12

مهر

1403


اقتصادی

26 آذر 1397 08:05 0 کامنت

صبح ساحل ، اقتصادی - مدیر کل شیلات هرمزگان با اتمام فصل صید میگوی هرمزگان از صید بالغ بر هزار و 800 تن میگو از آبهای هرمزگان خبر داد.

محسن یکتاپور با اشاره به آغاز فصل صید میگو ار دهم مهرماه گفت: امسال هرمزگان شاهد 42 روز مفید صیادی میگو بود.

وی با بیان اینکه رعایت فصل زمانی صید میگو  با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار دارد گفت: استفاده از مشارکت تعاونی های صیادی میگو گیر برای تقویت حفاظت منابع،حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع و انجام گشت های هدفمند، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس از عملیات صید شناورها ,... را از مهم ترین اقدام های انجام شده برای مدیریت بهتر فصل صید میگوی جاری دانست.

یکتاپور تصریح کرد:صیدگاه میگوی هرمزگان از سواحل بخش سیریک تا سواحل منطقه تولا واقع در شمال جزیره قشم به وسعت هزار و 430 کیلومتر مربع گستردگی دارد.

مدیر کل شیلات هرمزگان افزود: امسال بیش از 129 فروند لنج صیادی و افزون بر یک هزار و 100 نفر صیاد در فصل صید میگو در استان هرمزگان فعال هستند.

محسن یکتاپور مدیر کل شیلات استان هرمزگان در پایان گفت: استان هرمزگان با توجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، 40 درصد صید آب های جنوب را به خود اختصاص داده است

دیدگاه ها (0)
img