12

مهر

1403


اجتماعی

حوادث

21 اردیبهشت 1398 08:51 0 کامنت

 

در یک چشم بر هم زدنی شعله های آتش ، 14 فروند قایق صیادی  را بلعید، قایق های  که روزی دهنده   14 خانوار  بندر کلاهی بود. 

این شعله های خشمگین از یک جرقه کوچک ناشی از اتصالی برق یکی از قایق ها به وجود آمد  وبه دیگر قایق های که در خور این بندر متوقف بودند سرایت کرد و خسارت ده  میلیاردریالی را به بار آورد.

نوجوان 17 ساله مشغول تمیز کردن قایق پدر بود که  ساعاتی بعد برای ماهیگیری راهی دریا شود ، عده ای در آنجا همانند این نوجوان قایق خود را مرتب می کردند عده ای دیگر راهی خروج از خور بودند ناگهان با صدای انفجاری ، سراسیمه  و وحشت زده نگاهشان به سمت قایق این نوجوان چرخید که در آتش می سوخت و شعله های آتش به سمت قایق های دیگر پیش می رفت... 

عده ای به کمک این نوجوان رفتند ، افرادی به سرعت  نیز قایق ها  را از محل دور کردند تا آنکه خودروهای  آتش نشانی از میناب و روستای دهو به محل رسیدند...

به گفته محمد ملاحی  دهیار بندر کلاهی شهرستان میناب این حادثه ساعت 30دقیقه بامداد 18 اردیبهشت ماه جاری رخ داد  و در این ارتباط 2 نفر  دچار سوختگی شدند که نوجوان به علت شدت سوختگی به بیمارستان بندرعباس انتقال یافت و جوان 29 ساله ای نیز  دچار سوختگی سطحی بود در مرکز درمانی همان منطقه  تحت درمان قرار گرفت.

 ملاحی افزود: این حادثه به دلیل اتصالی برق موتور یکی از قایق‌ها در پارکینگ و جهش جرقه به مخزن بنزین اتفاق افتاد که سوختن و انفجار مخزن این قایق موجب شد 13 قایق دیگر نیز که به آن نزدیک بودند، طعمه حریق شوند.

وی خسارت این حادثه را بیش از ده میلیارد ریال ذکر کرد و یادآور شد:  قیمت هر  قایق از جنس فایبر کلاس ، در حدود صد میلیون تومان است که با این حادثه ، بیش از  یک میلیارد  و 400 میلیون تومان خسارت به صاحبان این 14 فروند قایق وارد شد.ملاحی از عدم بیمه این شناورهای صیادی که با مجوز  اداره کل شیلات هرمزگان هستند سخن گفت و افزود:درآمد مردم این منطقه از راه دریا و صیادی  است که با این شرایط حاکم  اقتصادی و دریا،فقط محصول زحمتشان برای خورد و خوراک خود خانواده می‌شود  به همین علت توان پرداخت هزینه سرسام‌آور بیمه را ندارند و متأسفانه هیچ‌کدام از قایق‌ها بیمه نیستند.

 دهیار بندر کلاهی جمعیت این بندر را 6هزار و 500 نفر و هزار 400 خانوار عنوان کرد و گفت: چندین بار درخواست خودروی آتش‌نشانی نمودیم  ولی تاکنون به این درخواست ما جوابی ندادند اگر در این منطقه ایستگاه آتش‌نشانی بود و زودتر خودرو به محل می‌رسید شاهد این‌همه خسارت قایق‌ها نبودیم.

ملاحی ادامه داد: نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی به این منطقه در روستای دهو در حدود 20 کیلومتر   ما فاصله دارد و شب حادثه خودروی آتش‌نشانی از این  روستا و  همچنین از شهرستان میناب به بندر کلاهی اعزام شدند که زمان زیادی را برد.این مقام مسئول اتمام  اطفا این حریق را در حدود 2 بامداد اعلام کرد.گفتنی است:شهرستان میناب در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع‌شده و بندر کلاهی ازجمله توابع آن است.

بندر کلاهی که شغل مردم آن صیادی و حدود 500 فروند قایق صیادی در آن فعالیت دارند، در 35 کیلومتری میناب واقع‌شده است.

دیدگاه ها (0)
img