12

مهر

1403


اجتماعی

04 تیر 1397 07:56 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - محمد خداکریمی//مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ کشور گفت: امسال ۵۲ هزار و 300 تن گندم از کشاورزان هرمزگان خرید تضمینی شده است.

مسعود دشوارگر در گفت و گو با خبرنگار ما افزود : خرید تضمینی گندم در هرمزگان از نیمه فروردین آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه داشت.وی ادامه دا د : قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۳ هزار ریال و دروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال است.

وی افزود: ۱۵ مرکز خرید گندم در شهرستان‌های حاجی آباد، بندرعباس، میناب، رودان، بستک و پارسیان گندم را از کشاورزان خریداری کردند.مدیرعامل شرکت غله هرمزگان گفت: تاکنون ۵۰ درصد هزینه گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است و بقیه نیز تا چند ماه آینده پرداخت می‌شود.

دشوارگر افزود: نیاز استان به گندم سالانه بیش از ۱۶۰ هزار تن است که نزدیک به ۳۰ درصد از داخل استان و بقیه از استان‌های دیگر تامین می‌شود.دشوارگربا اشاره به بهره برداری از سیلوی بخش خصوصی در هرمزگان خاطرنشان کرد: بخشی از گندم خریداری شده درسیلوی مکانیزه شهرستان حاجی آباد ودر بهترین شرایط نگهداری می شود.

مسعود دشوارگر مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ کشور همچنین از خرید 19هزارو 800تن کلز از کشاورزان استان خبردادو گفت : بیش از 60تا 70 درصد هزینه های کلزای خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

دیدگاه ها (0)
img