12

مهر

1403


اجتماعی

20 شهریور 1397 08:04 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مدیریت عملگرا، موقعیت شناس و موقعیت ساز، ضامن توسعه در آموزش و پرورش است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، دانش هاشمی پور در جمع روسای آموزش و پرورش استان افزود: آموزش و پرورش به عنوان مولد نیروی انسانی جامعه باید از توانمندی لازم در تربیت نیروی انسانی خلاق و تحولگرا برخوردار باشد و این مجموعه به عنوان اتاق فکر سایر سازمانها نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت مدیریت تحولگرا در اجرای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای تحقق بهره وری، با تکیه بر دانش روز و شجاعت در خلق موقعیت های نوین و همچنین غلبه بر مقاومت ها و موانع، باید بکوشیم از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم که این مهم جز در سایه نگاه تحولگرا محقق نخواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با بیان اینکه مدیر باید رهبر آموزشی باشد یادآور شد: هر سازمان و مجموعه اداری برای نیل به هدف یا اهدافی تشکیل شده است و تحقق ماموریت های آن نیز جز در سایه وجود فردی توانمند که بتواند همه اعضای سازمان را هماهنگ و راهبری نمایند، میسر نخواهد بود.

به گفته هاشمی پور؛ چنین فردی اگر در هیبت یک دستور دهنده صرف باشد فاقد ویژگی های رهبر آموزشی است چرا که رهبر آموزشی هماهنگ کننده و هدایت کننده مجموعه در مسیر اهداف سازمانی است.

این مسوول صبوری، درایت، توجه به نقاط مثبت، عدالت، بهره گیری از خرد جمعی، صمیمیت، همدردی، همکاری و قدردانی را از جمله ویژگی های رهبر آموزشی برشمرد و گفت: قطعا آموزش و پرورش میدان فعالیت رهبران آموزشی است که خاستگاه اصلی آن نیز کانون مدرسه است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه همه ظرفیت ها برای شروع سال تحصیلی در هرمزگان فراهم است، گفت: با وجود همه تنگناها و مشکلات در سایه یک برنامه ریزی مدون و عملگرا آماده شروع سال جدید تحصیلی و استقبال از ماه مهر هستیم.

هاشمی پور ادامه داد: آموزش و پرورش هرمزگان برای شروع سال تحصیلی به حمایت همه بخش ها نیازمند است و دست همه دلسوزان نهاد تعلیم و تربیت را به گرمی می فشاریم.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش نهاد عمومی و متعلق به همه آحاد جامعه است و نقش خانواده ها، مربیان، مسوولان و متولیان اجرایی در تبلور و تحقق اهداف ترسیمی غیر قابل انکار است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش به ریاست نماینده عالی دولت در هرمزگان آخرین وضعیت آموزش و پرورش استان در آستانه ماه مهر را بررسی خواهد کرد، گفت: در این جلسه با طرح مشکلات موجود از تدابیر راهگشای استاندار هرمزگان در جایگاه رییس شورای آموزش و پرورش استان بهره مند خواهیم شد تا در سایه هم افزایی اعضا بتوانیم بر مشکلات چیره و فضایی شایسته تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه را فراهم کنیم.

شایان ذکر است، نشست یکروزه روسای آموزش و پرورش استان با دستور کار پروژه مهر و بازگشایی مدارس به ارائه گزارش معاونین، مشاورین و روسای ستادی اداره کل و همچنین طرح دیدگاه و نقطه نظرات روسای آموزش و پرورش سراسر استان به همراه پرسش و پاسخ اختصاص داشت.

دیدگاه ها (0)
img