استاندار:

اجرای پروژه‌های بزرگ ملی اشتغال بسیاری در هرمزگان ایجاد می‌كند



صبح ساحل ، اقتصادی - استاندار هرمزگان گفت: مجتمع پتروپالایش مكران یك ابر پروژه ملی است كه در شهرستان جاسك اجرایی خواهد شد.

فریدون همتی در آئین امضای قرارداد واگذاری زمین پروژه مجتمع پتروپالایش مكران در شهرك صنعتی جاسك، عنوان كرد: مجتمع پتروپالایش مكران یك ابر پروژه ملی است كه در شهرستان جاسك اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این مجتمع كه شامل پتروشیمی و پالایشگاه است، 350 هزار بشكه ظرفیت تولید دارد و سرمایه گذاری بزرگی برای اجرای آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

استاندار هرمزگان افزود: این پروژه در كنار دیگر طرح های مهم ملی توسعه سواحل مكران همچون ایجاد پایانه صادرات نفت ایران، راه اندازی دو پالایشگاه نفت سنگین، ایجاد منطقه آزاد در جاسك و همچنین نیروگاه هزار و 400 مگاواتی سیریك، تحول عظیمی را در شرق هرمزگان و حوزه مكران به وجود خواهند آورد.

همتی بیان کرد: این پروژه های بزرگ ملی، اشتغال بسیاری را ایجاد می كنند كه اداره كل فنی و حرفه ای استان باید از هم اكنون با نیازسنجی، نیروهای ماهر بومی را جهت اشتغال در این پروژه ها تربیت كند.

وی گفت: با اجرای چنین پروژه های بزرگی با استفاده از توانمندی نیروهای داخلی، نشان خواهیم داد كه توطئه های دشمنان نمی تواند ما را دچار مشكل كند.

استاندار هرمزگان بر لزوم كاهش تشریفات اداری و تسریع در صدور مجوزهای سرمایه گذاری برای اجرای پروژه ها تاكید و اظهار کرد: باید برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن كنیم و در استان هرمزگان نیز مجموعه دستگاه های اجرایی باید با جدیت در كنار و همراه سرمایه گذاران باشند تا كارها به سرعت انجام شود.

همتی خاطرنشان كرد: خوشبختانه برای اجرای پروژه مجتمع پتروپالایش مكران در شهرك صنعتی جاسك، دستگاه های مختلف استانی و ملی كمك كردند تا فرآیند كار به سرعت انجام شود و امروز به مرحله واگذاری زمین به سرمایه گذار این پروژه رسیده ایم.

در پایان این نشست، قرارداد واگذاری زمین پروژه مجتمع پتروپالایش مكران در شهرك صنعتی جاسك میان شركت شهرك های صنعتی هرمزگان و سرمایه گذار این پروژه امضا شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها