12

مهر

1403


ورزشی

05 آذر 1397 08:36 0 کامنت

صبح ساحل ، ورزشی -  مسئول کمیته داوران هیات فوتبال رودان گفت: نبودن زیر ساخت ها به وِیژه زمین چمن در مرکز شهرستان روح، جان و انگیزه را از فوتبال رودان برده است و اغلب فعالان در این حوزه از جمله داوران بی انگیزه شده اند.

حبیب کریمی در دومین گردهمایی و هم اندیشی روسای کمیته داوران شهرستان های هرمزگان  که با حضور ارسلان عابدینی رئیس هیات فوتبال شهرستان رودان ،محمود رئیسی رئیس کمیته داوران استان، عبدالمجید معماری رئیس دپارتمان داوری ، زهرا مرادی رئیس کمیته داوران بانوان هرمزگان و روساهای کمیته داوران شهرستان های هرمزگان ، در رودان برگزار شد بیان داشت: طی سه سال گذشته ۳۰ داور در رودان برای قضاوت در لیگ‌های مختلف این شهرستان آموزش دیده اند اما غریب به دو سال از تعطیلی تنها زمین چمن مرکز شهرستان می گذرد و این موضوع باعث بی‌رغبتی و عدم فعالیت آن ها شده است.
وی تاکید کرد: هم اکنون از ورزش فوتبال سهم ما در رودان به جای شادابی و شور و نشاط ، سردی و بی روحی شده است. کریمی با بیان این که ۵ داور خانم نیز برای قضاوت در مسابقات فوتسال و فوتبال بانوان آموزش دیده‌اند گفت: علاقمندان بسیاری به داوری در دوبخش آقایان و بانوان داریم اما نبودن زمین چمن فوتبال دست هایمان را برای برگزاری هرگونه دوره آموزشی جدید بسته است. وی اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون ورزش رودان را به جای ورزشکاران نامی اش و استعدادهای درخشان با مشکلات عدیده در این حوزه می شناسند.

مسئول کمیته داوران هیات فوتبال رودان با ابراز خرسندی از ورود فرماندار شهرستان رودان به مشکلات حوزه ورزش اظهار داشت: امیدواریم با درایت ایشان این مشکلات در آینده ایی نزدیک برطرف شود.

وی در ادامه خواستار حمایت از داوران این شهرستان برای حضور فعال و مستمر در سطح کشور شد و تاکید کرد: داوران توانمند رودان برای رسیدن به سطح اول کشور نیازمند حمایت از سوی مسئولان فوتبال استان هستند. زمینه حضور داوران رودانی در سطح استان و کشور فراهم شود.

رئیس هیات فوتبال رودان نیز در این جلسه به بیان برخی از مشکلات داوران شهرستان تصریح کرد: داوران برای قضاوت در مسابقات مختلف باید حمایت همه جانبه شوند.

امیر اسلان عابدینی خاطر نشان کرد: این شهرستان همواره دارای داوران توانمندی در سطوح مختلف فوتبال کشور بوده است و اما در حال حاضر امین حسن زاده تنها سهمیه رودان در سطح کشور محسوب می شود.

 وی خواستار ایجاد زمینه حضور داوران رودانی در مسابقات مختلف استان و سپس کشور شد و تاکید کرد: حضور این داوران موجب انگیزه در بین جوانان برای ورود به این عرصه و در مجموع پیشرفت فوتبال استان هرمزگان خواهد شد.

رئیس کمیته داوران هیات فوتبال استان هرمزگان با ابراز آمادگی برای آموزش داوران هرمزگان در تمام شهرستان ها گفت: بحث آموزش داوران حتی در سنین پایه نیز در سطح استان انجام شده و این موضوع را با درخواست شهرستان ها به آنجا هم خواهیم برد.وی اضافه کرد: مدرسان مجربی را در بخش آموزش در اختیار داریم و هدفمان برگزاری کلاس های توجیهی،آموزشی و ارتقاء داوران است.
محمود رئیسی در خصوص وضعیت داوران در فوتبال رودان اظهار داشت: برگزاری دوره های توجیهی و آموزشی در رودان با وقفه طولانی مواجه شده و باید با یک برنامه ریزی دقیق درزمینه پرورش استعدادهای داوری تلاش شود.
وی با اشاره به این که داوران آموزش دیده در سطح استان به کار گرفته می شوند اظهار داشت: کلاس های داوری در برخی شهرستان ها  از جمله رودان نیازمند توجه بیشتر است.
رئیسی با اشاره به درخشش داوران فوتسال هرمزگان در رقابت های کشور گفت: در حال حاضر داوران فوتسال در دو بخش بانوان و آقایان در مسابقات رده های سنی مختلف و حتی سطح اول کشور یعنی لیگ برتر بانوان و آقایان قضاوت می کنند.

دیدگاه ها (0)
img