14

مهر

1403


ورزشی

12 شهریور 1397 07:55 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - استاندار هرمزگان گفت: بايد تلاش كنيم كه ورزش همگانی به يک فرهنگ عمومی در جامعه تبديل شود.

فریدون همتی در ديدار با رئيس فدارسيون ورزش های همگانی، توسعه ورزش های همگانی را برای ارتقاء سلامت عمومی جامعه و پيشگيری از بيماری های جسمی و روحی ضروری دانست و عنوان كرد: بايد تلاش كنيم كه ورزش همگانی به يک فرهنگ عمومی در جامعه تبديل شود و از مولفه های سبک زندگی مردم باشد.

وی ادامه داد: تمركز بر روی ترويج و توسعه ورزش های همگانی از محورهای مهم مديريت استان هرمزگان است و در اين راستا تمامی ظرفيت ها بسيج خواهند شد.

استاندار هرمزگان بر لزوم تشكيل شورای ورزش های همگانی در هرمزگان تاكيد كرد و افزود: از ظرفيت تمامی دستگاه ها و همچنين بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان برای توسعه و ترويج ورزش های همگانی استفاده شود.

همتی تصريح كرد: برای هركدام از شهرستا های هرمزگان برنامه متناسب با شرايط آن شهرستان در زمينه توسعه ورزش های همگانی تدوين و ابلاغ شود.

وی با بيان اين كه ورزش همگانی از ملزومات يک جامعه توسعه يافته در راستای سلامت آحاد جامعه است، اظهار داشت: بايد با برگزاری برنامه های جمعی ورزش همگانی نشاط و شادابی مردم را افزايش داد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: يكی از برنامه های مهم در اين راستا توسعه فضاها و زيرساخت های مناسب برای ورزش در محلات است كه بايد به طور جدی پيگيری شود.

وی ادامه داد: در راستای توسعه ورزش‌های همگانی در استان هرمزگان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مکلف هستند درصدی از اعتبارات خود را به نشاط اجتماعی اختصاص دهند.  

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های استان هرمزگان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و ورزشی باید ابزار حرکت در استان را بیشتر کرد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: باید در شهرها و استان‌های ساحلی کشور، از ظرفیت جذاب ساحل به‌عنوان یک ظرفیت برای ورزش‌های همگانی استفاده کرد.

همتی افزود: با توجه به این که جامعه امروز بیش از هر چیز به نشاط نیاز دارد در همین راستا تقویت ورزش‌های همگانی یکی از راهکارهای ایجاد نشاط در جامعه است.

رئيس فدارسيون ورزش های همگانی نيز در اين ديدار ورزش همگانی را از نيازهای اساسی برای نشاط و شادابی جامعه دانست و بيان داشت: بيش از 60 انجمن در زيرمجموعه فدارسيون ورزش های همگانی مشغول فعاليت هستند.

علی مجدآرا افزود: سند توسعه ورزش‌های همگانی با انجام سه هزار نفر ساعت کار کارشناسی تدوین و در شورای عالی ورزش کشور تصویب‌شده است.

وی گفت: سند توسعه ورزش‌های همگانی در قالب دو جلد کتاب به تمام استان‌ها، نهادها و سازمان‌ها برای اجرا ابلاغ‌شده است.مجد آر یادآور شد: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب استانداران سراسر کشور به‌عنوان سفیران ورزش همگانی در حوزه محل خدمتی خود معرفی می‌شوند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی بیان کرد: با همت سفیران ورزش‌های همگانی و مدیران استانی، شورای ورزش‌های همگانی در استان‌ها تشکیل می‌شود. 

علی مجدآرا عنوان کرد: فقر حرکتی در بین مردم وجود دارد، ما بر این باوریم مادران عمود خیمه ورزش همگانی هستند و نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند و باید در این مسیر برنامه‌ریزی شود.

مجدآرا  گفت: بودجه و امکانات خوبی برای ورزش همگانی طراحی‌شده و 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات ارزش بر ارزش‌افزوده برای ورزش‌های همگانی اختصاص یافت.

وی با بیان این که هرمزگان به عنوان استانی ممتاز در فدراسیون همگانی قلمداد می‌شود، بیان کرد: شهرداری و صداوسیما مردم را در جهت حضور در ورزش‌های همگانی ترغیب کنند و در قالب پیاده‌روی‌های خانوادگی، نشاط را به جامعه بیاوریم.

در این نشست استاندار هرمزگان به‌عنوان سفیر ورزش‌های همگانی در استان معرفی و لوح ویژه به وی اهدا و مدیرکل ورزش و جوانان این استان نیز به ‌عنوان عضو شورای راهبردی فدراسیون ورزش‌های همگانی معرفی شد. 

دیدگاه ها (0)
img