علی صالحی رئیس جدید دادگستری کل استان هرمزگان شد




مراسم تکریم و معارفه روسای کل دادگستری هرمزگان دیروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در بندرعباس برگزار شد و در این مراسم علی صالحی به‌عنوان رئیس جدید دادگستری معرفی و از خدمات 6 ساله حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق اکبری در این استان تقدیر شد.


در این مراسم معاون اول قوه قضاییه پشت تریبون قرار گرفت و به نکاتی مهمی مانند قاچاق، امر به نهی و نهی از منکر، مبارزه با مفسدان، برخورد قاطع و بدون تبعیض و...اشاره کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای با تأکید بر مبارزه جدی با قاچاق گفت: یکی از مواردی که به رونق تولید ضربه می‌زند قاچاق است که نیاز دارد با همفکری و کمک تمامی مسئولین و مردم در برابر آن ایستادگی کرد.


وی فساد را از موضوعات مهمی دانست که مانع برای رونق تولید است و در این مورد اظهار داشت: باید یک مبارزه مبنایی و اساسی با افراد مفسد صورت گیرد به‌خصوص اگر در دستگاه حکومتی باشد و در این زمینه نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد و همچنین برخوردها دستگاه قضایی باید سریع، قاطع و بدون تبعیض باشد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای به این نکته هم اشاره کرد و افزود: مشکلات تولید هر استان باید با تصمیم‌گیری و مشارکت تمامی مسئولان برطرف شود و اگر بخواهیم در مبارزه با فساد کارمان اثرگذار باشد باید کارمان دقیق، قاطع و دور از تبعیض باشد.
وی از پیگیری‌های پرونده‌های مهم استان تا صدور رأی سخنانی بیان کرد و ادامه داد: تعداد گسترده‌ای کانتینر قاچاق در بندرعباس گرفته شد همان موقع در تماس‌های مکرر و نامه‌های متعدد پی گیری این پرونده بودم و اعلام کردم بگویید این کانتینرها مال کیست و چه کسی پشت پرده آن بوده است و سرانجام حکم صادر شد اما طول کشید.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای این را هم افزود که دستگاه‌ها تنها به اطلاع‌رسانی، گرفتن قاچاق بسنده نکنند، باید به مردم اطلاع دهند که احکام صادره به کجا رسیده است. وی از صالحی خواست از مجموعه قضایی خود صیانت کند و گفت: مگر یک قاضی چقدر توان دارد، تلاش زیادی می‌کنند و گاهی اوقات کاری می‌شود که مردم آن احساسی که باید به دستگاه قضایی داشته باشند، ندارند پس باید حواسمان جمع و صیانت مناسب صورت گیرد.
معاون اول قوه قضاییه در ادامه سخنانش به افرادی اشاره داشت که با قانون‌گریزی از خود فیلم و عکس می‌گیرند و در شبکه‌های بیگانه منتشر می‌کنند.


وی تأکید کرد: از انجام امربه‌معروف و نهی از منکر و پخش این موضوع در شبکه‌های بیگانه و معاند نترسیم، ما باید از کسانی که به دنبال قانون‌گریزی و بی‌عفتی هستند، فیلم گرفته و برای مقامات قضایی بفرستیم و نسبت به فحشا و ناهنجاری‌های اجتماعی نباید بی‌تفاوت باشیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای بابیان اینکه کسی می‌خواهد در داخل اتوبوس، در کوچه یا خیابان امربه‌معروف و نهی از منکر کند، می‌ترسد، تصریح کرد: همه متدینین ما نمی‌توانند این هنجارشکنی را تحمل کنند و چرا نشسته‌ایم تا یک دستگاه حکومتی بیاید، برخورد کند.


