28

مهر

1403


اجتماعی

22 مهر 1397 07:53 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان هرمزگان ویژه برنامه های این معاونت به مناسبت هفته ملی کودک را تشریح کرد  واظهارداشت: به مناسبت هفته ملی کودک، معاونت فرهنگی دادگستری کل استان هرمزگان برنامه‌های متنوعی را اجرا نمود که از جمله این برنامه ها می توان به تجهیز  کتابخانه کانون اصلاح و تربیت شهرستان بندرعباس اشاره نمود.

 به گزارش روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان حجت الاسلام والمسلمین تقی نیا  گفت: این معاونت با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تجهیز کتابخانه کانون اصلاح و تربیت شهرستان بندرعباس، تعداد 350 جلد کتاب به این مرکز اهدا نمود .وی تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون حقوق کودک، افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می‌شوند و به همین دلیل بزهکارانی که زیر ۱۸ سال سن دارند، در مکانی جدا از بزرگسالان نگهداری می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تقی نیا در ادامه افزود:  بسیاری از کودکان و نوجوانان حاضر در کانون اصلاح و تربیت علاقه دارند که  از امکانات کتابخانه استفاده کنند و حضور در این فضا و کتابخوانی برای آنان آرامش روحی و روانی به همراه خواهد داشت و آنها را در تصمیم‌گیری صحیح یاری می رساند.

این مقام مسئول با اشاره به استفاده از کتاب های این مرکز در کارگاه های مختلف آموزشی و تربیتی و برگزاری مسابقات مختلف کتابخوانی، خاطره نویسی و غیره توسط مددجویان تصریح کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در نگرش مثبت کودکان و نوجوانان در تقابل با محیط پیرامون خود بسیار مؤثر است.

سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: موضوعات کتاب های اهدایی به کانون اصلاح و تربیت شهرستان بندرعباس شامل ادبیات، داستان، رمان، پزشکی، فلسفه، آموزشی و مذهبی است که در این میان کتاب های مذهبی تعداد بیشتری را شامل می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تقی نیا در ادامه به اعزام تیم سلامت به کانون اصلاح و تربیت بندرعباس با هدف سنجش سلامت روحی و جسمانی مددجویان این مرکز نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: به مناسبت بزرگداشت هفته کودک و به منظور افزایش مراقبت های بهداشتی و درمانی مددجویان، معاونت فرهنگی دادگستری استان هرمزگان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، با اعزام تیم سلامت شامل پزشک، مراقب سلامت و نمونه گیر آزمایشگاه به کانون اصلاح و تربیت شهرستان بندرعباس نسبت به تشکیل پرونده سلامت شامل(اندازه گیری فشارخون، تن سنجی و مراقبت های تغذیه ای، بررسی چربی و دیابت، بررسی احتمال افسردگی و توزیع ویتامین دی ) برای مددجویان این مرکز  اقدام کرد.

وی همچنین به حضور قضات دستگاه قضایی استان هرمزگان در مدارس و آموزشگاه ها اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های استان و بهره گیری از تجربیات قضات دادگستری در مدارس و آموزشگاه ها اجرا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقی نیا اظهار داشت: در جریان برگزاری این طرح قضات دادگستری با حضور در مدارس به ایراد سخنرانی در خصوص مسایل حقوقی ناشی از وقوع جرم ، راهکارهای پیشگیری از آن و بررسی فضای مجازی، تهدیدها و فرصت ها پرداختند که با استقبال گسترده  دانش آموزان، اولیاء و مربیان این مراکز آموزشی مواجه گردید.

دیدگاه ها (0)
img