12

مهر

1403


ورزشی

09 دی 1391 09:05 0 کامنت

 صبح ساحل، ورزشی _ هفته سوم از دور برگشت رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران با انجام 6 مسابقه در شهرهای مختلف برگزار شد که در مهمترین بازی تیم پیکان تهران با شکست پیشگامان کویر یزد به صدر جدول رسید.

تیم آلومینیوم المهدی  در این هفته از شهرداری ارومیه میزبانی کرد ومقابل این تیم شکست خورد تا ششمین باخت این تیم مقابل ارومیه ای ها ثبت شود. در این بازی  ارومیه ای ها شادمان از پیروزی هفته گذشته خود در این بازی با انگیزه کار کردند و در نهایت با پیروزی 3 بر یک راهی شهرشان شدند. البته در این بازی در ست چهارم پیروت پور بازیکن تیم شهرداری ارومیه با توهین به داور دوم مسابقه از بازی اخراج شد. به این ترتیب شاگردان دامغانی در رده هشتم ماندند و آذری ها به رده ششم رسیدند. جدول  لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران  در هفته سوم دوربرگشت با تغییراتی همراه بود .

در این هفته در مهم ترین بازی تیم پیکان تهران با شکست 3 بر یک پیشگامان کویر یزد بعد از هفته ها بالاخره صدر جدول را از آن خود کرد تا با 30 امتیاز و 2 امتیاز اختلاف نسبت به یزدی ها به رده اول تکیه بزند و جبران شکست دور رفت را کند. همچنین با پایان رقابت های این هفته تیم های سایپا، کاله و متین ورامین 27 امتیازی شدند تا تنور رقابت ها داغ تر از قبل شود.در این بازی حساس شاگردان پیمان اکبری در خانه در حالی مقابل یزدی ها به میدان رفتند که گویی تنها پیروزی آن ها را راضی می کرد و توان و قدرتشان در اجرای تاکنیک های مربی شان نشان از همین موضوع داشت. در طرف مقابل هم عباسعلی میرحسینی و شاگردانش اگرچه می دانستند در صورت باخت صدر جدول را از دست می دهند اما با اشتباهات فردی در حساس ترین لحظات بازی امتیازات را یکی پس از دیگری از دست دادند تا در نهایت تجربه بالای بازیکنان پیکان بر انگیزه پیشگامان غلبه کرد و ست های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25-19، 25-18 و 25-20 به سود تهرانی ها رقم خورد. یزدی ها هم تنها در ست دوم و با امتیاز 25-22 توانستند پر افتخارترین تیم ایران را شکست دهند اما این پیروزی در این ست مانع از شکست یزدی ها نشد تا این تیم بعد از هفته ها صدرنشینی جایگاهش را از دست بدهد و با 28 امتیاز به رده دوم نزول پیدا کند.

در کرج تیم سایپا موفق شد نوین کشاورز را شکست دهد تا هم در بازی رفت و هم بازی برگشت پیروز میدان باشد. فرهاد نفرزاده و شاگردان جوانش که برای ماندن در جمع مدعیان به این پیروزی نیاز داشتند میهمان خود را 3 بر یک شکست دادند تا شمار امتیازشان به عدد 27 برسد و در رده سوم قرار بگیرند. در طرف دیگر هم مسعود آرمات در تیم نوین کشاورز دوازدهمین باخت خود را تجربه کرد تا حالا تنها با 9 امتیاز در رده یازدهم بایستد.

در آمل تیم کاله این شهر با وجود این که بازی گذشته خود را با رای کمیته انضباطی واگذار کرد با روحیه ای بالا مقابل میهمان خود باریج اسانس قرار گرفت و نهمین پیروزی اش را با نتیجه 3 بر یک ثبت کرد.

بهروز عطایی که می داند برای رسیدن به پلی آف باید این روزها از میدان مسابقه پیروز بیرون آید تاکتیک خوبی را در تیمش به نمایش گذاشت تا این 3امتیاز مهم برایش کسب شود و با 27 امتیاز در رده چهارم باقی بماند. شاگردان حسین معدنی هم در باریج اسانس اسیر تفکرات و البته تجربه بالای ملی پوشان تیم کاله شدند و در نهایت بدون امتیاز آمل را ترک کردند تا همچنان با 14 امتیاز در جدول نهم باشند.در ادامه این مسابقات تیم جواهری گنبد به اولین پیروزی خود در رقابت های لیگ برتر والیبال رسید. تیم جواهری گنبد در مقابل میزان خراسان شاگردان رضا ابراهیمی بالاخره توانستند پیروز از میدان مسابقه خارج شوند و اولین برد شیرین خود را جشن بگیرند. البته قوچان نژاد برای برد این مسابقه به آب و آتش زد اما ظاهرا توان گنبدی ها بیشتر از مشهدی ها بود تا بازی با نتیجه 3 بر 2 به سودشان تمام شود. میزان با این باخت در رده هفتم ماند و جواهری گنبد هم با وجود کسب پیروزی همچنان در رده آخر قرار دارد.در آخرین بازی این هفته هم  متین ورامین با هدایت مصطفی کارخانه برد دیگری را کسب کرد تا همچنان خود را به عنوان مدعی مطرح کند. در این بازی ورامینی ها با نتیجه 3 بر یک و همانند بازی رفت شهرداری تبریز را شکست دادند تا در رده پنجم جدول رده بندی باقی بمانند. بازیکنان قاسم تاجری هم با این شکست و بدون کسب امتیاز در رده دهم ماندند تا هم امتیاز با باریح اسانس یعنی 14 امتیازی باشند.  در جریان این بازی کفپوش سالن با مشکل روبرو شد که پس از 38 دقیقه وقفه با تلاش مسئولان کفپوش ترمیم و مسابقه ادامه پیدا کرد.

در مقابل آلومینیوم هیجانزده بودیم

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه با بیان این که تماشاگران والیبال در ایران بهترین عنصر این ورزش هستند، گفت: در بازی مقابل تیم آلومینیوم به دلیل برخورداری از بازیکنان جوان و باانگیزه، هیجان‌زده شدیم.دراگان جورجویچ مربی صربستانی والیبال شهرداری ارومیه با بیان این که تیم آلومینیوم تیم سرسختی است و در خانه به راحتی امتیاز نمی‌دهد اظهار داشت: خیلی خوشحالم توانستیم این تیم را در خانه شکست دهیم.وی افزود: با وجود این که آلومینیوم تیم جوانی است و بازیکنان ملی در اختیار ندارد اما از بازی در مقابل این تیم بسیار هیجان‌زده بودیم چرا که با بازیکنان گمنام دارای ساختاری منظم و منطقی که والیبال را با برنامه بازی می‌کند.وی ادامه داد: طی هفته آینده نیز بازی سختی را با تیم کاشان در این شهر داریم و در آن جا نیز همانند ارومیه و بندرعباس تماشاچیان زیادی به سالن می‌آیند.وی ادامه داد: بهترین و قابل توجه‌ترین عنصر والیبال ایران تماشاچیان آن هستند.وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اخراج یکی از بازیکنان تیم ارومیه توسط داور افزود: داور هم یک انسان است و می‌تواند اشتباه داشته باشد.وی ادامه داد: هرچند که یکی از بازیکنان اصلی ما اخراج شد اما بازیکنان ذخیره توانستند خلأ بازیکن خالی را پر کنند.وی همچنین با بیان این که تیمش بیشتر به مجموعه و سیستم متکی است تا افراد، افزود: هرچند که بازیکنان ملی پوش در اختیار داریم اما نظر بنده بر متمرکز کردن قدرت تیم در کار گروهی است.وی افزود: بازی به بازی بهتر می‌شویم و به رده‌های بالای جدول چشم داریم.

بازیکنانم مغرور  نبودند

سرمربی تیم والیبال آلومینیوم هرمزگان با بیان این که بازیکنانش در مقابل شهرداری ارومیه مغرور نبودند گفت:‌ تیم جواهری گنبد حریف آینده آلومینیوم تفاوت‌های زیادی با نیم‌فصل اول کرده است.محمدرضا دامغانی  پس از باخت تیمش در مقابل تیم والیبال شهرداری ارومیه با بیان این که بازیکنانش از بردهای اخیر در این بازی مغرور نبوده‌اند اظهار داشت:‌ اما احساس من این است که بازیکنان آلومینیوم به نوعی این سه امتیاز را در جیب خود می‌دیدند که این سبب تلنگری برای تمام مجموعه تیم شد.وی اضافه کرد: پاسور ارومیه و نادی بازیکن ملی‌پوش این تیم  عملکرد قابل‌ملاحظه‌ای را از خود نشان دادند .

وی همچنین پیرامون بازی آینده این تیم با جواهری گنبد در بندرعباس گفت:  نباید فراموش کرد که تیم گنبد آن تیم نیم‌فصل نخست نیست که آلومینیوم توانست با نتیجه 3 بر 2 آن را شکست دهد.وی افزود: این در حالی بود که در آن بازی تیم آلومینیوم 2 بر صفر عقب بود.دامغانی یادآور شد: در وقفه‌ پیش آمده در بین دو نیم فصل این تیم یک بازیکن برزیلی به خدمت گرفته است و چند بازیکن خوب را نیز در اختیار دارد.وی همچنین اضافه کرد: رضا صفایی که یکی از بازیکنان شاخص آلومینیوم است به دلیل مصدومیت در بازی با میزان خراسان نتوانسته‌است در مقابل شهرداری ارومیه به میدان برود.وی اظهار امیدواری کرد رضا صفایی به بازی با جواهری گنبد که فردایکشنبه  دهم دی  در بندرعباس برگزار می‌شود، برسد.

90 درصد سالنهای والیبال در کشور غیراستاندارد است

دبیر فدراسیون والیبال گفت: در حال حاضر 90 درصد سالن‌های برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال غیر استاندارد است.

سعید درخشنده پس از پایان بازی آلومینیوم هرمزگان و شهرداری ارومیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به  این سؤال  که آیا فدراسیون والیبال از وضعیت سالن‌های والیبال نگران نیست، اظهار داشت: در پی مشکلات به وجود آمده در چند سالن والیبال  دعوتی از تمام ناظران، داوران و مسئولان باشگاه‌ها در راستای برگزاری نشست توجیهی داشتیم.درخشنده اضافه کرد: هرچند که طبق روال معمول قبل از بازی‌های پلی‌آف نشست توجیهی برای کادر تیم‌ها و مسئولان برگزاری مسابقات برگزار می‌شد، افزود: احساس می‌کنم که این نشست باید زودتر از این ها برگزار می‌شد.وی در ادامه همچنین یادآور شد: معتقدیم که باشگاه‌ها و سرپرستان تیم‌ها می‌توانند نقش مهمی در آرام نگه داشتن فضای سالن‌ها داشته باشند.درخشنده ادامه داد: باید کار فرهنگی و روانشناسی بیشتری بر روی بازیکنان و مربیان تیم‌ها صورت گیرد، چرا که حرکات و رفتار بازیکنان می‌تواند تشنج و ناآرامی را به سکوها بکشاند.وی ادامه داد: به عنوان مثال در بازی آلومینیوم و شهرداری  بارها دیدم که مربی تیم آلومینیوم رأی داور را حتی در صورت اعتراض بازیکنانش تأیید می‌کرد اما مربی شهرداری ارومیه مدام به رأی داور اعتراض می‌کرد.درخشنده در بخش دیگر از سخنان خود افزود:‌ با توجه به سفرها و تجربه‌ای که دارم 90 درصد سالن‌های برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال کشور استاندارد نیست.وی ادامه داد: به عنوان نمونه نور اغلب سالن‌ها که باید 1000 لوکس باشد، در ایران بیشتر از 500 لوکس نیست.وی ادامه داد: همچنین در اغلب سالن‌ها فاصله تماشاچیان خیلی به زمین نزدیک و یا کف اغلب سالن‌های والیبال در کشور غیراستاندارد است.

دیدگاه ها (0)
img