معاون اول قوه قضاییه گفت: هرمزگان حقیقتاً جامع مذاهبی است که دشمن از این مهربانی و وحدت و شعور و بصیرت و از این کنار هم بودن ناراحت و مضطرب است. وی بابیان اینکه این موضوع به برکت بیداری و هوشیاری مردم و تلاش‌های نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان است، تصریح کرد: امروز دشمن بیش از گذشته از نظام جمهوری اسلامی ایران نگران است زیرا پس از چهل سال خود را ضعیف‌تر و ناتوان‌تر از گذشته و جمهوری اسلامی ایران را مصمم‌تر، پرقدرت‌تر و باصلابت‌تر درراه هدف می‌بیند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای بابیان به اینکه دشمن پس از چهل سال رویارویی به هیچ‌یک از اهداف خود نرسید درحالی‌که نظام جمهوری اسلامی ایران به بخش اعظم اهدافش در این مدت رسید، اظهار کرد: اگر ما اتکا به خداوند، وحدت، بصیرت، مشورت به خیرخواهان داشته باشیم و در این مسیر تلاش کنیم در آینده پیروز و موفق خواهیم بود. وی ادامه داد: امروز ما مشکل و ناراحتی داریم اما دشمن مشکلاتش و ناراحتی‌اش از ما بیشتر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: در ماه‌های اخیر به‌طور مشخص برنامه‌ای با میلیون‌ها دلار برنامه‌ریزی کرده‌اند و هدف از این سرمایه‌گذاری این است که آمریکا هم آن‌قدر بد نیست، قابل‌مذاکره است و با بزک کردن چهره خود تنفر مردم ایران را از خود بکاهد.


وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال آن است تا مردم را نسبت به ارزش‌های انقلابی خود دور کند، اضافه کرد: آن‌ها به دنبال آن هستند تا مردم کشورمان نسبت به ارزش‌ها و باورهای دینی‌شان اعتماد و ایمانشان بکاهد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای بابیان اینکه استفاده بی‌نهایت از فضای مجازی و قبح شکنی از مهم‌ترین برنامه‌های دشمنان است، اظهار کرد: دشمن به دنبال رواج بی‌عفتی و بی‌اخلاقی در جامعه است تا پایبندی مردم را بکاهد و با آموزش مأمورین خودشان به دنبال هنجارشکنی در جامعه و کنار زدن روسری هستند تا با پخش در فضای مجازی به اهداف خود برسند.


معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند با ایجاد فشار اقتصادی، صبر مردم را لبریز کند، ابراز کرد: امروز بر مردم فشار اقتصادی وجود دارد، همه مدیران نظام، قوه قضاییه، مقننه و مجریه باید تلاش کنیم از تمامی افکار و امکانات برای مقابله با این فشار اقتصادی استفاده کنیم. وی بابیان اینکه نباید بگذاریم مردم نسبت به‌نظام و مسئولانشان بی‌تفاوت شوند، اذعان کرد: وظیفه ما مدیران بسیار سخت‌تر از مردم است و باید با تلاش و مجاهدت راه‌های دور زدن نقشه‌های دشمنان را بیابیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه به ما اعتراض می‌کنند چرا می‌خواهید تحریم را دور بزنید، افزود: باید به این نگاه ظالمانه در دنیا تأسف خورد، اموالمان را سرقت می‌کنند و هر نوع فشاری را می‌آورند، آنگاه افرادی که تحریم را دور می‌زنند را محکوم می‌کنند.


وی بابیان اینکه به‌طور حتم تحریم را دور می‌زنیم و برای ادامه زندگی عزتمندانه خود تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: تا زمانی که این‌چنین اقدامات ظالمانه‌ای وجود داشته باشد ما تحریم‌ها را دور خواهیم زد.معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه می‌گویند چرا یک فرد با کت‌وشلوار به دادگاه آمده است، گفت: کسی که با وثیقه آزاد است و از خانه به دادگاه می‌آید بالباس بر تن به دادگاه می‌آید و آن‌کس که در زندان است بالباس زندانی می‌آید. وی بابیان اینکه امروز مسائلی که در قوه قضاییه مطرح می‌شود تنها بعد قضایی و حقوقی ندارد، ابراز کرد: در بسیاری از موارد دارای ابعاد مختلف در موضوعات مطرح‌شدن هستیم و بدون مشورت و همفکری دیگران نمی‌توان کاری را با صحت تمام به پایان برسانیم.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه بسیاری از موارد باتدبیر و تعقل می‌توان عادلانه و محکم انجام گیرد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مسائل مهم کشور جنگ اقتصادی با دشمن است و همه توان دشمن برای از پای درآوردن مردم از طریق جنگ اقتصادی است. وی بابیان اینکه دشمن فشار اقتصادی را زیاد کرده تا صبر مردم لبریز شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری تولید داخلی و رونق تولید کلید اساسی برای عبور از این وضعیت است.


معاون اول قوه قضاییه در پایان سخنانش با تقدیر از رئیس سابق دادگستری استان گفت: به سهم خودم از آقای اکبری به‌واسطه تلاش‌هایش در هرمزگان تقدیر می‌کنم گرچه این مردم شایسته بهترین خدمت هستند و امیدوارم در استان مازندران همچون هرمزگان موفقیت‌آمیز باشد. وی بابیان اینکه آقای صالحی مدیری خدوم، پرتلاش، صادق، آشنا کامل به دستگاه قضایی است، تصریح کرد: کار قضایی کار خطیری است و مسائل امروز سنگینی کار را دوچندان می‌کند.


تأکید بر برخورد دستگاه قضایی با دانه‌درشت‌ها
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان که دیگر سخنران این مراسم بود با تأکید بر برخورد با دانه‌درشت‌ها گفت: از اقدامات خوب امروز دستگاه قضایی است که با دانه‌درشت‌ها برخورد می‌کند و سبب خوشحال وامید در جامعه شده است. آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی افزود: یکی از عوامل مهم در امیدوار کردن مردم خروجی احکام دستگاه قضائی است.
مردم از برخورد با دانه‌درشت‌ها امیدوار می‌شوند، یکی از متهمان در جلسات دادگاه باکت و شلوار شرکت می‌کند مردم از رفع تبعیض خوشحال می‌شوند. وی بابیان اینکه در اجرای قانون هیچ‌کس را ندیدن موجب خوشحالی مردم می‌شود عنوان کرد: اجازه ورود ندادن به عناصر قدرت در دستگاه قضائی مردم را خوشحال و امیدوار می‌کند.


آیت‌الله نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: از اینکه پرونده‌ها به ۵ تا ۶ سال نرسد مردم را راضی خواهد کرد. مردم با گرانی می‌سازند ولی با فساد نمی‌سازند. امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیش از همه‌چیز امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده را توصیه می‌کند، اظهار کرد: اجرای قانون نباید هیچ‌کس را متفاوت دید و باید قانون را به‌درستی اجرا کرد و اجازه ورود عناصر قدرت به دستگاه قضایی نباید داده شود.
آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: برای گرانی‌ها نیز توجیه وجود دارد که یک عاملش مردم و دیگری سو مدیریت دولت هستند اما برای وجود فساد در جامعه توجیهی وجود ندارد. نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان بابیان اینکه قاطعیت دستگاه قضایی در مدت کم آیت‌الله رئیسی سبب شده مردم امیدوار شوند، اظهار کرد: جامعه در این مدت در حال تنفس کشیدن است و نباید اجازه داد در استان‌ها، عناصر قدرت مانع از اجرای قانون شوند و فکر کنند می‌توانند در دستگاه قضایی نفوذ کنند.


وی عملکرد دستگاه قضایی در ایجاد امید در جامعه را بسیار مؤثر دانست. آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: محسنی اژه‌ای چهره‌ای قاطع در دستگاه قضایی است که حضورش در این مراسم نشان از اهمیت استان هرمزگان در قوه قضاییه دارد. وی بابیان اینکه رئیس سابق دادگستری هرمزگان عملکرد مناسب و رضایت بخشی داشت، تصریح کرد: رئیس جدید دادگستری استان هرمزگان نیز به‌طور حتم در همان جهت قبلی و با هماهنگی کامل و هدف واحد در دستگاه قضایی استان هرمزگان موفق خواهد شد.


باید کشور به سمت اقتصاد بدون نفت پیش رود
استاندار هرمزگان نیز پشت تریبون قرار گرفت و با تقدیر از تلاش‌های رئیس سابق دادگستری گفت: رئیس‌کل جدید دادگستری هرمزگان فصل جدید و مبارکی برای هرمزگان در دستگاه قضایی خواهد بود. فریدون همتی بابیان اینکه نقش دستگاه قضایی در تمامی اتفاقات در کنار شورای تأمین قابل‌تقدیر است و به‌طور حتم این هماهنگی و درک خوب از شرایط سبب شد تا مشکلی در هرمزگان نداشته باشیم گفت: با جهت‌گیری جدید دستگاه قضایی کشور نیز به‌طور حتم می‌توانیم آینده خوش‌بینی را پیش‌بینی کنیم.
وی ادامه داد: سطح امنیت در هرمزگان ارتقا یافته که نشان‌دهنده تلاش مسئولین، مشارکت مردم و نقش بی‌بدیل دستگاه قضایی هرمزگان است. همتی از تمایز هرمزگان با سایر استان‌ها در خصوص فعالیت اکثر تجار کشور در این استان گفت: نقش هرمزگان در مبارزه با تحریم‌ها بسیار پررنگ است و همکاری دستگاه قضایی در این موضوع نیز همواره بوده و در شورای اقدام، پیرامون موضوعات خاص توانسته‌ایم با هماهنگ کامل تصمیم‌گیری‌های لازم و خوب گرفته شد که نتایجش بسیار مطلوب بود.


