12

مهر

1403


حوادث

01 مهر 1397 08:02 0 کامنت

صبح ساحل ، حولدث -   اعظم رام اول مهر هم رسید  و امروز 357 هزار دانش آموز هرمزگانی سال تحصیلی جدید را شروع کردند، روزی که همه ما با فرا رسیدنش ناخودآگاه به یاد آن ایامی می افتیم که یا با خنده  و یا با اشک، دست پدر و مادرمان  را در مدرسه رها می کردیم و پا به یک زندگی جدیدی می گذاشتیم که آیندمان را رقم می زد..

 دوستان و معلمانی  یافتیم که یا هنوز با آنها در ارتباطیم و یا از آنها بی خبر و یا اینکه آگهی ترحیمشان را دیده ایم که مرگ آنها بر  اثر بیماری بوده است و یا بر اثر تصادفات...   

در هر صورت اول مهر یادآور  خاطرات شیرین و گهگاهی تلخ برای همه ماست خاطراتی که در روز اول مدرسه رقم می خورد و با دیدن دوستان سالهای قبل ، سعی می کردیم کنار هم بنشینیم و وقتی یکی از همکلاسی ها را نمی دیدیم نگران حالش می شدیم و یا همانند دانش آموزان مدارس  رودان و میناب که  با دیدن نیمکت خالی همکلاسی هایشان  که در شهریور سال 96 بر اثر واژگونی اتوبوس در حوالی داراب جان سپرده بودند روز اول را با یادی از  آنها شروع کردند ما هم همین حس را داشتیم و تا چند روز با نگاه کردن به صندلی خالی  آنها ، با اشک خاطرات با هم بودن را در ذهن مرور می کردیم ...

امروز دانش آموزان با فرم های متنوع، کوله پشتی های رنگی و شاد راهی مدارس شدند، باز صدای شادی و هیاهوی دانش آموزان  در مدارس طنین انداز شد، خیابان ها و کوچه ها  جان تازه ای گرفتند .مسوولان در آغازین روز بازگشایی مدارس تدابیری اندیشیده اند که  دانش آموزان بدون دغدغه سر کلاس حاضر شوند از جمله پلیس ...

تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در اطراف مدارس

«از امروز با آغاز سال تحصیلی جدید، پلیس راهور  با 351 تیم پیاده، 40 تیم خودرو سوار، 34 تیم موتورسوار  در سراسر شهرستانهای استان با تمام توان برای تسهیل ترافیک خدمت رسانی خواهد کرد».

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان این مطلب را بیان کرد و گفت:برای كاهش بار ترافیك اول مهر و فصل بازگشایی مدارس تمهیدات ویژه ای را پیش بینی كرده و تمام نیروهای این پلیس در15 روز ابتدایی مهر ماه به صورت آماده باش هستند.

 سرهنگ مجید صالح پور درباره طرح ترافیکی ویژه بازگشایی مدارس نیز اظهار کرد: این طرح طی  دو مرحله است که مرحله اول  از دهم تا پایان  شهریورماه قبل  ودیگری از ابتدای مهرماه تا ۱۵ مهرماه است.

وی ادامه داد: طرح اول برای روان‌سازی ترافیک در اطراف مراکز خرید و همچنین جشن شروع آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان است و طرح دوم به منظور روان‌سازی ترافیک به ویژه در ساعات صبحگانی است.سرهنگ صالح پور به  استقرار حداقل یک مامور پلیس  از ساعت 6 و 15 دقیقه تا 8 صبح  در جلوی اکثر مدارس مطالبی عنوان کرد .

وی از فعال سازی تمامی گشت های این پلیس، استقرار نیروها بر سر تقاطع ها، افزایش اكیپ های موتوری به منظور رسیدگی سریع به تصادفات و روان سازی ترافیك وهمچنین  به منظور برخورد با خودروهای متخلف خبر داد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان در ادامه از توقف عملیات عمرانی در شهر  سخن گفت و اضافه کرد: در همین راستا  برابر مصوبه شورای ترافیک از20 شهریورماه   تا 20مهر ماه عملیات عمرانی به دلیل بازگشایی مدارس ممنوع خواهد بود.

برخورد با سرویس‌های غیر مجاز مدرسه

سرهنگ صالح پور از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در اطراف مدارس و همچنین برخورد با سرویس‌های غیر مجاز مدرسه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید  گفت:  از 15 شهریورماه جاری اقدام به کنترل از لحاظ ایمنی و فنی  خودروهای عمومی و پلاک شخصی  عنوان  سرویس مدارس نمودیم.

