کام کشاورزان هرمزگانی را تلخ نکنیم




عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه امیدواریم علاوه بر سم‌پاشی شاهد استفاده از فناوری‌های نوین در بحث مبارزه با ملخ‌ها در استان هرمزگان باشیم، اضافه کرد: زمانی جهاد سازندگی در هشت سال دفاع مقدس با حضور جوانان انقلابی توانست در برابر دشمنان با دست‌خالی دفاع کند اما امروز جهاد کشاورزی در برابر هجوم ملخ‌ها توان کافی برای مبارزه ندارد.


احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ضرورت دارد استاندار هرمزگان با تشکیل ستاد مدیریت بحران در بحث مبارزه با ملخ همچون وقوع سیل و زلزله با بسیج تمامی امکانات به کمک مردم بشتابد تا پس از خوشحالی کشاورزان از بارندگی‌های سال جاری کامشان تلخ نشود، افزود: با امکانات موجود استان هرمزگان هیچ‌وقت در مبارزه با هجوم بی‌سابقه ملخ‌های صحرایی موفق نخواهیم شد.


وی با بیان اینکه هم در زمینه هواپیما، هم ماشین و هم نیروی انسانی در مبارزه با شیوه سم‌پاشی با مشکل مواجه هستیم، اضافه کرد: هجوم این ملخ‌ها بحران جدی در بخش کشاورزی استان به وجود آورده است و باید دولت با تشکیل ستاد مدیریت بحران همچون زلزله یا سیل با این پدیده که در حال ضربه زدن به معیشت مردم استان‌هایی همچون هرمزگان است تدبیر لازم را بیندیشد.


مرادی ادامه داد: هجوم بی‌سابقه ملخ‌ها سبب شده تا کشاورزان با مشکلات جدی در برداشت محصولات خود و از بین رفتن آن‌ها مواجه شوند به‌گونه‌ای که ادامه این روند سبب بحران جدی در معیشت مردم هرمزگان به‌ویژه کشاورزان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم علاوه بر سم‌پاشی شاهد استفاده از فناوری‌های نوین در بحث مبارزه با ملخ‌ها در استان هرمزگان باشیم، اضافه کرد: زمانی جهاد سازندگی در هشت سال دفاع مقدس با حضور جوانان انقلابی توانست در برابر دشمنان با دست‌خالی دفاع کند اما امروز جهاد کشاورزی در برابر هجوم ملخ‌ها توان کافی برای مبارزه ندارد.


عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در پایان با تأکید بر اینکه دولت باید به فکر تأمین خسارت کشاورزان مناطق مورد هجوم ملخ‌ها باشد، خاطرنشان کرد: عجیب است چرا در این موضوع صدایی از مسئولان کشور درنمی‌آید و از مقامات ارشد کشور کسی به فکر چاره‌اندیشی در این خصوص نیست و به‌طور حتم از وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص سؤال و وی باید پاسخگو تدابیر ضعیف اندیشیده شده در مبارزه با ملخ‌ها باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها