13

مهر

1403


سیاسی

05 شهریور 1397 07:55 0 کامنت

صبح ساحل ، سیاسی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: در گذشته بیشترین توسعه در مرکز هرمزگان شکل گرفته که دولت تدبیر امید به دنبال تغییر این روند و توسعه همه جانبه اين استان به ویژه شرق و غرب هرمزگان است. 

بهروز اکرمی در حاشیه افتتاح پروژه های هفته دولت، عنوان كرد: اقدامات لازم در راستای احداث پنج مجموعه بزرگ پتروشیمی غرب هرمزگان در حال انجام است این پنج طرح غرب استان را تحت تاثیر قرار می دهند.

وی به توسعه سواحل مکران در شرق استان اشاره کرد و گفت: در شرق هرمزگان نیز در حوزه های پتروشیمی، انتقال نفت و پایانه نفتی به ویژه در شهرستان جات فعالیت های خوبی در دست اقدام است که همراه با توسعه مکران این منطقه نیز توسعه خواهد یافت.

اکرمی سرعت روند توسعه متوازن و همه جانبه استان را مناسب دانست و بيان داشت: روند توسعه متوازن هرمزگان سریع در حال پیشرفت است و ظرف مدت پنج سال آینده شاهد تحولات خوبی در شرق و غرب استان خواهیم بود.

وی بر ضرورت تامین زیر ساخت ها به منظور توسعه همه جانبه استان تاکید کرد و افزود: تامین زیرساخت هایي از قبیل تامین انرژی پایدار، راه و دیگر مولفه های مورد نیاز توسعه در هرمنطقه حرف اول را می زند که در راستای تامین این زیر ساخت ها در استان گام های موثری برداشته شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: در راستای تامین زیرساخت ها در شرق استان می توان به آغاز عملیات سد گابریک اشاره کرد که موجب تامین آب پایدار در حوزه شرق به ویژه شهرستان جاسک خواهد شد.

وی با اشاره به تامین آب شرب شهرستان بندرعباس و بندر خمیر از طریق آب شیرین کن، بیان کرد: به منظور کاهش بار تامین آب از دوش سد استقلال میناب، آب شرب مورد نیاز شهرستان بندرعباس و بندرخمیر از دو آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس و آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی متعلق به سه استان هرمزگان، کرمان و یزد تامین خواهد شد و آب سد استقلال برای مصارف شرب و کشاورزی شهرستان میناب افاده خواهد شد.

اکرمی به نیاز استان برای توسعه صنعت بسته بندی محصولات کشاورزی به منظور صادرات اشاره کرد و گفت:  در بخش صنعت بسته بندی به ویژه محصولات کشاورزی استان ظرفیت های خوبی در امر صادرات دارد که دولت در هرمزگان با سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب به دنبال فراهم سازی زمینه برای حضور بخش خصوصی در این عرصه است.وی گفت: از سوی شورای اطلاع رسانی دولت شعار شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی به عنوان شعار هفته دولت امسال انتخاب شد.

دیدگاه ها (0)
img