کاشت سه هزار اصله نهال در هرمزگان:

گام‌های بلند شرکت مادکوش برای ایجادمحیط زیست سالم



 

به مناسبت روز درختکاری سه هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته شد. 

استاندار هرمزگان در مراسم درختکاری با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ،مسئولان، دانش آموزان، فرهنگیان، خبرنگاران در مجتمع گندله سازی مادکوش گفت: ساخت 200 پروژه آبخیزداری در هرمزگان بی نظیر بود و بیش از 300 سازه آبخیزداری نیز با مشارکت مردم ساخته شده است .

فریدون همتی افزود: 62 میلیون متر مکعب آب در این سازه ها جمع آروری شده است تا با تزریق به زمین و یا برای آب شرب برای تفریح و تفرجکه همه با مشارکت مردم ساخته شده است اقدام بسیار تاثیر گذار و قابل تحسینی ست.

استاندار هرمزگان با تاکید برارتقا رابطه دوستی و عدالت محور با طبیعت گفت: هر چه رابطه با  طبیعت  بیشتر باشد نتیجه ای چند برابرمفید تر را دریافت خواهید کرد زیرا حفظ منابع طبیعی حفظ سرمایه بزرگ ملی است.وی افزود:  کوچک‌ترین تخریب در طبیعت باعث تخریب کردن زندگی خودمان است.

وی گفت: به موازات توسعه، تخریب در طبیعت ایجاد می‌شود، نمی‌توانیم توسعه را پیگیر نباشیم و در مقابل به فکر طبیعت هم نبود، در کنار توسعه باید به فکر گسترش طبیعت بود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تاثیر کارخانه‌های بزرگ در طبیعت معلوم است؛ خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم خسارت‌ها را به حداقل برسانیم و با طبیعت آشتی کنیم.

همتی بیان داشت: استان هرمزگان امروز با نشاط‌ترین استان کشور است و در آبادانی و پیشرفت، سریع‌تر از استان‌های دیگر کشور است.

کاشت بیش از 50هزار اصله نهالدر هفته منابع طبیعی 

امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان نیز گفت : ورود صنایع و ایجاد مشکلات زیست‌محیطی، پژوهشگران زیادی را از سر تا سر جهان بر آن داشت که در این حوزه ورود کنند و تصمیمات علمی در راستای حل آلایندگی‌ها و مشکلات زیست‌محیطی بگیرند.وی افزود: پدیده‌های گرد و غبار و سیلاب‌های ویرانگر از جمله مشکلات دخالت و استفاده بی‌رویه انسان از منابع طبیعی بوده است.

وی با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌ها و جنگل‌های استان یکی از رسالت‌های مهم این اداره‌کل در هرمزگان است، ابراز داشت: طبق اصول 45 و 50 قانون اساسی به حفاظت و مدیریت از منابع طبیعی نگاه ویژه‌ای شده است.

ذاکری بیان داشت: مشارکت مردمی در این استان بسیار بالا است و درخواست ما از مردم این است که خودشان حافظ منابع و طبیعت استان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود از آموزش 30هزار دانش آموز در قالب همیار طبیعت در این اداره‌کل خبر داد و بیان داشت: دانش‌آموزان همیار طبیعت، نسل تازه ای از حافظان عرصه‌های طبیعی به شمار می‌آیند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: در سال‌جاری موفق به 45 هزار هکتار جنگل‌کاری، 39هزار هکتار مقابله با بیان‌زدایی از طریق مالچ‌پاشی و مشارکت مردمی در کاشت درختان تاج‌دار و اقدامات مناسب در حوزه آبخیزداری از طریق صندوق توسعه ملی بوده‌ایم.

ذاکری از اجرای طرح کاداستر با استفاده از تکنولوژی‌های روز خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از دوهزار هکتار از اراضی استان در طرح کاداستر قرار گرفته‌اند.

وی در پایان گفت: بیش از 50هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در استان هرمزگان توسط مردم و مسؤولین کاشته می‌شود.

ضرورت توجه به منابع طبیعی برای توسعه‌ای پایدار

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان نیز گفت: برگزاری این روز در محیطی کاملا صنعتی تبلور آشتی صنعت و منابع طبیعی است.

محمد آشوری اظهار داشت: همواره دغدغه اساسی در اذهان همه طرفداران محیط زیست بوده است که برای تامین فرآیند تخریب‌های زیست محیطی چه شرایطی را می‌شود فراهم کرد.وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود و پیامد این شعار این است که ما باید این حرکت را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان با اشاره به همه حرکت‌هایی که در حوزه توسعه کشور اتفاق افتاده است؛ خاطرنشان کرد: توسعه‌ای پایدار خواهد بود که به محیط زیست و توسعه منابع زیست‌محیطی آن نیز اهمیت داده شود.

گام های بلند شرکت مادکوشبرای ایجادمحیط زیست سالم

مدیرعامل شرکت گندله‌سازی مادکوش گفت: استان هرمزگان یکی از مستعد‌ترین استان‌های کشور برای کار کردن و افزایش تولیدات است.

علیرضا صمدی در آئین روز درختکاری در جمع مسؤولین اظهار داشت:یکی از دلایلی که این استان را استراتژیک کرده است همجواری آن با خلیج همیشه فارس است.

وی فراهم بودن زیرساخت‌ها و امکان صادرات محصولات تولیدی از این استان را یکی از ویژه‌ترین مسائل در بین تمامی استان های کشور مطرح کرد.مدیر عامل شرکت گندله‌سازی مادکوش با بیان اینکه تصمیم بر آن است که به تعهدات اجتماعی بیش ازگذشته عمل کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از آن تعهدها ایجاد محیط زیست سالم است.

صمدی افزود: در راه‌اندازی این شرکت از بالاترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است و هدف از آن کاهش صدمات زیست محیطی است.

مدیر عامل شرکت گندله‌سازی مادکوش خاطرنشان کرد: قرار بر این است که 10 میلیون تن فولاد در استان هرمزگان تولید شود؛ که این شرکت هم اکنون ظرفیت تولید 5 میلیون تن گندله درسال دارد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها