بعد از گذشت 5 سال

بزرگ‌ترین مسجد شارجه امارات افتتاح شد


نویسنده: سامیه طهورنیان


بعد از گذشت 5 سال، بزرگ‌ترین مسجد شارجه امارات افتتاح شد.
این افتتاحیه در نخستین جمعه ماه رمضان امسال اتفاق افتاد.این ساختمان با زیربنای 185806 مترمربع و با هزینه سی صد میلیون درهم ساخته‌شده است.این مسجد را سراسر چشمه‌های آب و باغ‌های بسیار زیبا احاطه کرده است. در روز افتتاحیه، مردم از سراسر کشور برای دیدن این مسجد آمدند و در مراسم افتتاحیه همراه با افطار شریک  بودند .حاکم شارجه یعنی شیخ سلطان بن محمد القاسمی دستور ساخت این مسجد را  در سال 2014 داده بود و از طراحان خواسته که معماری اسلامی به‌طور کامل در آن استفاده شود .


مسجد دارای چند دروازه و ورودی است، ازجمله چهار ورودی عمومی، دو ورودی برای زنان، یکی برای VIP ها و یکی برای اتوبوس‌هایی که برای جابه‌جایی نمازگزاران می‌آید. سالن نمازخانه اصلی مسجد دارای پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگارنگ، یک لوستر بزرگ در مرکز و یک فرش قرمز در کف دارد.در خارج از ساختمان، گنبدها، مناره‌ها و ستون‌ها طراحی‌شده‌اند تا منعکس‌کننده یک سبک معماری اسلامی منحصربه‌فرد باشد.آسانسورها در نزدیکی مناطق تخلیه و بخش زنان نصب‌شده است .این مسجد ظرفیت نمازگزاری برای حدود 25 هزار نفر را دارد  که 5 هزار نفر آن زنان هستند .

در واقع تنها فضای باز ان می‌تواند 13 هزار نفر را در خود جای دهد  تمامی امکانات از خودرو داخلی و ویلچر برای حمل سالمندان تا فضای بازی برای کودکان، همه و همه در این مسجد وجود دارد .این مسجد به دلیل زیبایی خاص خود، موردتوجه غیرمسلمانان نیز قرارگرفته است که در زمان‌های غیر از نماز،می‌توانند بازدید داشته باشند .


پنجره‌های سالن اصلی مسجد تماما آیات قرآن روی آن نوشته‌شده است.برای غیرمسلمانان حتی کافی‌شاپ، فروشگاه‌های کوچک، کافه‌تریا و  آلاچیق‌های مجهز در نظر گرفته‌شده است، ظرفیت پارکینگ نیز 2260 خودرو و چندین اتوبوس است .هم‌زمان با ماه مبارک رمضان بیش از ۳۰ مسجد در شیخ‌نشین شارجه امارات افتتاح شد.هیئت اوقاف و شئون اسلامی امارات در گزارشی اعلام کرد که هم‌زمان با ماه مبارک رمضان بیش از ۳۰ مسجد تازه ساخته‌شده در شیخ‌نشین شارجه افتتاح شد. این مسجد بزرگ‌ترین مسجد شارجه است.بر اساس این گزارش، مساجد تازه افتتاح‌شده در مناطق مختلف شارجه احداث‌شده است که نمازگزاران به‌راحتی از آنان استفاده کنند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها