13

مهر

1403


اقتصادی

02 مهر 1397 08:16 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - باحضورقائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیش از سه هزار و دویست واحد مسکن مهر در هرمزگان به بهره برداری رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از واحدهای  مسکن مهر دربندرعباس گفت: برای بهره برداری از این شمار واحد مسکن مهر ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.علی اصغر مهر آبادی افزود: سهم آورده اعضا برای ساخت هر واحد ۹۳ متر مربعی ۴۰ میلیون تومان است.

وی گفت: برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر در استان بیش از هزار و چهارصد میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته که تا کنون هزار و سیصد و پنجاه میلیارد تومان پرداخت شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: از ۵۵ هزار واحد مسکن مهر در استان هرمزگان ۵۰ هزار واحد مسکن مهر به بهره برداری رسیده است.مهرآبادی گفت: ساخت بیش از دو میلیون واحد مسکن مهر در کشور پایان یافته که از این شمار ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر به خدمات زیر بنایی نیاز دارد.

وی افزود: برای بهره برداری مسکن‌های مهر باقی مانده یازده هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

همچنین قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در حاشیه مراسم بهره برداری از مدرسه 18کلاسه شهید جواد ناصری شهرک پیامبراعظم (ص) بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: دولت تدبیر و امید ساخت 2 هزارو 500 باب مدرسه در شهرک های مسکونی مهر سطح کشور هدف گذاری کرده است.

احمد اصغری مهرآبادی روز یکشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از مدرسه 18کلاسه شهید جواد ناصری شهرک پیامبراعظم (ص) بندرعباس گفت : تاکنون 400 باب مدرسه در سطح شهرک های مسکن مهر افتتاح شده و درحال بهره برداری است.

وی ادامه داد: به مناسبت بازگشایی مدرسه ها و رفع کمبود فضای آموزشی از شهریور ماه امسال نیز تاکنون 32 مدرسه در سطح استان های کشور افتتاح شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه خدمات روبنایی را یکی از برنامه های جدی دولت در شهرک های مسکن مهر دانست و اظهار داشت: بیش از 10 هزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در سطح کشور اعتبار پیش بینی شده و کارساخت نزدیک به 500 باب مدرسه شروع شده است.

مهرآبادی یاد آور شد: 600 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی شامل 555 هزار میلیارد ریال توسط بانک مسکن و حدود 50 هزار میلیارد ریال دیگر توسط بانک های عامل برای واحد های مسکونی مسکن مهر درحال پرداخت است.وی گفت: 2 میلیون و 200هزار واحد مسکونی هم از همین محل 420 واحد در مناطق روستایی شروع شده و کار ساخت واحدهای مسکونی 2 میلیون و 400 هزار واحد آن تا به امروز به اتمام رسیده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم چنین 500 باب مسجد در شهرک های مسکن مهر درحال ساخت است که از این تعداد 320 مسجد درحال بهره برداری است.مهرآبادی اظهار داشت: 14هزار میلیارد ریال برای هرمزگان در بخش ساخت مسکن مهر در نظر گرفته شده که 13هزار و 500 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، در دولت تدبیر و امید سالانه 200 هزار واحد مسکونی در شهرها احداث شده که بی سابقه بوده است.

ساخت شهرک آموزشی

در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس

استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: با بهره برداری از این شمار واحد مسکن مهر در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس ، ساخت امکانات زیر بنایی این شهرک هم در دستور کار قراردارد.

فریدون همتی افزود: با ساخت شهرک آموزشی در این شهرک در زمینی به مساحت ۵ هکتار هفت مدرسه و سالن‌های همایش با معماری بومی طراحی شده است.

وی با اشاره به افتتاح مدرسه 18 کلاسه شهید ناصری در شهرک پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش هرمزگان برای شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس مجموعه برنامه ها و تدابیر ویژه ای را در دستورکار داشت که خوشبختانه در سایه همت جمعی شاهد فراهم شدن شرایط رضایت بخش برای آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر استان هستیم. 

همتی افزود: قطعا این سطح از آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید می تواند نوید بخش فردای روشن برای دانش آموزان عزیز در سراسر استان باشد.وی تصریح کرد: امروز همزمان با شروع سال جدید تحصیلی شاهد افتتاح مدرسه 18 کلاسه شهید ناصری در شهرک پیامبر اعظم (ص) هستیم که نقش بسیار مهمی در توسعه فضاهای آموزشی و رفع مشکلات مردم منطقه دارد.

وی با بیان اینکه طرح احداث یک شهرک آموزشی به عنوان یک طرح همه جانبه برای توسعه زیرساخت های آموزشی در شهرک پیامبر اعظم (ص)  دنبال می‌شود، یادآور شد: این طرح می ‌تواند بخش بزرگی از مشکلات فضاهای آموزشی در این منطقه که تراکم جمعیت بالایی دارد را بر طرف نماید. 

همتی همچنین با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش هرمزگان در سال های اخیر گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش هرمزگان در یک سال اخیر با اجرای مطلوب برنامه‌های ملی و همچنین مصوبات شورای آموزش و پرورش استان، دستاوردهای درخشانی را در همه حوزه‌ها داشته است که از اهم آن می توان به کسب دو رتبه تک رقمی در کنکور سراسری در رشته ریاضی اشاره کرد که برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان رقم خورد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: این موفقیت ثابت کرد که با وجود همه مشکلات می توان بهترین دستاوردها را برای استان ایجاد کرد که البته باید مداوم و مستمر باشد.وی تاکید کرد: این موفقیت‌ها بدون تردید حاصل یک تلاش جمعی در سایه مشارکت و حمایت اولیای عزیز، همت شبانه روزی دانش آموزان، مجاهدت معلمان و مدیران در مدارس و راهبری شایسته تقدیر مدیریت آموزش و پرورش هرمزگان است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد. گفتنی است ، همچنین باحضورقائم مقام وزیر راه و شهرسازی ساخت بوستان مهر در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس با مساحت بیش از ۲۳ هزار متر مربع آغاز شد.

دیدگاه ها (0)
img