13

مهر

1403


فرهنگی و هنری

13 تیر 1397 08:17 0 کامنت

صبح ساحل ، هنری - ستاره  محمودی:معین راهبر در ۲۵ شهریور ۱٣۶۵ در بندرلنگه به دنیا آمد. وی از چهار سالگی به موسیقی علاقه مند و در سن چهارده سالگی وارد عرصه ی تنظیم کنندگی شد در هفده سالگی به تهران مهاجرت کرد تا تنظیم کنندگی حرفه ای را آغاز کند.  

در ادامه گفت و گو با این هنرمندهرمزگانی را  می خوانید:

فکر می کنم مهاجرت از شهر خودت سخت بوده باشد. از تصمیمت بگو؟

من هجرت را از پیغمبر یاد گرفتم. ایشان می فرمایند که برای پیشرفت باید هجرت کرد. وقتی احساس کردم برای پیشرفت نیاز به فضای بزرگ تری دارم، به تهران مهاجرت کردم.

اولین کاری که با آن معروف شدی کدام است؟

با تنظیم آهنگ سرت سلامت از آقای رضا صادقی تو سال ۸۹ بود که شناخته شدم

فضای موسیقی امروز را چه طور می بینی؟

از نظر من خیلی بهم ریخته است و اصلا خوب نیست. مثلا فرض کنید به منزل خودتان می روید و می بینید مبل به سقف چسبیده است. در واقع هیچ چیز سر جای خودش نیست. آن سبک از موسیقی که فکرش را نمی کنید، طرفدارهای زیادی دارد و مشهور هستند اما آن کاری که واقعا حرفه ای ساخته شده است، متاسفانه دیده نمی شود

به نظر شما دلیلش چیست؟

به نظر من نوجوان ها در حال تغییر رنگ و بوی موسیقی ما هستند. شخصا فکر میکنم آهنگ هایی مورد پسند واقع می شوند که خوب نیستند و این موضوع نگران کننده است. خواننده هایی وجود دارند که اجرای زنده ی آن ها به هیچ عنوان شبیه آهنگ هایشان نیست اما سالن ها را پر می کنند.

در حال حاضر با کدام آهنگ سازها کار می کنید؟

من با کسانی کار میکنم که سلیقه ی آن ها به من نزدیک باشند مثلا علیرضا افکاری که کار با او همیشه مایه افتخار من بوده است. همچنین فرشید ادهمی که دوست خوب من است.

احساست در باره ی ناصر عبداللهی چیست؟

ناصر عبداللهی اصالت مردم و شهر من است. من افتخار برخورد با او را داشته ام  و جز اینکه بگویم ناصرعبداللهی ستودنی ست چیز دیگری ندارم که بگویم.

در آلبوم "اسمش عشقه" از مرتضی پاشایی نقش پررنگی داشتید. درباره ی همکاری با مرتضی پاشایی صحبت کنید.

مرتضی پاشایی برای من هرگز تمام نشد. او خاص و دوست داشتنی بود و البته بسیار بی حاشیه و من از کار با مرتضی خیلی  لذت می بردم. 

ما قبل از فوت او، از چهار آهنگ آلبوم اسمش عشقه، دو آهنگ را کار کرده بودیم و من فقط دو آهنگ دیگر را بدون حضور او تنظیم کردم.

به نظر شما انگیزه ی مالی پشت ضبط این آلبوم بود؟

به نظر من خیر. او کسی که اسطوره ی جوانان یک مملکت است و ملودی خوب را وارد موسیقی ایران کرد. تمام ملت ایران بعد از فوت او سوال می پرسیدند که مرتضی چه شد؟ من برای طرفداران او آلبوم را بدون حضور خودش منتشر کردم زیرا حق خانواده و طرفدارانش بود. و من می دانستم مرتضی بسیار به من و به سلیقه من اعتماد دارد و به همین دلیل این اتفاق زیر دست من انجام گرفت.

به نظر شما چرا کپی کردن در بین خوانندگان ما  زیاد است؟

کپی برای من اتفاق نمی افتد چرا که کپی کردن کار کسی است که از خودش چیزی برای عرضه ندارد. شاید نوع ملودی یک آهنگ است که آن را یاد کار دیگران می اندازد. 

آیا جزو تنظیم کنندگان گران قیمت ایران هستید؟

 سوال سختی است(میخندد) من فکر میکنم جزو تنظیم کنندگان قدمت دار محسوب می شوم که بابت وقت و زحمتی که صرف میکنم، پول میگیرم.

تیتراژ پایانی برنامه ی "بعضیا" به مجری گری علی ضیا به خوانندگی شما صورت گرفت. درست است؟

بله. تیتراژ آغازین برنامه را آقای سامان جلیلی خوانده بود که آهنگ را من تنظیم کرده بودم. آقایان علی ضیا و مصطفی امامی برای تیتراژ پایان به دنبال یک استعداد در زمینه خوانندگی بودند و من گفتم یک خواننده سراغ دارم که از نظر من خوب است. آهنگ باور نکن را پخش کردم و مورد پسندشان واقع شد و خواستند که با آن خواننده کار کنند. وقتی به آن ها گفتم صدای خودم است بسیار شُکه شدند و آن آهنگ را به عنوان تیتراژ پایانی برنامه انتخاب کردند.

صحبتی با پدر و مادرتان دارید؟

برای همیشه قلبم برای آن ها می تپد و تمام زندگی من هستند.

در حال حاضر مشغول انجام چه کاری هستید؟

یکی از برنامه هایی که در نظر دارم این است که خوانندگی را ادامه بدهم و به خودم قول داده ام سال دیگر کنسرت برگزار کنم

حرف آخر؟

دوست دارم این جمله را به همه بگویم: فراموش نکنید که  اگر کسی با شما مهربان است دلیل بر سادگی او نیست. نشان دهنده ی احترامی ست که برای شما قائل است.

 همچنین از خانواده ، دوستان و مردم عزیزم تشکر میکنم که همیشه حامی من بوده اند. 

دیدگاه ها (0)
img