بیان کرد: تشکیل ستاد بازآفرینی محلات با کمیته‌های مختلف و با مسؤولیت اداره‌کل راه و شهرسازی، شهرداری و بیش از 30 دستگاه اجرایی دیگر را اقدام مهم و اثرگذار دیگری دانست که در راستای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی در محلات شهر بندرعباس بوده که طرح پایلوت آن در محله چاهستانی‌ها آغاز شده است.

پویافر افزود: علاوه بر کارهای یادشده، شهرداری بندرعباس دفاتر تسهیل‌گری را در محلات راه‌اندازی کرده که وظایفی شبیه ماموریت‌ها و وظایف ستاد بازآفرینی محلات و طرح تحول محلات را برعهده دارد.

وی بیان کرد: درحال حاضر نیز طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با سه رویکرد اعتیاد، کاهش طلاق و مفاسد اخلاقی در 13 محله آسیب‌پذیر بندرعباس درحال اجراست.

فرماندار بندرعباس در پایان تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های عضو می‌بایست برای اجرای هرچه بهتر طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی همت کنند./فارس 

دیدگاه ها (0)
img