13

مهر

1403


اجتماعی

26 آذر 1397 09:26 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - رییس دانشگاه هرمزگان گفت: با توجه به شرایط و اقلیم استان که ظرفیت دریایی را برای آن به ارمغان آورده تاسیس رشته های فنی و صنعتی دانشگاهی متناسب با این مزیت ها ضروری است.

علی اکبر شیخی فینی در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وجود مجتمع عظیم بندری شهید رجایی و بندر شهید باهنر، مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ایزوایکو و رونق فعالیت های دریانوردی در هرمزگان پرداختن به این بخش را برای دانشگاه های هرمزگان تبدیل به یک ضرورت با اولویت کرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دانشگاه های هرمزگان از نظر امکانات صنعتی آن اندازه قوی نیستند که بتوانند کارگاه های بزرگ صنعتی دایر کنند که برای رفع این نیاز، صنایع و نهادهای دریایی باید در کنار دانشگاه قرار گیرند.

رییس دانشگاه هرمزگان اضافه کرد: این دانشگاه با توجه به دارا بودن دانشگاه علوم و فنون دریایی افزودن رشته های دریایی را پی گیری می کند.

شیخی فینی ادامه داد: تقاضای تاسیس رشته های فنون دریایی در آینده به شورای گسترش آموزش عالی ارسال می شود که امیدواریم با تقویت زیرساخت ها با درخواست دانشگاه هرمزگان موافقت شود.

دیدگاه ها (0)
img