12

مهر

1403


اجتماعی

18 آذر 1397 08:42 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با آغاز عملیات اجرایی چهار واحد آموزشی در شهرستان سیریک، برنامه اجرایی آموزش و پرورش هرمزگان در توسعه زیرساخت های استاندارد و ایمن آموزشی، شتاب می گیرد.

موسی دادی زاده سرخایی در آیین کلنگ زنی چهار طرح آموزشی که با حضور نماینده مردم شرق هرمزگان، فرماندار سیریک و همچنین مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس و رئیس مجمع خیرین استان، آغاز شد  افزود: توسعه فضاهای آموزشی و نوسازی مدارس تخریبی که بیشترین سهم آن در شرق هرمزگان است، از اولویت های مهم آموزش و پرورش استان است که با هدف برخورداری دانش آموزان از فضای آموزشی استاندارد، افزایش پوشش تحصیلی و عدالت آموزشی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: برخورداری از زیرساخت ها مناسب، نقش مستقیمی در توسعه عدالت آموزشی و پوشش حداکثری تحصیلی دارد که بدون این مهم ارتقاء شاخص های آموزشی و سایر برنامه های ملی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان بحث مدارس تخریبی و سامان بخشی به زیرساخت های آموزشی، به عنوان یک مطالبه به حق مردم، دغدغه جدی آموزش و پرورش استان است که با بهره گیری از همه ی ظرفیت ها در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد و این نوید را داریم که به همت خیرین عزیز ساخت چند واحد آموزشی دیگری نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

موسی دادی زاده در ادامه به جزییات این چهار طرح آموزشی پرداخت و گفت: این طرحها شامل سه مدرسه شش کلاسه با زیر بنای هر واحد 385 مترمربع و یک واحد آموزشی سه کلاسه با زیربنای 145 متر مربع است که با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به روش مشارکتی در مدت زمان پیش‌بینی شده یکسال به همت اداره کل نوسازی مدارس استان، احداث خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: با احداث این تعداد واحد آموزشی که به همت خیرین عزیز و نیکوکار آقایان مدنی، پیمان، جمال الدینی و ملاحی احداث می شود، ۴۰۰ دانش آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول در روستاهای بمانی، کوهستک، شم جو و دیودان شهرستان سیریک  از مزایای مدرسه نوساز برخوردار خواهند شد.

دیدگاه ها (0)
img