13

مهر

1403


ورزشی

06 شهریور 1397 11:14 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی - حسین نارنجی نسب :افتخار آفرینی تیم جوانان استان هرمزگان درمسابقات بسکتبال  قهرمانی جوانان کشور به میزبانی جزیره قشم یکی از رویدادهای مهم ورزش هرمزگان در سال 96 بود.

جوانان هرمزگان  درحالی این قهرمانی را به دست آوردند که تیم تهران هرگز تصور نمی‌کرد که از جوانان با تعصب هرمزگان آن هم با اختلاف 40 امتیاز شکست بخورد .

 تیم جوانان هرمزگان از مهرهایی برخوردار بود که هر کدام از این نفرات درهر تیمی بازی می کردند نقش کلیدی داشتند. 

محمد امین درویش نژاد یکی ازاین بازیکنانی است که دراین تیم نقش کلیدی وجزو برترین های بسکتبال استان محسوب می شود. 

وی  هر چند نتوانست به همراه تیم ملی بسکتبال جوانان کشور درمسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا درتایلند   موفقیتی کسب کند ، اما باز هم از جمله بازیکنانی بود که برای تیم ملی جوانان کم نگذاشت. 

محمد امین بسکتبالیستی است که با تلاش  وتحمل سختی ها توانسته به جایگاه کنونی برسد وهدفش پوشیدن  پیراهن تیم ملی بسکتبال بزرگسالان است.

گفت و گویی با این بازیکن خوش اخلاق بسکتبال استان انجام داده ایم که با هم می‌خوانیم .

 معرفی  بسکتبالیست بندرعباسی

زادگاه محمد امین درویش نژاد ملی پوش تیم بسکتبال جوانان شهر بندرعباس است و زادروزش 16 فروردین 79 ثبت شده است.

محمد امین در خانواده 5 نفره زندگی می کند وفرزند دوم خانواده است، دارای یک خواهر ویک برادر است. بسکتبالیست تیم ملی ما دیپلمه ریاضی است وقصد دارد در زمان مناسب ادامه تحصیل دهد .

درس خواندن جزیی از برنامه هایش است زیرا  معتقداست  که ورزشکار تحصیل کرده  می تواند کمک شایانی به ورزش کشورش بکند .

 از همان کودکی به ورزش علاقمند بودم

محمد امین  در باره ورودش به  دنیا ورزش این گونه گفت که :  از کودکی به فوتبال علاقه زیادی داشت ودردبستان با هم کلاسی هایش فوتبال بازی می کرد . 

درسال اول راهنمایی همزمان  مینی بسکتبال را درباشگاه پیام مخابرات شروع کرد و در ادامه هم   آموزش بسکتبال پایه را  زیر نطر جواد زارعی  دنبال کرد.  

درتیم آموزشگاه های استان با مربیگری عباس زاده بسکتبال  را ادامه داد تا این که در سال گذشته به اردوی تیم ملی جوانان برای اعزام به مسابقات غرب آسیا دعوت شد اما در ادامه از   سوی محسن شاه‌علی سرمربی تیم ملی جوانان خط خورد. 

برای بار دوم به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شد واین بار با تلاش هایی که از خود نشان داد جزو نفرات اصلی شد و به مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا در تایلند رفت  اما از آن جایی که  تیم های رقیب باتمام امکانات دراین مسابقات  حضور پیدا کرده بودند تلاش جوانان کشورمان نتوانست نتیجه مطلوبی داشته باشد ودرپایان مسابقات تیم ملی  در جایگاه ششم ایستاد .

 همبستگی منجر به قهرمانی ما شد

درویش نژاددر باره  قهرمانی تیم جوانان‌هرمزگان در مسابقات کشور که  سال گذشته به میزبانی جزیره قشم برگزار شد  گفت:  سال گذشته درمرحله نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان کشور که هیچ گاه خاطره اش را فراموش نمی کنم موفق شدیم تیم تهرانی را شکست دهیم که آماده بود به راحتی ما را  شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد  اما این گونه نشد و هرمزگان قهرمان جوانان ایران شد تا تمام کشور حساب ویژه ای روی ما باز کنند. 

