12

مهر

1403


ورزشی

27 دی 1391 12:23 0 کامنت

 صبح ساحل، ورزشی _  رقابت های لیگ برتر والیبال که با حضور 12 تیم برگزار می شود این هفته وارد هفته ششم از دور برگشت خود می شود و تیم های حاضر برای رقابت با حریفان خود بعد از یک هفته آماده شده اند. بازی های این هفته  امروز  چهارشنبه 27 دی ماه ،  در شهرهای بندرعباس ،  ارومیه، گنبد، کاشان، آمل و تهران برگزار می شود که در مهم ترین بازی ها تیم های بالای جدولی شهرداری ارومیه با سایپای البرز و کاله مازندران با پیشگامان کویر یزد روبه رو می شوند که نتایج این بازی ها برای این تیم ها از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند در رده بندی شان در پایان این هفته موثر باشد.

در بازی امروز چهارشنبه که ساعت 15 در سالن فجر بندرعباس برگزار می شود  آلومینیوم المهدی که به غول کش والیبال ایران معروف شده است می خواهد متین ورامین را به زانو در آورد. آلومینیوم المهدی برای این که ثابت کند دربازی قبل خوددرمقابل پیکان به لطف داوران بازی را به تیم تهرانی واگذارکرده اند دراین بازی نیاز به حمایت هوداران خوددارند. متین  ورامین که هم امتیاز با کاله در رده سوم جدول قرار دارد برای افزایش شمار امتیازاتش تنها به برد در این بازی فکر می کند تا از کورس قهرمانی عقب نماند و در اولین فصل حضورش در لیگ برتر به پلی آف برسد. البته آلومینیوم المهدی  که در این فصل نتایج خوبی را کسب کرده است و از شروع دور برگشت به 3 پیروزی و 2 شکست دست یافتند انگیزه زیادی برای صعود در جدول دارند و در این بین دامغانی برای عوض کردن نتیجه دور رفت تفکرات خود در این بازی را به اجرا می گذارد. در طرف مقابل هم کارخانه برای کسب دوازدهمین برد این فصل خود بازیکنانش را با روحیه تر از قبل به میدان می فرستد. ضمن این که این بازی به طور مستقیم از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد.

در ارومیه تیم شهرداری این شهر از سایپای البرز میزبانی می کند. این تیم ها که به ترتیب با 29 امتیاز در رده های پنجم و چهارم جدول رده بندی و هم امتیاز باهم هستند در این روز کار سختی را در پیش دارند. شاگردان جوان  فرهاد نفرزاده که با تکیه بر انگیزه بالای خود می خواهند از ارومیه بیشترین امتیاز را به دست آورند و مانند بازی رفت پیروز میدان شوند مقابل تیمی به میدان می روند که از 5 بازی دور برگشت از 4 بازی پیروز خارج شده و برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر، به آب و آتش می زند. مطمئنا تقابل اندیشه جورجوویچ سرمربی صرب ارومیه ای ها با نفرزاده سرمربی موفق ایرانی در این بازی بسیار دیدنی خواهد بود. ضمن این که این بازی با رای کمیته انضباطی قرار است بدون تماشاگر برگزار شود. در دیگر بازی مهم این هفته کاله آمل از پیشگامان کویر یزد پذیرایی می کند. پیشگامان که بعد از 3 باخت پیاپی این هفته برای رسیدن به پیروزی تلاش می کند کار راحتی را در پیش ندارد چراکه بهروز عطایی و شاگردانش که سه هفته ای است طعم شیرین پیروزی را چشیدند و روی نوار پیروزی افتادند، به سادگی حاضر به از دست دادن جایگاه دومی شان نیستند و مقابل تیم ها با تمام توان بازی می کنند.

در یزد هم که هواداران این تیم دو هفته پیاپی شاهد باخت تیم خود بودند به سالن می آیند تا این بار شاهد برد تیم شهر خود باشند. پیشگامان هم اکنون با 29 امتیاز در رده ششم است برای تکرار نتیجه دور رفت که پیروزی بوده با تمام وجود به میدان می رود. تیم صدرنشین پیکان تهران میهمان بازرگانی جواهری گنبد است. پیمان اکبری که با تکیه بر نیروهای باتجربه خود در این فصل هم به نتایج خوبی رسیده و هم اکنون با 36 امتیاز در رده اول قرار دارد مقابل تیم آخر جدول کار سختی را نخواهد داشت و در روزی که سایر مدعیان باید با حساسیت بالا به میدان بروند این تیم با خیالی آسوده کار می کند. البته ناگفته نماند که هیچ نتیجه ای در والیبال قابل پیش بینی نیست و در صورتی که تهرانی ها کمی لغزش داشته باشند گنبدی ها از فرصت استفاده می کنند. در هر حال رضا ابراهیمی و شاگردانش بعد از دو باخت در هفته های قبل این هفته به دنبال پیروزی اند تا به 5 امتیاز خود بیافزایند و از خطر سقوط رهایی یابند.در کاشان شاگردان حسین معدنی در تیم باریج اسانس از شهرداری تبریز پذیرایی می کنند. کاشانی ها که با دو پیروزی در هفته های قبل مقابل شهرداری ارومیه و سایپا به شرایط خوبی از لحاظ روحی دست یافتند می خواهند جبران مافات کنند و برخلاف نتیجه بازی دور رفت نتیجه بگیرند. کاشانی ها که هم اکنون با 19 امتیاز در رده نهم و تبریزی ها با 17 امتیاز در رده دهم قرار دارند برای صعود به رده ای بالاتر در جدول به آب و آتش می زنند. احمد مساجدی هم که اولین تجربه مربیگری اش در لیگ برتر را تجربه می کند مقابل تجربه بالای سرمربی سابق تیم ملی کار سختی را دارد و باید منتظر بود و دید که کدام مربی در این روز پیروزی تیمش در هفته ششم را جشن می گیرد.

در آخرین بازی این هفته هم که در تهران برگزار می شود نوین کشاورز به مصاف میزان خراسان می رود. مسعود آرمات در تیم نوین که همچنان از پیروزی هفته قبل مقابل پیشگامان خوشحال است با روحیه ای خوب به مصاف نماینده مشهد می رود تا بتواند خود را از انتهای جدول دور کند. نوین که هم اکنون با 11 امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی قرار دارد برابر تیم با انگیزه میزان خراسان کار سختی را دارد چراکه این تیم هم اگرچه در بازی قبل شکست خورد اما یک امتیاز را از ورامینی ها گرفت تا هم اکنون با 25 امتیاز در رده هفتم باشد و نیم نگاهی به نتایج تیم های بالای جدول بیاندازد.

 رده بندی تیم ها تا پایان هفته پنجم از دور برگشت بدین شرح است که  پیکان تهران با 36 امتیازصدرنشین است. 

کاله مازندران با 32 امتیازدر مکان دوم ایستاده است و متین ورامین با 32 امتیاز درجای سوم قرار گرفته است. مکان های چهارم تا دوازدهم جدول رده بندی نیز در اختیارسایپا البرز ،شهرداری ارومیه ،پیشگامان کویر یزد ،میزان خراسان ،  آلومینیوم المهدی بندرعباس،  باریج اسانس ،شهرداری تبریز ،نوین کشاورز وجواهری گنبد می باشد.

دیدگاه ها (0)
img