13

مهر

1403


اجتماعی

07 اردیبهشت 1398 09:27 0 کامنت

 

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس ضمن گرامی‌داشت هفته سلامت و روز بهداشت حرفه‌ای بیان داشت: سلامت و بهداشت پرسنل و جوامع محلی در اولویت‌های شرکت نفت ستاره خلیج فارس است.

 هدیه بهداشت و سلامت

«مهرداد دهداری» مهمترین اقدام شرکت نفت ستاره خلیج فارس در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی و توسعه‌ی بهداشت و سلامت استان را آغاز احداث بیمارستان 264 تخت‌خوابی نفت ستاره خلیج فارس عنوان کرد و افزود: این بیمارستان با زیربنای 12 هزار متر مربع در 6 طبقه و با اعتبار 40 میلیار تومان در حال ساخت است که مردم هرمزگان را از مراجعه به دیگر استان‌ها برای درمان بی نیاز می‌کند.

 مقیم‌سازی با رویکرد بهداشت روانی

 وی توجه به بهداشت روانی پرسنل را یکی دیگر از الویت‌های اساسی شرکت نفت ستاره خلیج فارس خواند و تاکید کرد: در این راستا با اولویت بخشیدن به جذب نیروهای متخصص استان و همچنین مقیم‌سازی خانواده‌های پرسنل کاهش دغدغه‌های روحی و ارتقا بهداشت روانی را دنبال کردیم.مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس جایگاه سلامت خانواده در اسلام را مورد تاکید قرار داد و گفت: با تسهیل خانه‌دار شدن پرسنل و ترویج فرهنگ ورزش و ایجاد امکانات در این زمینه، به سلامت خانواده‌ها کمک کرده‌ایم.

 بنزین یورو 5، ضامن بهداشت و سلامتی

وی تولید 45 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 5 را عظیم‌ترین اقدام محیطی زیستی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تضمین کننده‌ی بهداشت محیط دانست و گفت: علاوه بر این در احداث پالایشگاه نیز بسشته‌های حفاظتی تدارک دیده شده تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

 ارزیابی ریسک‌های بهداشتی

دهداری افزود : کار در پالایشگاه‌ها سختی‌های فراوانی دارد از این رو سلامت جسمی و روانی افراد در بدو استخدام مورد سنجش قرار می‌گیرد و در این سنجش‌ها نوع عوامل زیان‌آور شغلی با توجه به ارزیابی ریسک‌های بهداشتی تعیین می‌شود.

 سنجش سالانه سلامت و بهداشت پرسنل 

وی ادامه داد: جهت بررسی مداوم سلامت نفرات نیز به صورت سالانه معاینات دوره ای را انجام می‌دهیم که در سال گذشته مشارکت 98 درصدی در این زمینه داشته‌ایم.

 بهداری 24 ساعته

وی تصریح کرد با توجه به اهمیت دسترسی پرسنل به خدمات پزشکی، واحد بهداری شرکت نیز تجهیز و راه اندازی شده که به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات است.مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس اضافه کرد: از دیگر اقدامات بهداشتی می‌توان به واکسیناسیون افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری عفونی و واگیردار مانند کارکنان حوزه آتش نشانی و بهداری اشاره کرد که نفرات قبل از شروع بکار به صورت کامل واکسینه می‌شوند.

 پایش عوامل زیان آور محیط کار

وی یکی دیگر از اقداماتی در راستای تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت پرسنل شرکت نفت ستاره خلیح فارس  در سال 97 صورت را  پایش عوامل زیان آور محیط کار عنوان کرد و اظهار داشت: با اندازه گیری میزان سر و صدا، روشنایی شب و روز، آلاینده های شیمیایی، وضعیت ارگونومیکی و دیگر عوامل زیان‌آور احتمالی در سطح پالایشگاه توسط شرکت‌های مجاز و مورد تائید مرکز بهداشت به احصا شرایط پرداخته‌ایم و در حال حاضر با توجه به نتایج دریافتی جهت کنترل عوامل زیان آور، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و رفع آن در دست اقدام است.

دهداری گفت: خرید تجهیزات تخصصی از جمله دوزیمتر صدا، دستگاه لوکس متر، دستگاه اندازه گیری وضعیت سیستم های تهویه، دستگاه های تعیین PH و دمای گوشت، دستگاه تست روغن‌های خوراکی و ... در ارتقا سطح بهداشت پالایشگاه ستاره خلیج فارس نقش بسزایی داشته است.

 آشپرخانه بهداشتی

وی در ادامه کنترل بهداشت آشپزخانه پالایشگاه را موضوعی بسیار مهم و حیاتی خواند و گفت: به صورت روزانه بهداشت آشپزخانه را مورد رصد قرار می‌دهیم و بازدید و بررسی سلامت مواد غذایی قبل از ورود به انبار، دریافت کارت بهداشت از سوی همه‌ی پرسنل آشپزخانه، برگزاری دوره‌های بهداشت عمومی از طریق شرکت‌های مورد تائید مرکز بهداشت و ارائه برنامه نظافت و گندزدایی تجهیزات و محیط آشپزخانه همواره مورد تاکید ماست.

 آموزش عنصر کاهنده‌ی ریسک

‌مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس ضمن برجسته ساختن موضوع آموزش در کاهش ریسک‌های بهداشتی در محیط کار، بیان داشت: برگزاری دوره‌های بهداشت عمومی و آشنایی با عوامل زیان آور محیط کار بارخورد خوبی در سال گذشته داشت و این موضوع را در سال جدید با جدیت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان کنترل اصولی جمعیت حیوانات ولگرد محیط پالایشگاه و مبارزه با حشرات و جوندگان موذی را اقدامی در راستای تامین بهداشت پرسنل قلمداد کرد و گفت: در سال گذشته ضمن بهسازی محیط، به صورت دوره ای سم‌پاشی و طعمه گذاری اماکن و محوطه ها صورت گرفت و این اقدامات را در برنامه‌ی سال پیش‌ رو نیز گنجانده‌ایم.

 

دیدگاه ها (0)
img