13

مهر

1403


اجتماعی

09 بهمن 1397 08:56 0 کامنت

مجوزهای بی حدو حصر برای ایجاد باغ ها، سفره خانه ها، مجتمع های رستوران محور و دهها مرکز تفریحی در بندرعباس که عنوان فرهنگ را به دوش می کشند به پاتوقی برای جولان بی عفتی و هنجارشکنی تبدیل شده است.

 کمبود اماکن فرهنگی و تفریحی در شهرستان بندرعباس یکی از مهم ترین معضلات شهری به شمار می رود که این امر موجب گسترش انواع آسیب های اجتماعی در یکی از جوان ترین استان های کشور است.

شهر ساحلی بندرعباس به دلیل اهمیت بارزش در بعد اقتصادی شاهد افزایش صعودی جمعیتی است که نیاز جامعه را به زیرساخت های تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری بیش از پیش محسوس تر می کند.

در دولت های قبل اقدامات نیمه تمامی در راستای توسعه زیرساخت های تفریحی، فرهنگی و ورزشی صورت گرفت که در سالیان اخیر به واسطه کمبود اعتبارات و بی توجهی دستگاههای متولی پروژه های نیمه تمامی بر روی دست استان مانده که با گذر زمان مستهلک و کاربری خود را از دست داده اند.

در برابر کوتاهی دستگاههای اجرایی و عدم تخصیص اعتبارات ملی به این بعد اساسی، روزانه شاهد رشد قارچ گونه اماکن به اصلاح تفریحی و گردشگری در بندرعباس هستیم که بدون در نظرگرفتن زیرساخت های فرهنگی جامعه بنا شده و صرفا جهت جلب مشتری و کسب درآمد بیشتر بسیاری از معیارهای بنیادی جامعه را زیر پا نهاده اند.رشد فزاینده مراکزی که تنها عنوان مجتمع های فرهنگی یدک می کشد مهم ترین ضد فرهنگ در بندرعباس به شمار می روند که پشت پرده تمامی این اماکن دستگاههای اجرایی استان و افرادی منتصب به ارگان های دولتی قرار دارند.

مجوزهای بی حدو حصر برای ایجاد باغ ها، سفره خانه ها، مجتمع های رستوران محور و دهها مرکز تفریحی که عنوان فرهنگ را به دوش می کشند به پاتوقی برای جولان بی عفتی و هنجارشکنی تبدیل شده است.

اکثر قریب به اتفاق مراکزتفریحی که اخیرا در بندرعباس احداث شده اند برای جلب مشتری بیشتر اقدام به برگزاری موسیقی زنده، عرضه قلیان واحداث لژهای پوشیده و خانوادگی  می کنند تا مراجعه کنندگان درمحیطی فارغ از دیدعمومی به هنجارشکنی و اقدامات غیر فرهنگی خود بپردازند از این رو بسیاری از خانواده هایی که تمایل به گذراندن اوقاتشان در محیطی خارج از همهمه شهردارند بعد از مواجه شدن با چنین صحنه هایی خانه نشینی را به حضور در این مکان ها ترجیح می دهند.

برگزاری موسیقی زنده و اجرای حرکات موزون خارج از عرف توسط گروه ارکست، حضور برخی جوانان لاابالی همچنین عدم نظارت بر نحوه مدیریت این اماکن تفریحی موجب شده تا شهروندان از حضور در چنین مکان هایی خودداری کنند.

 

دیدگاه ها (0)
img