13

مهر

1403


فرهنگی و هنری

25 تیر 1397 08:21 0 کامنت

صبح ساحل ، هنری - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: ۱۹ طرح از ۱۴ طراح به مرحله نهایی انتخاب پوشش بانوان کارمند هرمزگان راه یافت.

علیرضا درویش نژاد به عنوان دبیر کار گروه مد و لباس استان هرمزگان، عنوان کرد: در جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار هرمزگان مقرر گردید که بانوان استان از لباس های بومی و محلی در محل ادارات استفاده نمایند و در همین راستا کارگروه عفاف و حجاب استان ماموریت یافت تا نسبت به سفارش طرح به طراحان استان و انتخاب لباس اقدام کنند.

وی افزود: پس از ارائه سفارش به طراحان استان 73 طرح با موضوع لباس سنتی اداری برای استفاده و پوشش بانوان در ادارات ارائه شد که پس از داوری 19 نهایی طرح از 14 طراح برای دوخت، اجرا و برگزاری نمایشگاه در هفته عفاف و حجاب در مرداد ماه انتخاب شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: هنگام برگزاری نمایشگاه نمایندگان در ادارات می توانند طرح مورد نظر خود را انتخاب یا سفارش مورد نظر خود را با طراحان در میان بگذارند.

درویش نژاد افزود: هدف از این اقدام حفظ پوشش اصیل هرمزگانی است و سعی شده است برای حفظ این اصالت از فرم ها، برش ها، تزئینات و انواع پارچه های متداول در پوشش زنان هرمزگان بهره گرفته شود. 

دیدگاه ها (0)
img