12

مهر

1403


اجتماعی

07 اسفند 1397 09:32 0 کامنت

استاندار هرمزگان گفت: به نیروی دریایی سپاه و دریابانی ماموریت می‌دهیم با صید ترال و غیرقانونی و بدون مجوز در خلیج فارس برخورد کند.

فریدون همتی درنشست با جامعه صیادی استان هدف از این نشست را استفاده از تجربه و ایده‌های صیادان برای تامین ماهی در بازار و ایجاد تعادل در قیمت آبزیان عنوان کرد.وی گفت: برای حمایت از جامعه صیادی صندوق حمایت از جامعه صیادان با همکاری شیلات و جهاد کشاورزی استان تشکیل می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های فنی اعتباری به این صندوق اختصاص می‌یابد و با آورده صیادان برخی از مشکلات خرید و تعمیرات ادوات صید برطرف می‌شود.

وی گفت: اگر شیلات مجوزی هم برای صید ترال در خلیج فارس صادر کرده باید باطل شود.

همتی افزود: صیادانی که مجوز ندارند با مراجعه به شیلات نامه‌ای موقت دریافت کنند تا اعمال قانون نشوند.

استاندار هرمزگان افزود: صید فانوس ماهیان با مجوز صید ترال در عمق بیش از ۲۰۰ متر و درفاصله ۱۲ مایلی ساحل در دریای عمان امکان پذیر است.استاندار هرمزگان گفت: سوخت یارانه‌ای شناور‌هایی که ماهی به بازار عرضه نمی‌کنند قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار لنج صیادی و سه هزار قایق دارای مجوز صید در استان هرمزگان وجود دارد، افزود: کمبود ماهی و قیمت آبزیان پذیرفتنی نیست.همتی افزود: در شرایطی که دشمن درصدد ضربه به اقتصاد کشور است فعال اقتصادی باید ارز را به چرخه اقتصاد کشور باز گرداند و صیادان هم باید ماهی را با قیمت مناسب عرضه کنند.استاندار گفت: بحث کشتی‌های چینی و صید فانوس ماهیان سیاسی شد در حالی که این کشتی‌ها در مالکیت ایران هستند.وی افزود: ۴۰ مجوز صید برای صیادن بومی اخذ کرده ایم.

استاندار هرمزگان قول داد دست اخلال گران و دلالان را از بازار آبزیان کوتاه کند.

همتی از صدا و سیما خواست از این نشست گزارشی تولیدی پخش کند.مدیر کل شیلات هرمزگان هم گفت:۴۰ هزار صیاد در هرمزگان صیادی می‌کنند.

محسن یکتا پور افزود: در ۷ ماه ابتدایی امسال ۱۸۰ هزار تن آبزی در استان صید شده است.وی گفت: در هرمزگان ۳ هزار و ۳۱۷ فروند قایق و هزار و ۹۷ فروند لنج و ۵ هزار شناور وجود دارد

یکتاپور اذعان کرد: ۵ هزار شناور غیر مجاز در استان فعالیت می‌کنند.هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی رتبه نخست صید آبزیان کشور است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هم گفت: در صورت واگذاری زمین و جایگاه به اتحادیه صیادی بندرعباس آبزیان را با قیمت مناسب و زیر قیمت بازار عرضه می‌کنیم.

اسحق تندرو افزود: جامعه صیادان استان با صید ترال مخالف است.

در این نشست نمایندگان جامعه صیادان هرمزگان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.بیمه صیادان، افزایش قیمت ادوات صید، برخورد با دلالان بازار آبزیان و صید غیرمجاز، ساخت سردخانه برای نگهداری آبزیان، لزوم توجه به فصل صید و درخواست مجوز صید در غرب استان از مهم‌ترین دغدغه‌های صیادان بود.

 

دیدگاه ها (0)
img