یکسال حبس و پرداخت دیه محکومیت پدر کودک آزار شیشه ای

تیزی توهم شیشه، به جای نوازش پر مهر پدر




مرد کودک آزار که دخترش به نام یسری را مورد ضربات چاقو قرار داده بود به تحمل یک سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد. این پرونده مربوط به اتفاق یکشنبه  29 آذرماه سال گذشته بود که بر اثر آن، یسرا دو ساله، دچار جراحات زیادی گردید ...
دختر کوچولو 2 ساله به همراه خواهرش یسنی  روبروی  تلویزیون  دراز کشیده و در حال دیدن برنامه های صبحگاهی بودند .یسنی تب داشت وسرفه می کرد، مادر بعد از اینکه  از وی خواست استراحت کند وبه مدرسه نرود ، بلافاصله به سمت خانه همسایه  حرکت کرد تا هم داروی برای دختر7 ساله اش  بگیرد و هم به دختر همسایه که  همکلاسی یسنی بود بگوید که به معلم اش اطلاع دهد  اوحالش خوب نیست و امروز نمی تواند به مدرسه بیاید. زن جوان  تا خواست حرفش را به همسایه بزند صدای جیغ یسنی را شنید، سراسیمه خود را به منزل رساند. یسنی گریه کنان و بریده بریده گفت :»بابا  حالش خوب نیست ،چاقو در دستش است ،به سمت یسری رفت ، مرا از خانه بیرون و درب را قفل  کرد».
 زن جوان که  با شنیدن حرفهای دخترش دچار شوک شده بود در همان لحظه با صدای جیغ یسری از حال رفت و  نقش بر زمین شد. همسربرادر شوهرش  که همسایه او بود با شنیدن فریاد آنها بلافاصله به محل آمد و به سرعت شیشه درب را شکست و وارد  خانه شد . مرد جوان با در دست داشتن چاقوی خونین، کنار یسری نشسته با دیدن همسر برادرش،کودک بی حال و خونین  را بغل کرد و نمی گذاشت به او نزدیک شود اما این زن با مقاومت موفق شد کودک مجروح  را از دست پدرش بگیرد...


 یسری با سطح  هوشیاری پایین


زینب 32 ساله مادر «یسری» از آن روز به صبح ساحل  گفت:» تا به خود آمدم دیدم بچه ام خون آلود ، بر روی دستان همسر  برادر شوهرم هست صحنه خیلی بدی بود ،چند ضربه چاقو خورده بود، نمی توانم آن را توصیف کنم ، با خودروی همسایه مان به بیمارستان فاطمه الزهرا حاجی آباد رفتیم و بلافاصله یسری به اتاق عمل بردند «.
پزشکان پس از معاینه  این کودک 2 ساله که مشکلات تنفسی و خونریزی شدید داشت متوجه ضربات سختی به قسمت شکم و ران کودک شدند و وی را مورد جراحی‌ها اولیه قرار دادند، اما با توجه به شدت جراحات نیاز به اقدامات درمانی بیشتری داشت  به همین علت وی  را برای درمان تخصصی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام کردند. یسری در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به‌سرعت مورد جراحی روده و نواحی شکم قرار گرفت و سپس   در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد اما با توجه به آسیب شدید ناشی از خونریزی و کمبود اکسیژن مغز به مدت طولانی، سطح هوشیاری این کودک همچنان بر روی پنج بود و اوضاع جسمی مناسبی نداشت. مدتی بعد یسنی به بخش آی سی یو بیمارستان کودکان منتقل شد و با دستگاه تنفس در بخش مراقبت‌های ویژه با همان هوشیاری 5 بستری و تحت مراقب بود تا آنکه روز به روز حالش بهتر شد .
 بهبودی و ترخیص از بیمارستان
مادر یسری گفت:» دخترم دو ماه تحت درمان در بیمارستان شهید محمدی و کودکان بود تا آنکه حالش خوب شد و در همان زمان ترخیص ، کودک را به بهزیستی بندرعباس بردند و یک شب من هم  آنجا بودم  تا آنکه بعد از مراحل قانونی با فرزندم به خانه ام در حاجی آباد برگشتم  «.


