جدال بین نمایندگان مجلس، ارشاد هرمزگان را بلاتکلیف کرده است



صبح ساحل ، هنری - رئیس انجمن نمایش هرمزگان با بیان اینکه امسال  سی‌امین دوره جشنواره تئاتر هرمزگان برگزار خواهد شد،  ابراز کرد: یک ماه پس از گذشت جشنواره سال گذشته فراخوان این دوره از جشنواره را انتشار دادیم و از ابتدای مردادماه بازبینی آثار را آغاز کردیم.
حسین کریمی افزود: 24 اثر امسال به دبیرخانه جشنواره تئاتر هرمزگان ارسال شد و 11 اثر در مراحل بازبینی و بازخوانی پذیرفته شد.
وی ادامه داد: نمایش‌های حاضر در جشنواره امسال از شهرستان‌های حاجی‌آباد، بندرعباس، رودان، میناب، پارسیان، بندرلنگه، قشم و ... هستند که 11 اثر در بخش مسابقه و 1 اثر در بخش جنبی به رقابت می‌پردازند.
کریمی تصریح کرد: دو سال است که آثار قبل از ورود به اجرای جشنواره موظف هستند اجرای عموم داشته باشند که این اتفاق بسیار خوب است.

وی اضافه کرد: امسال سومین سال است جشنواره را انجمن نمایش هرمزگان برگزار می‌کند و این باعث شده گروه‌های نمایش اعتماد بیشتری به دبیرخانه برگزاری داشته باشند و با شور و شوق بیشتری آثارشان را ارائه کنند.

رئیس انجمن نمایش هرمزگان اظهار کرد: اگر توجه کنید آثار کارگردان‌هایی را در جشنواره امسال می‌بینید که سال‌های سال بود با جشنواره نمایش استانی خداحافظی کرده بودند، اما مجدد به دلیل اعتماد به انجمن نمایش در این جشنواره اثر ارائه کرده‌اند که جای بسی خرسندی دارد.
وی ابراز کرد: آثار بسیار خوبی در جشنواره امسال حضور دارند و همکاری گروه‌ها بیشتر شده است و مسئولین نیز بیشتر برای حمایت ترغیب شده‌اند.
کریمی بیان کرد: در طول سال هنرمندان باید در ترافیک نوبت اجرای عموم بمانند که این معضلی به شمار می‌رود و نشان از آن است که هنرمندان پای کار هستند اما از آن‌طرف زیرساخت‌های استان که استانی مهم در بحث فرهنگ و هنر هستیم فراهم نیست.
وی عنوان کرد: در طول این سال‌ها مدیران می‌گویند ما کارهای بسیاری برای هنر انجام داده‌ایم که در این زمینه این سؤال مطرح است، پس چرا ما اثری از زیرساخت‌ها نمی‌بینیم، در طول سال‌ها ریاست بنده در انجمن نمایش حتی بازسازی سالن تئاتر را نداشته‌ایم.

رئیس انجمن نمایش هرمزگان خاطرنشان کرد: مسئولینی که شعار می‌دهند ما کارهای مختلفی را برای هنر انجام داده‌ایم تنها برنامه‌های مناسبتی را صورت داده‌اند و کارهای اساسی را انجام نداده‌اند.

وی اضافه کرد: به نظر من ضعف در مدیران استان است و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس در عمل آن اتحادی که باید را ندارد و به دنبال این هستند فرد مورد نظر خود را انتصاب کنند.

کریمی بیان کرد: در حال حاضر ماه‌ها است که فرهنگ و ارشاد هرمزگان مدیرکل ندارد، سؤالی که مطرح است آیا واقعاً نیروی توانمند برای تصدی این پست در هرمزگان وجود ندارد؟! بنده حاضر هستم 20 نیروی توانمند در حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان را برای تصدی این پست معرفی کنم.

وی ادامه داد: تنها دلیل عدم انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان را جدال بین نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس می‌دانم و آن‌ها تنها به دنبال انتخاب نیروی مدنظر خودشان هستند و در عمل اتحاد ندارند.

رئیس انجمن نمایش هرمزگان افزود: هیچ‌یک از فرهنگسراهای تازه تأسیس بندرعباس سالن نمایش استاندارد ندارند و آن سالن‌ها بیشتر برای تمرین مناسب هستند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر در بندرعباس یک پلاتو تخصصی برای نمایش در حال راه‌اندازی است که باید دید آن را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهند یا خیر.

کریمی خاطرنشان کرد: سالن فرهنگسرای طوبی نیز برای اجرای تمام نمایش‌های جشنواره مناسب نیست و بیشتر نمایش‌ها به سمتی رفته‌اند که باید در پلاتوهای استاندارد اجرا شوند.

وی ادامه داد: آثار جشنواره امسال را آرش دادگر، حسین مسافر آستانه و شهرام احمدزاده با توجه به حساسیتی که در بحث داوری وجود داشت داوری کرده‌اند.

رئیس انجمن نمایش هرمزگان تصریح کرد: به دنبال آن هستیم از مرکز هنرهای نمایشی برای برگزاری جشنواره مهمان ویژه دعوت به عمل‌آوریم و با توجه به هزینه‌ها باید دید آیا می‌توان از بازیگران مطرح نیز برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آورد یا خیر.

وی بیان کرد: ورودی هر گروه برای جشنواره امسال مبلغ 2 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است و به دنبال آن هستیم قبل از شروع جشنواره این مبالغ را به گروه‌ها اعطا کنیم و طی سال‌هایی که انجمن نمایش متولی برگزاری جشنواره تئاتر استانی بوده است هیچ بدهی مالی به گروه‌ها نداشته است.

کریمی اضافه کرد: تفاوت جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته حضور کارگردان‌هایی است که سال‌ها اثری را ارائه نکرده‌اند و آثار از سال‌های گذشته قوی‌تر و نزدیک به هم هستند.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم آثار جشنواره امسال را به‌صورت هم‌زمان در فضای مجازی پخش‌کنیم و بلیت‌ها را به‌صورت اینترنتی عرضه کنیم تا علاقه‌مندان به‌راحتی بتوانند اقدام به تهیه بلیت کنند و قیمت بلیت را 5 هزار تومان مشخص کرده‌ایم.رئیس انجمن نمایش هرمزگان ابراز کرد: برنامه‌های جنبی برای جشنواره تئاتر امسال در نظر گرفته‌شده است اما به دلیل اینکه اعتبارات لازم وجود ندارد نمی‌توان آن‌ها را صورت داد.

وی خاطرنشان کرد: از همه مسئولینی که واقعاً دلسوز هستند تقاضا داریم به یاری ما در برگزاری هرچه شایسته‌تر جشنواره امسال بیایند و انتظار حمایت‌ها بیش‌تر بود، مسئولین وعده‌های بسیاری می‌دهند که متأسفانه بسیاری از آن‌ها محقق نشد.

حسین کریمی رئیس انجمن نمایش هرمزگان در پایان گفت: این جشنواره 23 آبان ماه با اجرای اولین نمایش آغاز شد و 29 آبان ماه اختتامیه این جشنواره در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار خواهد شد./ ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها