13

مهر

1403


اجتماعی

10 تیر 1397 07:46 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از صدور ۷۰۰ پروانه تولیدی انفرادی در بخش صنایع دستی خبر داد.

اشکان مختاری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس،گفت:در سه ماه نخست امسال ۷۰۰ پروانه تولیدی انفرادی در حوزه صنایع دستی صادر شده است.وی افزود: دراین مدت ۲ پروانه تولید کارگاهی و یک مجوز مشاغل خانگی مستقل  در بخش صنایع دستی صادر شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت:همچنین از ابتدای سال تا کنون یک مرکز خلاق صنایع دستی در رویدر راه اندازی شده است.اشکان مختاری افزود:ازابتدای سال تا کنون ۴۲ نفر در دوره‌های کوتاه مدت عمومی با همکاری بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی آموزش دید ه اند.

وی گفت: طی سه ماه نخست سال ۳ نفر از بخش صنایع دستی هرمزگان در نمایشگاه‌های کشوری در شهر تبریز و یک نفر در نمایشگاه خارجی در فلورانس شرکت حضور یافتند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با بیان اینکه ۴۲ رشته صنایع دستی در استان هرمزگان فعال است گفت: از این تعداد بیست رشته صنایع دستی استان به برند تبدیل شده اند.

اشکان مختاری افزود: ۶۸ هزار نفر در حوزه صنایع دستی استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند.

دیدگاه ها (0)
img