 زندگی سراسر با خمارگی همسر


زینب که با بی علاقگی با همسرش(م- س) ازدواج کرده بود از درخواست طلاق سخن گفت و افزود:» همسرم یکی از فامیل های نزدیکمان است در همان ابتدا مواد مخدر مصرف می کرد ولی مصرفش  کم بود، اطرافیانمان  می گفتند که وی ازدواج کند حتما مواد مخدر را ترک می کند ، سن و سال کمی داشتم نمی دانستم علاقه یعنی چی ، با او ازدواج کردم اما نه تنها مصرف مواد مخدر کم نشد بلکه بیشتر هم شد ، او کارگر بود هر چه پول بدست می آورد صرف خرید مواد می کرد تا آنکه فهمیدم باردارم ،فکر کردم بچه به دنیا بیاید  او دل به کار دهد و دست از مصرف مواد بردارد  اما خیال باطل بود تا آنکه برای بار دوم بعد از 5 سال باردار شدم و همه می گفتند بچه دوم پدر را سر به راه می کند   اما این هم فایده نداشت  و همیشه همسرم خمار بود و توهم داشت ،بعد از این موضوع درخواست طلاقم را به دادگاه ارائه دادم «.


 سایه سنگین پدر بر سردختران


مرد جوان روز به روز در مواد مخدر غرق می شد شبها و روزها موادمخدر سنتی و صنعتی  مصرف می کرد  تا آنکه پس از غیبت یک روز و یک شب در خانه، آن روز صبح خود را به خانه رساند، توهم داشت و همه چیز را به شکلی می دید ، یک لحظه نبود همسرش را  حس کرد ،با چاقو بالای سر دخترانش حاضر شد. یسنی در حالی که مریض بود سایه سنگین پدر را بر بالای سرش حس کرد و فهمید پدرش با دچار توهم شده است ، خواست چاقو را از دست وی بگیرد اما مرد جوان ، به زور یسنی را از خانه بیرون انداخت ...
 اعترافات پدر شیشه کش
پرونده  این حادثه در همان روز  در مراجع قضایی گشوده شد و پدر این کودک که متواری بود چند ساعت بعد از جنایت  به دستور دادستان حاجی آباد بازداشت و با قرار وثیقه روانه زندان شد.مرد جوان نیز در اعترافاتش بیان کرد که پس از مصرف مواد مخدر(شیشه) ، دچار توهم شده و با ضربات چاقو به جان دخترش افتاده است و زمانی که حالش بهتر شده فهمید که دست به چه جنایتی زده است . وی سابقه بیماری روانی داشته که بارها در بیمارستان سیرجان بستری‌ شده بود و از انواع مختلف مواد مخدر نیز استفاده می‌کرد.
 صدور محکومیت قطعی برای مرد کودک آزار
 حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در همان روزهای اولیه این کودک آزاری از رسیدگی به این پرونده خارج از نوبت خبر داد که چهارشنبه هفته گذشته خبری از سوی روابط عمومی دادگستری کل استان مخابره شد مبنی بر اینکه    مراحل رسیدگی به این پرونده کودک آزاری ، پایان یافته و در نهایت منجر به صدور محکومیت قطعی برای متهم و تأیید آن در دادگاه تجدید نظر استان هرمزگان شده است. به گفته حجت الاسلام والمسلمین اکبری،متهم در اظهارات خود به ایراد جرح عمدی به وسیله چاقو و کودک آزاری اقرار نمود و دادگاه رسیدگی کننده با توجه به نظریه پزشکی قانونی ، اقاریر متهم و مستندات موجود در پرونده، وی را به تحمل یکسال حبس و پرداخت دیه محکوم کرد که رأی مذکور پس از تأیید در دادگاه تجدیدنظر استان هرمزگان، قطعیت یافته و در مرحله اجرا قرار دارد.
زندگی سخت خانواده  یسری
(م_س) در پشت میله های زندان به سر می برد و پرونده درخواست طلاق زینب مادر یسری 3 ساله و یسنی  8 ساله در مراحل پایانی رسیدگی  است.  این  زن جوان در همان ابتدای ازدواجش تاکنون با کار کردن در خانه های دیگران یا کمک همسایگان هزینه زندگی خود وفرزندانش را تامین می کند و زندگی سختی را دارد...زندگی این زوج با توهم شیشه از هم شکست شیشه ای که سالیان سال نفس خانواده را بریده بود...
گفتنی است:  اسم این کودک قربانی مواد مخدر،  یسری است که به اشتباه در رسانه ها ، یسنی گفته شده است.

صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها