12

مهر

1403


حوادث

14 آذر 1397 08:37 0 کامنت

صبح ساحل ، حوادث -  اعظم رام :خدمه های جوان جاسکی  یک فروند   قایق صیادی،   از خطر غرق شدگی در آبهای عمان نجات یافتند.

این افراد که  عصر روز یکشنبه گذشته از اسکله جاسک برای صیادی  به سمت دریا رفتند ساعت 23 در شش مایلی جنوب شرقی بندر جاسک دچار حادثه شدند  و سریع به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی( MRCC ) تماس گرفتند . شناور امداد و نجات جاسک پس از دقایقی کوتاه به محل رسیدند و خدمه را نجات دادند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این رابطه گفت: این شناور در ساعت 23 و 15 دقیقه یازدهم آذرماه جاری به علت شرایط نامساعد جوی و آبگرفتگی قایق اعلام اضطرار کرد.

اسماعیل مکی زاده با بیان اینکه  به محض دریافت پیام اضطرار از مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بندر جاسک، بلافاصله شناور ناجی ۱۰ از بندر جاسک به محل موقعیت سانحه اعزام شد افزود: به دلیل تاریکی شب و شرایط جوی منطقه دریای عمان و نداشتن موقعیت دقیق شناور مضطر، عملیات جستجو و نجات با پیچیدگی خاصی صورت گرفت.

به گفته این مقام مسوول  ،با بکارگیری سامانه مدیریت جستجو و نجات و در نهایت با توجه به زیر آب رفتن قایق،جستجوی محیط های پیرامون ادامه یافت که خوشبختانه با همکاری پرسنل شناور ناجی ۱۰ ،تمام نفرات از سطح آب نجات یافته و در صحت و سلامت به بندر جاسک منتقل شدند.

مکی زاده از موفقیت‌آمیز بودن این عملیات با همکاری همیاران ناجی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هر شش نفر سرنشین این قایق صیادی در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند.

نجات بیش از 50 نفر 

 محمد  زاِرعی  رییس اداره  بندر جاسک با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 13 مورد امدادرسانی به شناورها انجام شده است گفت:  در این مدت بیش از 50نفر  خدمه شناورها  از غرق شدگی نجات یافتند. وی افزود: حدود  یک سالی است شناور  تجسس و نجات( MRCC ) در بندر جاسک  مستقر  شده  و به خدمه آسیب دیده یا در حال اضطرار شناورهای   تجاری و منطقه ای در حال خدمات رسانی است . زارعی شناورهای صیادی  سنتی  را شامل3 هزار فروند قایق موتوری و 170  فروند لنج  صیادی دانست. 

دیدگاه ها (0)
img