وی اظهار داشت: همچنین سرویس‌های غیر مجاز و فاقد برچسب  ، دارای نقص فنی، عدم صلاحیت راننده، سوار کردن بیش از حد مجاز دانش آموز، نداشتن معاینه فنی ، نداشتن کپسول آتش نشانی و ... از جمله مواردی هستند که پلیس حتما برابر وظایف خود با آن برخورد خواهد کرد.

سرهنگ صالح پور از رانندگان سرویس‌های مدارس  خواست که به منزله یک الگو در رانندگی برای دانش آموزان عمل کنند و از توقف غیر مجاز  کنار  درب مدارس خودداری کنند و در صورت ممکن  دانش آموزان  ابتدایی  رادر داخل مدارس پیاده کنند ،مراقب سوار و پیاده شدن دانش آموزان به خودرو بوده و حتما توجه داشته باشند که دانش آموزان از سمت راست سوار و پیاده شوند...

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان از والدین دانش آموزان نیز  در خواست کرد فرزندانشان را به سرویس‌هایی بسپارند که دارای برچسب سرویس مدارس هستند و کنترل‌های لازم بر روی راننده‌ها صورت گرفته است و در واقع ایمنی دانش‌آموزان را تایید می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندان و اولیاء دانش آموزان  از ابتدای مهر ماه برای جابجایی از سرویس مدارس و سرویس‌های عمومی، استفاده کرده و به منظور پیاده و سوار كردن دانش آموزان از پارک دوبله در کنار مدارس حتی برای کم ترین زمان ممکن نیز خودداری کنند و حتی المقدور خودروی خود را در جایی مناسب پارك كرده و فرزندانشان را تا در مدرسه هدایت كنند تا از ایجاد ترافیك و راهبندان جلوگیری شود.سرهنگ صالح پور  همچنین توصیه کرد خانواده های دانش آموزان از گذرگاه های عابران پیاده  و از خط کشی های در عرض خیابان برای رد کردن فرزندشان استفاده کنند .

آغاز سال تحصیلی با 357 هزار و 328 نفر

دانش آموز در 3 هزار و 537 مدرسه

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت:سال جدید تحصیلی در هرمزگان با 357 هزار و 328 نفر دانش آموز در 3 هزار و 537 مدرسه با 13 هزار و 739 معلم و مربی آغاز می شود که از این تعداد 40 هزار و 645 نفر را کلاس اولی و 17 هزار نوآموز پیش دبستانی تشکیل می دهند.

دانش هاشمی پور با بیان اینکه  آموزش و پرورش هرمزگان با بهره گیری از همه ظرفیت ها و با آمادگی کامل به استقبال ماه مهر و بازگشایی مدارس می رود، خاطرنشان کرد:آمار دانش آموزان استان نهایی نیست و روند ثبت نام دانش آموزانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند ادامه دارد که می تواند به تغییرات جزیی در آمار نهایی دانش آموزان منجر شود.این مسوول مدرسه را خانه دوم دانش آموزان نامید و یادآور شد: مدرسه نقش بی بدیلی در رشد و بالندگی و تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد و آحاد جامعه باید در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت که رویکرد مدرسه محور دارد، در کنار نهاد مهم آموزش و پرورش باشند.

هاشمی پور در خاتمه از همه حمایت ها و همراهی ها با مجموعه آموزش و پرورش استان در آغاز مطلوب سال جدید تحصیلی بالاخص تدابیر راهگشای استاندار هرمزگان و رییس شورای آموزش و پرورش استان و مجموعه ی مدیران و معتمدین و خیرین نوع دوست، قدردانی کرد...

باز آمد بوی ماه مدرسه...

امروز اول مهرماه سال 97 است و صدای دلنشین این  آهنگ هنوز در یادمان هست و آن را زمزمه می کنیم به یاد روزهای زیبای دوران مدرسه و با آرزوی سالی بدون حادثه تلخ برای این آینده سازان ...

باز آمد بوی ماه مدرسه/

بوی بازی‌های راه مدرسهبوی ماه مهر، ماهِ مهربان/

 بوی خورشید پگاهِ مدرسه از میان کوچه های خستگی/

می‌گریزم در پناه مدرسهباز می بینم ز شوق بچه ها/

اشتیاقی در نگاهِ مدرسهزنگ تفریح و هیاهوی نشاط/

خنده‌های قاه قاه مدرسهباز هم بوی باغ را خواهم شنید/

از سرود صبحگاه مدرسهروز اول لاله ای خواهم کشید/

سرخ بر تخته سیاه مدرسه باز آمد بوی ماه مدرسه/

بوی بازی‌های راه مدرسه

دیدگاه ها (0)
img