وی این را هم گفت که اطمینان دارد با نگاه جدیدی که آیت‌الله رئیسی در حمایت از فعالین اقتصادی و رونق تولید و جلوگیری از فعالیت واحدهای تولیدی دارد، مشکلات روزبه‌روز کاسته می‌شود. استاندار هرمزگان بابیان اینکه در بعد اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری خوب کارنکرده‌ایم، اظهار کرد: یک نظام توزیع دقیق همراه با نظارت از نقطه تولید تا مصرف‌کننده نداریم. وی با اشاره به اینکه در بحث نفت کاملاً بی‌توجه بوده‌ایم و امروز ما باید شیر نفت را می‌بستیم نه آنکه دشمن تهدید به تحریم کند، عنوان کرد: باید کشور به سمت اقتصاد بدون نفت پیش رود و درآمد نفتی را ذخیره کنیم. همتی ادامه داد: هرمزگان در سال 95 یک میلیارد و 100 میلیون دلار صادرات رقم زد که در سال گذشته به دو میلیارد و 700 میلیون دلار رسید و برای سال جاری پیش‌بینی سه میلیارد دلار کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه هر یک‌دلاری که با صادرات غیرنفتی به کشور اضافه شود کار بزرگی کرده‌ایم، تصریح کرد: با جهت‌گیری جدید دستگاه قضایی کشور نیز به‌طور حتم می‌توانیم آینده خوش‌بینی را پیش‌بینی کنیم. عالی‌ترین مقام دولت در هرمزگان با اشاره به اینکه پول در کشورمان فراهم است اما نباید آن را سرگردان کنیم، گفت: ریسک مدیریتی یک سرمایه است در کشور و اگر مدیران ترس، نگرانی و غفلت را سرلوحه کار قرار دهند به‌هیچ‌وجه راهگشا نخواهد بود. وی بابیان اینکه جهش در کشور نیاز به مدیران ریسک‌پذیر دارد، اذعان کرد: باید قوانین دست‌وپا گیر را کنار گذاشت تا با کنار گذاشتن ترس بتوانیم مدیریتی کارآمد داشته باشیم.


مقابله شدید با برهم زدگان امنیت
رئیس‌کل جدید دادگستری هرمزگان بعد از دریافت حکم ریاست گفت: خیلی خوشحالم که می‌توانم در هرمزگان سربازی برای خدمت به مردم حافظان خلیج‌فارس باشم و امیدوارم در خدمت به مردم هرمزگان و اعتماد قوه قضاییه نیز سربلند بیرون بیایم .
علی صالحی با اشاره به اینکه شایسته ملت ایران اسلامی، امنیت پایدار است، اظهار کرد: امنیت هرمزگان برایم در اولویت است و از هر چیزی برایم مهم‌تر است. وی تأکید کرد که اگر کسی بخواهد امنیت این قسمت از کشورمان را مورد هدف قرار دهد به‌شدت با آن مقابله می‌کنم.


وی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا گفت: با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط با فساد مبارزه خواهیم کرد و بدون اغماض، با قاطعیت و با دقت ورود خواهیم کرد.
این مقام مسوول بابیان اینکه مردم چشم‌انتظار خدمت بی‌منت و تکریم ارباب‌رجوع هستند، اظهار کرد: باید درب اتاقمان به روی مردم باز شود و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. علی صالحی رئیس‌کل جدید دادگستری هرمزگان در پایان از کاهش زمان دادرسی سخن گفت و افزود: باید در دستور کار قرار گیرد و با سرعت و با دقت احکام قضایی را صادر خواهیم کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها