13

مهر

1403


ورزشی

19 خرداد 1397 08:38 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - حسین نارنجی نسب:از تیم استقلال درمحله شاه حسینی بسکتبال را شروع کرد. درمقطع راهنمایی درمدرسه شهید سایانی بسکتبال را دنبال  نمود و به عضویت تیم مدرسه در آمد. در دوران متوسطه در دبیرستان شهید ذاکری با بازی های خوبی که از خود نشان داد به عضویت تیم بسکتبال دبیرستان درآمد. 

بعدها از مینی بسکتبال تا رده بزرگسالان درتیم ها ی باشگاهی استقلال، بانک ملی ، شهرداری ونخلاب زیر نظر مربیان منصور رضایی، محمد سعید رضایی، حسن کامجو به فعالیت در بسکتبال پرداخت و درهمین مدت فعالیت دوبار به تیم ملی امید دعوت شد. 

در سال 74 وارد دانشگاه شد وموفق به اخذ به مدرک کارشناسی رشته تربیت بدنی از دانشگاه مبارکه اصفهان شد.

 بعد از کناره گیری از بسکتبال به مربیگری روی آورد وهمزمان به کار قضاوت دراین رشته پرداخت. داوری را ا زسال 85 با درجه 3 شروع کرد و درسال 92 داوری درجه ملی را کسب کرد و درآخرین موفقیت در کار داوری داور میز بین المللی را به کارنامه درخشان خود اضافه کرد. گپ و گفت ما را با با منصور پلاسی زاده  را بخوانید :

 معرفی:

منصورپلاسی زاده هستم متولد 9 بهمن 1353 دربندرعباس درمحله شاه حسینی ساکن بودم. از پدر ومادری فرهنگی هستم وحاصل ازدواج آن ها 8 فرزند بود که من دومین فرد خانواده پلاسی زاده هستم.

 مدرسه ونوجوانی:

درمدارس شهید سبزی زاده، مهدیه،شهید سایانی وشهید ذاکری تحصیلاتم را از ابتدایی تا دیپلم پشت سرگذاشتم.بعد از موفقیت در راهیابی به دانشگاه از سال 74 وارد دانشگاه مبارکه اصفهان در رشته تربیت بدنی شدم وبه تحصیل پرداختم ودرسال 78 موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته تربیت بدنی شدم و بسکتبالم از محله شاه حسینی درتیم استقلال کلید خورد واین محله یکی از محله های بسکتبال خیز بندرعباس است.

 همسر و فرزندان:

درسال 80 با دختر عمویم ازدواج کردم وحاصل ازدواج ما تولد سه فرزند به نام‌های مرضیه، مبینا و  منا است.

 افتخارات:

درسال 85 به عنوان مربی ورزش(پاره وقت) درناحیه یک آموزش و پرورش بندرعباس مشغول به کار شدم ودرهمین مدت تیم بسکتبال ناحیه یک را به مقام قهرمانی رساندم وبعد از آن در شهرستان قشم به عنوان مربی ورزش درمدارس قشم فعالیت کردم وهمراه با تیم آموزشگاه های قشم در مسابقات آموزشگاهی استان سه مقام اول تا سوم را کسب کردیم.

همچنین با تیم دانشگاه آزاد مبارکه اصفهان قهرمان دانشگاه های آزاد اسلامی اصفهان شدیم، مقام سوم امیدهای کشور با تیم هرمزگان وچندین قهرمانی با تیم های باشگاهی استان رادرکارنامه  دارم.

 داوری:

کارت داوری درجه 3 را در سال 88 با شرکت در کلاس داوری دریافت کردم ودرسال 92 با حضور در کلاس داوری ملی به جرگه داوران ملی پیوستم واخیرا نیز مدرک داور میز بین المللی را با موفقیت پشت سرگذاشتم.

 چه قضاوت مهمی را انجام داده اید؟

داوری هایم از لیگ باشگاه های استان شروع کردم و چون دبیر آموزش و پرورش بودم مسابقات بسکتبال آموزشگاه‌های استان را سوت می زدم وبعد از اعزام به مسابقات آموزشگاه های کشور مورد توجه کادر فنی داوری قرار گرفتم وبازی فینال بین گلستان وشهرستان های تهران در دور اول دبیرستان وفینال تیم های تهران و شهرستان‌های تهران به عنوان سرداور انتخاب شدم و به خوبی از عهده قضاوت آن برآمدم.

