12

مهر

1403


اقتصادی

12 شهریور 1397 08:23 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - بر اساس مصوبه مجلس، 98 منطقه ویژه اقتصادی و هشت منطقه آزاد تجاری - صنعتی در کشور ایجاد می شود. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز یکشنبه (11 شهریورماه 97) پارلمان با بررسی لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری - صنعتی، اصلاح محدوده سه منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، با این لایحه موافقت کردند.

براساس ماده واحده این لایحه در راستای تحقق بند ۱۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج، به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت مفاد قانون برنامه ششم توسعه، در استانهای مختلف از جمله در استان هرمزگان ، شهرستان جاسک، منطقه آزاد تجاری - صنعتی ایجاد نماید. همچنین اراضی نیمه شمالی جزیره هرمز به وسعت ۲۱ کیلومتر مترمربع به هم پیوسته و راه اتصال دریای آن به جزیره قشم را مطابق نقشه پیوست، پس از تایید ستاد فرماندهی کل قوا به محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم ملحق شود.

گفتنی است نمایندگان این لایحه را با ۱۴۱ رای موافق، ۷۵ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند. در استان های فارس (فسا و لار)، یزد (ابرکوه و میبد)، زنجان (زنجان)، کهگیلویه و بویراحمد گچساران)، آذربایجان غربی (سرو- ارومیه)، خراسان رضوی (خواف و قوچان)، لرستان خرم آباد)، قزوین (تاکستان و اصفهان شاهین شهر منطقه ویژه اقتصادی و در استان البرز (ساوجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد کند.

دیدگاه ها (0)
img