 تشکر ویژه از رئیس هیات 

 انصافا مسئولان هیات استان در راس آن حیدری بلوکی برای قهرمانی  تیم جوانان سنگ تمام گذاشتند  و با حمایت همه جانبه مسوولان و مربیان تیم موفق شدیم قهرمان ایران شویم. البته تماشاگران قشمی هم به خوبی از ما حمایت کردند تا ما بتوانیم دل مردم هرمزگان را شاد کنیم .

  استقبال باشکوه  

درویش نژاد ازمسئولان بسکتبال استان وشهرستان بندرعباس به خاطر استقبال  پس از بازگشت از مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا در تایلند قدرانی کرد واظهارداشت: وقتی از مسابقات به بندرعباس باز گشتم  از هیات استان هنگام پور  ، از باشگاه پیام مخابرات شرف  از هیات بسکتبال شهرستان بندرعباس رضایی وتعدادی ازمربیان ودوستانم از من استقبال گرمی کردند. 

وی از مسئولان ورزش استان  خواست تا برای ورزشکاران ملی پوش  حساب ویژه ای باز نمایند و از آنها به نوع شایسته ای تقدیر کنند و به وعده هایی که می دهند عمل  کنند چرا که ورزشکاران هرمزگانی  برای سربلندی نام ایران وبه اهتزاز درآوردن پرچم کشورمان تلاش  زیادی از خود به نمایش می گذارند . 

 از بسکتبال باید حمایت بیشتری شود 

رشته بسکتبال دراستان هرمزگان ازجمله رشته هایی است که درچند ساله اخیرموفق عمل کرده است وبا تلاش‌های دست اندرکاران هیات استان  توانسته در رده‌های پایه جزو برترین استان های کشورشناخته شودولی کمتر از آن حمایت شده است وانتظار  می‌رودکه از این رشته ورزشی حمایت بیشتری صورت گیرد. 

  افتخارات درویش نژاد دربسکتبال

درسال  93 باتیم بسکتبال استان دررده نوجوانان به مقام سوم کشور دست یافت.

درسال بعد یعنی سال 94 درمسابقات لیگ جوانان کشورمقام سوم را کسب کرد . 

درسال 96 در مسابقات قهرمانی جوانان کشور درجزیره قشم قهرمان ایران شد. درسال گدشته درمسابقات لیگ دسته دوم بسکتبال کشور باتیم شهرداری بندرعباس مقام نخست رابه دست آورد  وبه لیگ دسته اول صعود کرد . 

 پیشرفت قابل توجه بسکتبال هرمزگان

 محمد امین می گوید : بسکتبال استان با مدیریت خوب حیدری بلوکی توانسته موفق عمل کند  وبا برنامه‌ریزی که در هیات انجام می شود امیدواری زیادی است که بسکتبال استان درآینده ای نه چندان دور جزو تیم های اول تا سوم در تمامی رده ها سنی قرار گیرد.به همین دلیل می طلبد که ما برای رسیدن به هدف یک تیم لیگ برتری درسطح کشور داشته باشیم .

 تبعیض در قرارداد ها 

بسکتبا لیست هرمزگانی می گوید: درست است که فوتبال شور و هیجان بیشتری دارد ودر برخی مواقع هواداران زیادتری نسبت به بسکتبال دارد اما نباید در  قرارداد بازیکنان فوتبالیست با بازیکنان بسکتبالیست به این اندازه تبعیض  وجود داشته باشد. 

 اگر کمی به بسکتبال و قراردادهای بازیکنان نگاه ویژه تری شود یقینا بسکتبا لیست ها با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه می دهند. 

 بهترین های بسکتبال از نظر محمد امین 

محمد امین بهترین بازیکن حال حاضر جهان دربسکتبال را جیمز  معرفی می کند . وی صمد نیکخواه ، حامد حدادی ، بهنام یخچالی و جمشیدی را بهترین ها ایران و  مرتضی بهرام زاد را بهترین بسکتبالیست هرمزگان معرفی کرد .

دیدگاه ها (0)
img