13

مهر

1403


اقتصادی

05 شهریور 1397 07:55 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تا پایان هفته دولت امسال 22 طرح حوزه دریایی و بندری با سرمایه گذاری یکهزار و 840 میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی در این استان به بهره برداری می رسد که با اجرای آن 1000 نفر به صورت مستقیم صاحب شغل می شوند.

الله مراد عفیفی پور در جمع خبرنگاران افزود: این طرح ها در بخش های عمرانی، فنی، سرمایه گذاری، دریایی و بندری است که مردم شهرهای ساحلی بندرعباس، بندرلنگه، سیریک، جاسک و جزیره های خلیج فارس بویژه قشم، هرمز و فارور از آن بهره مند می شوند.

وی بیان داشت: احداث پایانه ترانزیتی و صادراتی با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال، پایانه ورود و خروج کامیون درغربی با سرمایه گذاری 240 میلیارد ریال و مرحله دوم پایانه نگهداری کالای خطرناک با سرمایه گذاری 180 میلیارد ریال از طرح های افتتاحی بندر شهید رجایی در هفته دولت است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: اجرای این طرح ها علاوه بر تقویت اقتصاد ملی و توسعه زیرساخت‌ های بندر شهید رجایی، موجب می‌ شود تا بسیاری از جوانان متخصص و جویای کار استان با تکیه ‌بر این سرمایه‌گذاری ‌ها به فرصت‌ های شغلی پایدار دست یابند.

عفیفی پور اضافه کرد: لایروبی کانال دسترسی بندرگاه چند منظوره هرمز، ساخت و نصب 4 فروند اسکله فلزی ویژه سوخت گیری شناورها، 3 فروند اسکله فلزی ویژه شناورهای ناجی، 2 فروند اسکله گردشگری روستاهای گوران و لافت قدیم جزیره قشم و تعمیر اساسی رمپ فلزی جزیره فارور نیز از دیگر طرح های آماده افتتاح در هفته دولت است.وی خاطرنشان کرد: لایروبی حوضچه بندر جاسک، پایانه تخصصی مواد معدنی در بندرلنگه، ساختمان مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندر شهید حقانی، شبکه دوربین های مدار بسته و مرکز تلفن بنادر مرکز و شرق استان هرمزگان در طول هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: طرح انتقال تاسیسات مکانیکی و برقی به زمین های شرقی و شمال شرقی و طرح جامع اطفای حریق بندر شهید رجایی، تعمیر اساسی فرستنده ناوتکس این بندر و نصب تجهیزات مخابراتی بندر سیریک از دیگر طرح های شاخص آماده افتتاح است.

دیدگاه ها (0)
img