 دعوت به تیم ملی امید

پلاسی زاده که همراه با رضاهنگام پور، حسن شاهی، فرشاد امیرشکاری وناخدا توانسته بودند تیم هرمزگان را به مقام سوم امیدهای کشور برسانند به تیم ملی امید دعوت شد. 

 با کدام داور بسکتبال استان بیشترین سوت را زده اید؟

درمسابقات باشگاه های استان بیشترین سوت را با غفور کاملی زده ام.

 فینال بسکتبال جوانان کشور

فینال بسکتبال بین تیم های هرمزگان وتهران یکی از بازی‌های بیادماندنی بسکتبال جوانان کشور است. این دیدار که در سال گذشته در جزیره زیبای قشم برگزار شد هیچ‌گاه از یادمردم استان نمی رود. 

دراین بازی جوانان با غیرت هرمزگان کاری کردند کارستان وبا تمام قوا وبایک بازی فوق تصور تهران که اصلا کسی تصور نمی کرد شکست بخورد شکست دادند وآن هم با اختلاف زیاد و جوانان هرمزگان نشان دادند که در بسکتبال کشور حرف های زیادی برای گفتن دارند وتماشاگران با معرفت قشمی باحمایت خود یکی از پشتوانه های اصلی پیروزی تیم بودند. 

 آیا کمبود داوری در بسکتبال استان داریم؟

از عوامل های پیشرفت هر رشته ورزشی مربی وداوری است ودر بسکتبال استان در گذشته کمتر به تربیت مربی وداور توجه شده است به همین خاطر درحال حاضر در سطح کشور بنده وکاملی نماینده داوری استان هستیم و هیات استان برنامه های خوبی برای داوری داردو اخیرا هیات بسکتبال شهرستان بندرعباس میزبان داوری درجه 3 بود که حضور شهرستان ها کمرنگ بود وبیشترین شرکت کننده از بندرعباس با 44 نفر داور بود که باید برای شرکت داور ان شهرستان ها انگیزه بیشتری ایجاد شود تا آنها بیشتر در کلاس داوری شرکت کنند. 

 داوران بسکتبال تاچه سنی می توانند قضاوت کنند؟

داوران تا زمانی که آمادگی بدنی خود را در سطح استاندار حفظ کنند می توانند به داوری ادامه دهند.

 بسکتبال استان را چگونه می بینند؟

درحال حاضر هیات بسکتبال در راس آن حیدری بلوکی از عملکرد خوبی برخوردار است وتوانسته در رده های پایه درکشور همپای تیم های بزرگی مثل تهران، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی پیش برود. همچنین هیات بسکتبال شهرستان بندرعباس یکی از هیات های موفق استان است که درتمام رده ها درسال گذشته با مدیریت محمدسعید رضایی موفق عمل کرده و مسابقات خود را با نظم خاصی برگزار می کند.

 بهترین های بسکتبال ایران از نظر پلاسی زاده:

حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، آرن داودی، روزبه ارغوان و بهنام یخچالی و بهترین بسکتبال استان اسحق حاتمی و بهرام زاد هستند.

 عاشق بسکتبال :

هرچه دارم از بسکتبال است وعاشق بسکتبال هستم. بسکتبال یک رشته ورزشی دانشگاهی است که الان دربین جوانان بیشترین طرفدار دارد این رشته با نشاط هم باعث رشد جسمی و هم فکری است و نقش بسزایی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ودانشجویان دارد. 

 حرف آخر:

پلاسی می گوید: انتظار ما حمایت از نخبه های ورزشی وهمکاری لازم با آن هاست تا بتوانیم با انگیزه بهتری درراستای افتخارآفرینی برای کشور و استان قدم برداریم. داور بین المللی استان با تاکید براین که حمایت مسئولان موجب دلگرمی نخبگان ورزشی می شود گفت: برای ادامه فعالیت خود درامر قضاوت نیازمند حمایت وهمراهی مدیران است. از خانواده ام، همسر وفرزندانم، دوستان ، مربیانم سعید رضایی، شهرام ترابی، غفور کاملی، محمد مرادزاده مخصوصا ورژ آبکاریان که نقش بسزایی در پیشرفتم داشتند بی نهایت سپاسگزارم.

دیدگاه ها (0)
img