13

مهر

1403


اجتماعی

27 دی 1391 12:23 0 کامنت

 صبح ساحل، اجتماعی _  باز هم با نزول باران، شرق هرمزگان خبرساز شد، طغیان رودخانه ها و مصائب ومشکلات ناشی از آن؛ به دنبال بارندگی های اخیر درشهرستان رودان وطغیان رودخانه در بخش رودخانه ی این شهرستان،  ارتباط بیش از 80 روستا با مرکز بخش قطع و روستاییان درمحاصره سیلات رودخانه‌ها قرار گرفتند.  محور رودخانه- رودان به دلیل قرار گرفتن زیارتگاه سید سلطان محمدوهم چنین دارا بودن ساحل بکر رودخانه، باغات مرکبات وکوه و دامنه های زیبا همه روزه از شهر و روستاهای استان های همجوار میزبان مسافران وگردشگرانی است که این مهم درایام تعطیلات مذهبی و اعیاد به اوج خود می رسد.

ازسویی بخش رودخانه به دلیل تنوع کشاورزی ومحصولات مختلف صیفی وباغی قطب کشاورزی استان نام گرفتند و غالب مردم این مطنقه از این طریق امرار معاش می کنندو بارندگی و نزولات‌ آسمانی حکمی حیاتی برای این منطقه دارد اما طغیان رودخانه های متعددی که دراین بخش وجود دارد بارش باران را برای ساکنان آن چندان دلچسب نمی کند. گاهاً علاوه بر از بین رفتن محصولاتشان به دلیل عدم امکان انتقال آن به بازار فروش؛جان عزیزانشان نیز به خطر می افتدو حوادث مختلفی را رقم می زند.

حوادثی که با کمی توجه می توان مانع از رویداد آن شد. حوادثی که با سناریوی تاریخی پل زیارتعلی گره خورده است ومردم منطقه پایانی برای آن نمی بینند.

جاده رودان- رودخانه وپل زیارتعلی خبرساز رسانه های امروز نیست که جان ده ها نفر را تاکنون گرفته‌است؛نمایندگان هشت دوره مجلس شورای اسلامی هم حریف شکستن طلسم این پل وجاده نشده اند.هرچند خدمات دولت را در احداث بخشی از راههای روستایی این منطقه نادیده نمی گیریم اما نمی توان تخریب پل ها به علت عدم ساخت اصولی وغیر منطبق با نیاز مردم را هم نادیده گرفت؛ نمی توان در برابر یک میلیارد اعتبار که می توانست دربخش سلامت مردم آن سوی رودخانه هزینه کرد و به راحتی به آب داده شد بی تفاوت بود! و نمی توان چشمان خود را به روی پروژه های ببندیم که ابتدای امسال آغاز شده  و اندکی پس از پیشرفت به علت عدم تخصیص اعتبار غیرفعال شده و حاصل آ‌ن مشقت  و مصیبت خانواه هایی است که به خاطر عدم امکان عبور از رودخانه، عزیزان ویا مال خود را ازدست می دهند. رودخانه زیارتعلی‌در روزهای اخیر بارانی هرمزگان صدها خودرو سبک و سنگین را درکنار خور متوقف  کرده بود و این تراکتورها بودندکه پس از بارندگی بازار پررونقی را تجربه می کردند.انتقال هر دستگاه خودرو سبک وسنگین از آب رودخانه بین 10 تا 20 هزارتومان برای کسانی که ناچار بودند از ویرانی خودروهای خود بگذرند تا به مقصد برسند،آب می خورد، اما تلاش مسوولان هم برای رفع مشکل تردد خودروها ومردم ازاین مسیر ادامه داشت تا عرض رودخانه به طور موقت باز شود و بازهم تا بارندگی ودیگر....

نگذاریم بیش از این اعتماد مردم سلب شود و وقتی کلنگی برزمین می خورد؛ مردم به افتتاح آن امیدی نداشته باشند.

دیدگاه ها (0)
img