کشف 42 تن موادمخدر توسط مرزبانان



صبح ساحل ، حوادث - فرمانده مرزبانی ناجا گفت: طی هشت ماه گذشته بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر در کل کشور کشف و ضبط شده است که از این مقدار حدود ۴۲ تن را مرزبانان کشف کرده‌اند. 

سردار قاسم رضایی در حاشیه نشست نشست مشترک فرماندهان مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که با هدف تعاملات مرزی در عرصه‌های مختلف در شهر مرزی تایباد برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این دیدار دو جانبه، کنترل و نظارت بر مرزها و جلوگیری از ورود غیرقانونی از سمت کشور افغانستان است.

وی افزود: کنترل بیشتر مرزها برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و بالابردن سطح تعامل دوطرف در راستای افزایش صادرات و واردات کالا و تأمین امنیت رانندگان ایرانی در افغانستان است.

وی با اشاره به همکاری افغانستان در مصوبات گذشته بیان کرد: تعامل خوب هر دو کشور سبب بالا رفتن امنیت در مرزها شد و این مهم در توسعه اقتصادی و تجاری نقش بسزایی دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا موضوع تعیین خطوط مرزهای دو کشور را امری مهم ذکر کرد و گفت: کنترل و گشت‌زنی بیشتر در مرزهای دو کشور و نیز انجام عملیات همزمان در برخی مواقع از اهم مصوبات نشست مشترک  بود. با توجه به این‌که برخی گروهک‌های تروریستی در افغانستان فعالیت دارند و برای مردم این کشور مشکلاتی رقم زده‌اند در این زمینه نیز تبادل اطلاعات انجام شد.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: دوغارون، ماهی‌رود و میلک سه پایانه فعال در حوزه مرز مشترک با افغانستان هستند که تنها در مرز دوغارون روزانه بیش از ۴۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت تردد می‌کند و این موضوع تعامل خوب و هدفمند بین دو کشور مرزی است که به نفع مرزنشینان دوطرف خواهد بود./ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها