12

مهر

1403


سیاسی

27 مرداد 1397 07:44 0 کامنت

صبح ساحل ، سیاسی - امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت:حج نماد اتحاد مسلمین و وحید و عشق به پروردگار است.

سید عبدالباعث قتالی با اشاره به جایگاه و اهمیت فریضه حج در اسلام تصریح کرد:انجام مناسک حج توسط مسلمانان نمونه ای بارز از عشق به پروردگار و اطاعت از دستورات دین اسلام است.

وی ادامه داد:حج یک اجتماع بزرگ مسلمانان جهان است که مردم با همه ی تنوع،قومیت و رنگ و مذهب بطور مساوی و بدون هیچ تبعیضی گرد هم می آیند و در آنجا درس اتحاد و پرهیز از تفرقه را فرا گرفته و آماده ی نبرد با دشمن مشترک درونی و  نفس خود می شوند و در مقابل چنین تحول و تزکیه ای، خداوند به آنها وعده ی پیروزی،توانگری و عزت داده است.

سید عبدالباعث قتالی افزود:دیدن صحنه های انجام مناسک حج بویژه طواف دور خانه ی خدا و ادای مناسک توسط جمعیتی بزرگ با عشق درونی و چشمانی پر از اشک و همراهی عموم مردم اعم از زن و مرد،سفید و سیاه،عرب و عجم، دارا و ندار و مسافر و مقیم یادآور واقعه ای عظیم  و نمونه ای از صحنه های ایده آل وحدت اسلامی می باشد.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت  بندرعباس گفت: حجاج بیت الله الحرام را که سعادتی بی نظیر در عمر خودشان نصیبشان شده  است،نیک است  در این ایام وقت خود را به استفاده ی بهتر و بیشتر از انجام مناسک حج و تفکر و فهم بیشتر از آن صرف کنند.

وی گفت: لازم است حجاج به زوایای دیگر حج هم توجه نموده و با احساس عمیق از عشق،درخواست های خود از خالق یکتا را در قالب دعا و عبادت مطرح کنند.

سید عبدالباعث قتالی اظهار داشت: دغدغه‌های حجاج گرامی باید ادای مناسک حج باشد تا حجی مقبول و سعی مشکور نصیبشان شود.وی از همه مردم مومن و مسلمان ایران اسلامی  خواست تا قدر این ایام را بدانند و شایسته است بر انجام اعمال صالح از جمله نماز،روزه،ذکر،دعا،استغفار،صدقه،تلاوت قرآن و....اهتمام بیشتری بورزند.

سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندر عباس در پایان گفت: خدمات جمهوری اسلامی ایران به حجاج بیت الله الحرام در بین سایر کشورها کم نظیر است و همین جا از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به خاطر خدمات رسانی شایسته  به حاجیان ایرانی تشکر می شود.

دیدگاه ها (0)
img