13

مهر

1403


اجتماعی

01 دی 1397 08:08 0 کامنت

صبح ساحل ، اجتماعی - تفاهم نامه اجرای طرح داناب برای 80 هزار دانش آموز هرمزگانی میان شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان امضا شد. 

هوشنگ ملایی در حاشیه امضاء تفاهم نامه مشترک طرح داناب با آموزش و پرورش هرمزگان، افزود: شرکت آب منطقه ای در راستای برنامه ها و اهداف راهبردی خود، یک درصد از اعتبارات ورزشی را به حمایت از طرح های آموزشی و پژوهشی در آموزش و پرورش اختصاص می دهد و این مجموعه را در اجرای این طرح ها یاری می رساند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح داناب(طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب) گفت: این طرح با هدف افزایش دانش و ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان و اولیا و مربیان با چالش‌های بخش آب، در سال های اخیر توانسته است نقش مهمی در همراه سازی دانش آموزان در جهت گسترش فرهنگ استفاده درست از منابع آبی را به همراه داشته باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی استان هرمزگان و کمبود بارش در سال‌های اخیر و همچنین خشک‌سالی‌های پی‌درپی، لزوم آگاهی و استفاده بهینه از آب به شکل جدی مطرح است، از این ‌رو آموزش همگانی برای همه اقشار جامعه از جمله دانش آموزان ضروری است.

این مسئول با تاکید بر شکل گیری و رشد شخصیت افراد در کودکی و نقش آموزش و پرورش در تربیت افراد برای اداره جامعه، افزود: از آنجایی‌که دانش آموزان طیف گسترده ای  از جامعه هستند که می‌توانند در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در بین خانواده ها مؤثر باشند، ‌این طرح در پایه های هفتم، هشتم و نهم مدارس اجرایی می شود.

وی اظهار کرد: هر کار فرهنگی باید ریشه‌ای و با تکیه ‌بر تفکر و اندیشه صورت گیرد که این نگرش فرهنگی به‌ صورت ریشه‌ای از مدارس استان آغاز شده است.

ملایی در پایان بیان کرد: نتیجه مشارکت و سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش، داشتن جامعه ای توسعه یافته و آگاه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز با تاکید بر اهمیت آموزش و فرهنگ سازی، اظهار کرد: شکل گیری شخصیت انسان در دوران نوجوانی و ایام تحصیل در مقطع متوسطه اول است که اجرای طرح های آموزشی از جمله داناب در این سن بیشترین تاثیر را در نگرش آینده سازان جامعه دارد.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: نقش مدرسه در فرهنگسازی و نهادینه شدن آموزش ها در رفتار دانش آموزان و انتقال این آموزش ها به خانواده ها بر کسی پوشیده نیست و در همه جوامع  نیز امری مرسوم است.

دیدگاه ها (0)
img