12

مهر

1403


اجتماعی

27 آذر 1391 09:15 0 کامنت

 صبح ساحل، اجتماعی _ مدیرکل آموزش وپرورش استان هرمزگان در دیدار مدیر مسوول، قائم مقام مدیرمسوول و کارکنان روزنامه صبح ساحل گفت:درشرایط سخت و مشکلات خاص مطبوعات صبح ساحل توانسته با صبوری وهمراهی کارکنان آن، خودرا به نقطه ای برساند که به عنوان یک روزنامه کثیرالانتشار وجه ملی هم پیدا کند. آخوندی، ماندگاری این روزنامه  در اذهان مردم به واسطه رعایت انصاف درانعکاس مطالب و اخبار از ویژگی های خاص آن برشمرد  و اظهارداشت:اکنون درسراسر استان وقتی نامی از روزنامه برده می شود ناخودآگاه مردم، صبح ساحل را به زبان می آورند و این درحوزه مطبوعات هرمزگان اتفاق میمونی است. وی افزود: صبح ساحل بدون جانبداری وقضاوت یک طرفانه انتظارات مردم را نسبت به مسایل و مشکلات استان منعکس می کند وحداقل در حوزه آموزش وپرورش این تذکرات براساس تحقیق و موشکافانه است.

آخوندی با اشاره به انتشار نشریات در دهه اول انقلاب گفت: 30 سال تلاش ومقاومت درعرصه اطلاع رسانی حاصل تفکرات وتوانمندی مدیر مسوول این نشریه است که درحوزه های سیاست،فرهنگ و اجرا تجربه داشته و پیشکسوت این عرصه به شمار می رود.

قائم مقام  مدیرمسوول روزنامه صبح ساحل نیز با قدردانی از حضور مدیرکل آموزش و پرورش تعامل بین این نشریه و روابط عمومی آن دستگاه را مثبت ارزیابی کرد و افزود:مطبوعات استان درشرایط سخت اقتصادی به سر می برندکه این مشکلات ناشی از تورم عجیب و غیرقابل پیش بینی نرخ کاغذ و سه برابر شدن هزینه آن است. علیرضا خورشیدزاده افزود: بعد از هدفمندی یارانه‌ها به دلیل عدم ورود دولت به بخش مطبوعات، عرصه به این بخش تنگ شد تا جایی که به کاهش تیراژ انجامیده است. وی با مقایسه وضعیت مطبوعات استانی وکشوری گفت:نشریات دولتی نیز که دغدغه درآمد و هزینه تولید ندارند هم با این چالش روبرو و دچار خسارت شده اند.

خورشیدزاده با بیان اینکه نشریات محلی و مستقل دوره گذرا و سختی را در پیش دارند از تغییر محتوایی و تحولاتی جدید در روزنامه صبح ساحل تا نیمه دوم دیماه خبرداد و افزود: صبح ساحل از حدود پنج سال پیش مجوز روزنامه  صبح ایران را کسب کرده اما به دلیل مشکلات زیرساختی که در استان وجود دارد این مهم محقق نشده که به زودی انجام می‌شود. سردبیر صبح ساحل اظهارداشت: بیش از 95 درصد از بدنه پرسنلی این نشریه دارای مدرک کارشناسی وکارشناسی ارشد در رشته های مرتبط است. خورشیدزاده درخصوص تیراژ این نشریه هم گفت: صبح ساحل درمقایسه با نشریات محلی به لحاظ تیراژ و فروش درصدر قرار دارد ولی شرایط نابسامان کاغذ تا حدی مانع از افزایش تیراژ  آن  شده است.

دیدگاه ها (0)
img